Grattis! Måste kännas skönt!
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
GRATTIS! Lycka till med allt nu! :)
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Grattis. :)
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
M Meurman skrev:
Kontrakt påskrivet och ett heeeelt fantastiskt par som tar över! 2,3 miljoner blev det.
Grattis!
Lycka till med det nya!
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättegrattis!!!
Ni är såååå värda avlastningen och att få känna att nya ägare tar över och fortsätter älska och vårda huset!
 
  • Gilla
cmb och 1 till
  • Laddar…
Och stort grattis till nya ägarna också. Hoppas de hittar in hit till forumet. Det har varit en underbar resa att få följa er hela vägen hit och den resan fortsätter med nya ägarna. Jag hoppas vi får dela den resan likaväl som jag hoppas vi får följa er nya resa i erat nya hus. Ni har ju bevisat grymma förutsättningar ta tillvara och nyskapa.
 
  • Gilla
Tallguy196 och 1 till
  • Laddar…
Tipsa nya ägarna om denna tråden, kanske kan fortsätta här!
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Får be någon ta bort inlägg 1085 då bara. Kan ju knäcka den mest motiverade köpare att man hade kunnat få huset ”ex. moms” några månader tidigare. :lying:
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Men det är ju fixat saker sen dess. Skrapning av färg tex.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
M Meurman skrev:
Kontrakt påskrivet och ett heeeelt fantastiskt par som tar över! 2,3 miljoner blev det.
Så kul ni har verkligen skapat positiv energi !!!
Både i husen och i tråden...
Ska bli spännande med er resa ... otroligt
 
Härligt att ni slapp slumpa bort det! Blir väl iaf lite vinst nu hoppas jag för er skull!
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
M Meurman skrev:
Kontrakt påskrivet och ett heeeelt fantastiskt par som tar över! 2,3 miljoner blev det.
Tack för en fantastisk blogg, är extremt imponerad av er insats! Och grattis till att ni tycks ha fått den lösning ni själva ville.

Kanske vill du allt annat än tänka på olika byggdetaljer nu, men jag vill ändå prova att ställa en fråga, som jag inte hittat svaret på i den tidigare materialet. Kommer du ihåg vad det var för mått på era stora fina fönster, jag menar alltså korspostfönstren med fyra respektive sex rutor i varje? Och minns du vad det var för takhöjd?

Lycka till med era nya projekt!
 
M Malmqvisten skrev:
Tack för en fantastisk blogg, är extremt imponerad av er insats! Och grattis till att ni tycks ha fått den lösning ni själva ville.

Kanske vill du allt annat än tänka på olika byggdetaljer nu, men jag vill ändå prova att ställa en fråga, som jag inte hittat svaret på i den tidigare materialet. Kommer du ihåg vad det var för mått på era stora fina fönster, jag menar alltså korspostfönstren med fyra respektive sex rutor i varje? Och minns du vad det var för takhöjd?

Lycka till med era nya projekt!
tack för fina orden!

takhöjden är 2,80, minns inte nu vad fönstren är på, kan kolla upp när jag får tillfälle! (Låter svårt att komma
Ihåg, men ska försöka!)
 
M Meurman skrev:
tack för fina orden!

takhöjden är 2,80, minns inte nu vad fönstren är på, kan kolla upp när jag får tillfälle! (Låter svårt att komma
Ihåg, men ska försöka!)
Tack för info, hade nästan gissat på ännu högre takhöjd utifrån bilderna. Är själv involverad i ett husprojekt med vissa likheter, stilmässigt och storleksmässigt, där fönster på en långsida behöver nytillverkas men orginalfönstren faktiskt ser ganska små ut jämfört med era (i förhållande till takhöjd som är ungefär samma). Utifrån dina bilder blev jag inspirerad att beställa större när vi ändå nytillverkar - med något i stil med era fönster som förebild. Därav frågan. Hittar du några uppgifter vore det därför mycket intressant för min del. Förstår att du säkert har mycket annat att stå i just nu. Tack än en gång för inspirerande läsning - hoppas bloggen får vara kvar ett tag även om ni går mot nya projekt!
 
M Malmqvisten skrev:
Tack för info, hade nästan gissat på ännu högre takhöjd utifrån bilderna. Är själv involverad i ett husprojekt med vissa likheter, stilmässigt och storleksmässigt, där fönster på en långsida behöver nytillverkas men orginalfönstren faktiskt ser ganska små ut jämfört med era (i förhållande till takhöjd som är ungefär samma). Utifrån dina bilder blev jag inspirerad att beställa större när vi ändå nytillverkar - med något i stil med era fönster som förebild. Därav frågan. Hittar du några uppgifter vore det därför mycket intressant för min del. Förstår att du säkert har mycket annat att stå i just nu. Tack än en gång för inspirerande läsning - hoppas bloggen får vara kvar ett tag även om ni går mot nya projekt!
nuså! 190 högt och 180 brett!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.