K kva skrev:
Jag har fått till kommunikationen mellan app och v4 larmsändare. Dock får jag inga notiser vid till- och frånslag. Hur fixade du det?
Det undrade jag länge med. Det var någons sekvens så inget i appen. Ska se om jag kan hitta var det var någonstans.
 
  • Gilla
kva
  • Laddar…
K
Tack. Det vore bussigt. Appen är tyst även om man har den öppen vid tillslag.
 
K
Tack. Det var den jag följde för att få igång appen.
Problemet jag hade var att jag försökt få bort notiser om förbikoppling i gamla appen genom att helt stänga av rapporteringen till larmcentral av vissa händelsetyper i centralpanelens inställningar.
Det påverkade inte gamla appen men det påverkar tydligen den nya. Nu har jag återställt det som jag ändrade och appen fungerar som förväntat.
 
Med den gamla appen så fick man en del notiser som man inte var intresserad av, men med den nya så finns det mycket fler möjligheter att konfigurera sånt. Man kan t ex slå av/på om man vill få notifiering vid av/pålarmning. Man kan också välja vilket ljud man vill ha.

På larmsidan så kan man göra ytterligare konfigurationer. Ett exempel är att i defaultkonfiguration så ringer de om sabotagelarm från vaktbolaget när man gör firmware-uppgradering av wifi-routern. Det är kanske en bra funktion att övervaka den förbindelsen i ett företagslarm men inget vidare i hemmiljö. Den övervakningen går att slå av/på i larmets menyer och det finns även en hel del ytterligare konfigurationer man kan göra om vilka larm som skickas.
 
@
Någon som vet hur man stänger av pipet från manöverpanelerna då internet förbindelsen går inte fungerar?
 
Min har slutat med det där. Jag är inte riktigt hundra på varför, men jag tror att det var när jag stängde av 308/352 Alt Comm Network Fault/Restore.

Förut så pep manöverpanelerna just när larmet tappade kopplingen till min wlan-router, typ när jag startar om den, men det tar lite längre tid innan den fattar att hela nätverket har gått ner, typ att jag har dragit ur fibermodemet. Den senare övervakas genom pollning till centralen under 851/005. Då är det centralen som märker att mitt larm inte har hört av sig på ett tag.
 
K kva skrev:
Tack. Det var den jag följde för att få igång appen.
Problemet jag hade var att jag försökt få bort notiser om förbikoppling i gamla appen genom att helt stänga av rapporteringen till larmcentral av vissa händelsetyper i centralpanelens inställningar.
Det påverkade inte gamla appen men det påverkar tydligen den nya. Nu har jag återställt det som jag ändrade och appen fungerar som förväntat.
Hej.
Jag har exakt samma problem. Minns du vilka händelsetyper du återställde?
Jag har följt guiden i tidigare inlägg och fått allt att fungera förutom push notiser.
 
K
G Gnos skrev:
Hej.
Jag har exakt samma problem. Minns du vilka händelsetyper du återställde?
Jag har följt guiden i tidigare inlägg och fått allt att fungera förutom push notiser.
Har för mig att jag återställde till fabriksinställningarna för att sedan följa instruktionerna. Men det var ett tag sedan så jag är inte helt säker.
Du behöver eventuellt gå in i appens inställningar för push och på så sätt godkänna. jag måste göra det med jämna mellanrum.
 
K kva skrev:
Har för mig att jag återställde till fabriksinställningarna för att sedan följa instruktionerna. Men det var ett tag sedan så jag är inte helt säker.
Du behöver eventuellt gå in i appens inställningar för push och på så sätt godkänna. jag måste göra det med jämna mellanrum.
hej!
Jag raderade larmsändaren igen och följde guiden så fungerade det sen. Tack för snabbt svar!
 
K
G Gnos skrev:
hej!
Jag raderade larmsändaren igen och följde guiden så fungerade det sen. Tack för snabbt svar!
(y) Kul att det fungerade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.