R Ryssi skrev:
Samma här, 3st doorman, samt Yale larm med tillbehör. Fungerar bra
Tack tack. Kan du berätta lite mer om larmet? Tänker på vilka funktioner du faktiskt använder? Vilka använder du inte? Vad händer vid ett rörelselarm (får du en bild vida push), använder du skalskyddet? Appens funktion?
Tacksam.
E
 
  • Gilla
gurra48
  • Laddar…
Jag försökte hitta infon jag läst om Yales kontra Verisure men hittar inte igen den, Yale hade väl inget som var bättre i sin lösning dessutom typ 5-600kr dyrare.

Det jag kommer ihåg är att Verisures lösning var att föredra då appen var mkt bättre (enkel, snygg och användarvänlig) och administreringen av användare osv. Det funkar riktigt bra med schemaläggning, smarta knappar för att låsa/låsa upp låset med touch id, påminnelser m.m. och kommer nya mjukvaror för låset lite då och då. Rapporteringen ifrån appen när barnen låser/låser upp när de går till och från skolan är också bra så man har lite koll på dom.

Haft det nästan i 5år nu och jag har aldrig blivit kontaktad av Verisure, har inte hört att bekanta som har samma lösning blivit det heller men det är väl inget stort problem om de skulle ringa. Har inte heller haft en enda driftstörning och kommunikationen mellan app och lås är riktigt snabb oavsett om jag är hemma eller sitter på ett hotell i Tallin :)

Jag använder separat larm och vill inte ha integration mellan lås/larm då jag vill kunna ha frihet att välja larm.
 
Redigerat:
R
E EmilÖrn skrev:
Tack tack. Kan du berätta lite mer om larmet? Tänker på vilka funktioner du faktiskt använder? Vilka använder du inte? Vad händer vid ett rörelselarm (får du en bild vida push), använder du skalskyddet? Appens funktion?
Tacksam.
E
Integrationen mellan doorman och larmet fungerar ypperligt. Larmar/avlarmar med dörrlåset. Vid larm får man notiser och sms att larmet gått samt vilken enhet som löst ut.

Har skalskydd på nätterna till garaget som är ihopbyggt med huset.

De som kunde varit bättre är kameran till larmet, halvkass kvalite samt att man borde få notiser ex när batteriet i nån enhet är dåligt.
Istället står hubben o piper med jämna mellanrum och man får gå in i appen o titta. Påtalat till Yale som förhoppningsvis förbättrar appen

appen i övrigt fungerar okej.
 
  • Gilla
kkarlss0n
  • Laddar…
På senaste tiden så har mitt V2N börjar krångla lite. Det är något som gör att en hake (vet inte vad den heter riktigt) stannar nere så när man ska stänga dörren så slår den emot men om man bara håller ner handtaget lite så åker den in utan problem och dörren går igen.

Den åker in även om man inte rör handtaget men det blir liksom en smäll varje gång man bara ”drar igen” dörren efter sig.

Någon som råkat ut för samma? Kan man lösa det på något vis?
 
berisen berisen skrev:
På senaste tiden så har mitt V2N börjar krångla lite. Det är något som gör att en hake (vet inte vad den heter riktigt) stannar nere så när man ska stänga dörren så slår den emot men om man bara håller ner handtaget lite så åker den in utan problem och dörren går igen.

Den åker in även om man inte rör handtaget men det blir liksom en smäll varje gång man bara ”drar igen” dörren efter sig.

Någon som råkat ut för samma? Kan man lösa det på något vis?
Det är alltså den här, inringade som strular.
 
  • Inringad del av en dörr där låsblecket strular, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du försökt att smörja? Tex spreja med 5-56?
 
G gusse02 skrev:
Har du försökt att smörja? Tex spreja med 5-56?
Ja men det blev ingen större skillnad tyvärr, känns som att det är något låskistan som ändrat sig som gör att den fastnar ute men jag förstår inte vad riktigt. Får väl testa att plocka ner den och se om jag kan hitta vad det är som kärvar.
 
Satte in mitt lås för ett par veckor sedan och hade samma beteende direkt efter installation. Efter ett snack med supporten så blev det att byta ut låskistan. Tror det var någon fjäder de misstänkte men mitt fall satt helt fast i kistan.
 
  • Gilla
berisen
  • Laddar…
Att börja smörja trilsknande lås med någon universalolja, typ 5-56 ger sällan ett bra resultat.
Det är sannolikt ett underliggande fel som inte löses med olja in i låsmekanism/elektronik.
 
  • Gilla
ilstallione
  • Laddar…
K kkarlss0n skrev:
Satte in mitt lås för ett par veckor sedan och hade samma beteende direkt efter installation. Efter ett snack med supporten så blev det att byta ut låskistan. Tror det var någon fjäder de misstänkte men mitt fall satt helt fast i kistan.
Åfan, mailat och frågat om det finns något sätt att lösa detta på själv eller om det är nytt låshus som gäller även för mig. Dörren fungerar ju så det är ingen katastrof på så vis men det blir ju en onödig smäll varje gång man försöker stänga utan att hålla ner handtaget.
 
Går det att tidsstyra doorman?
Skulle vilja ha upplåst mellan säg 06-21, gäller en trapphusdörr
 
nino nino skrev:
Går det att tidsstyra doorman?
Skulle vilja ha upplåst mellan säg 06-21, gäller en trapphusdörr
japp, går via verisureappen
 
  • Skärmbild av Verisure-appen som visar inställningar för automatisk låsning av ytterdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gällande automatisk låsning, vad är längsta tid man kan ställa in innan det låser?
 
C crazytok skrev:
Gällande automatisk låsning, vad är längsta tid man kan ställa in innan det låser?
Verisure- Går inte att ställa, antingen autolås eller på specifikt klockslag är det som gäller.
 
Så den låser med en gång alltså? Man kan inte ställa in en fördröjning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.