Kan bara hålla med om Xbox + XBMC riktigt mysigt.

Jag passade på att skaffa en med 200 GB hårddisk på en gång, riktigt trevligt.

Det enda som stör mig är att den låter som en höfläkt, men det skall väl gå att råda bot på med en högkalitativ tyst fläkt från närmaste datormoddare.
 
http://www.vdr.nu/
http://www.cadsoft.de/vdr/

Jag har en egen VDR-burk med två TV-kort i, ett DVB-S för sat och så ett -T för marksänd digital-TV. Riktig settopbox-känsla men med funktioner som OSD, timeshifting, timers, hårddiskinspelning, möjlighet till flera DVB-kort för att kunna se på en kanal och och spela in andra. Sen finns det rejält med plugins som ger funktioner i stil med:
* Möjlighet att bränna inspelade program på DVD
* Styra TV'n och starta inspelningar via WAP
* MP3/AVI/DIVX/mfl-spelare
* Möjlighet att använda Hauppauges MediaMVP-burk för se på TV/inspleningar/film från vilken TV-som heslt i huset
* Streaming-server så man kan se på TV mha tex Xbox'ar eller Videolan på en PC.

m.m.
 
Låter intressant.

Har jag förstått rätt om du har du komponerat ihop en HTPC och vad har du i så fall köpt för hårdvara.

(www.vdr.nu tillhandahåller väl endast mjuvara??)

/Gojan
 
Mycket intressant information här. Sjöälv har jag gått i tankar på welltonway. http://www.welltonway.se/

då har man foto/musik/filmer/TV/inspelningsmöjlighet/internet på TV:n

Någon som har erfarenhet av detta?
 


En Showcenter 200 får du för runt 2000 och en extern 250Gb USB disk för ytterliggare en tusenlapp. Denna är bara att plugga i väggen och titta på alla format inklusive HD.
om jag fattar det rätt så har 200 en USB port vilket med en extern hårddisk gör den oberoende av länk till dator

för annars fungerar väl en Hauppauage för halva pengen lika bra

http://www.hauppauge.nu/pages/products/swe_1prod_data_mediamvp.html
 
Det borde gå aldeles utmärkt med en ShowCenter 200 med USB disk utan dator. Själv tycker jag iofs hela grejen går förlorad men det bör går. Har dock inte provat själv.

Haupauges maskin är dock en riktigt gammal sak som inte klarar DivX, WMV, WMA, Ogg etc ... så därav prislappen. Fast visst fungerar det på liknande sätt.
 
[quoteSjälv tycker jag iofs hela grejen går förlorad men det bör går. Har dock inte provat själv][/quote]

Syfter är att inte behöva sätta på datorn varje gång man vill lyssna på en skiva eller bläddra bland bilderna, utan att man har detta på den externa USB disken. I övrigt så är det ju OK att via nätverket överföra från PC'n.

Som det är nu så har jag ett nytt Pinnacle Tv kort i en dator i nätverket, i en annan PC samtliga bilder och musik, tror du att det är möjligt att ha två PC anslutna? och att man någon typ av mappstyktur kan välja om man vill bläddra inom extern USB disk eller de i tilldelade mappar i PC1 resp PC2
 
Det går att ha 2 PCar med serverprogrammet snurrandes, men på 1000 varianten är det lite bökigt att byta mellan dessa. Vet faktiskt inte hur det är med 200 serien. Får kanske ta och göra en investering ...
 
Här blev det efter mycket tänkande oxo en XBOX med 200GB och Xecuter3-chip. Musik, film och foton länkad till PCn i källaren wireless

Nu återstår bara att länka samma denna med DILOG-boxen, PS2:an, receivern, barnens VHS och standard-DVDn... dra ytterligare kablage via de alltför smala VP-rör som elkillarna drog i väggarna till plasman... skulle ha tagit ett avloppsrör istället :p att man aldrig lär sig...

/Fredrik
 
TLovskog skrev:
Idag hade jag helt klart satsat på en Showcenter 200 från Pinnacle systems. Klarar "allt" som finns tillgängligt idag och även HD material.

Själv har jag haft 2st av föregångaren och om man bortser från den senaste FW uppgraderingen som var katastrofal så har det fungerat mycket bra.

Med 200 så kan du använda TwonkyVisions media server som dessutom klarar en massa andra media spelare. Den kan dessutom importera dina surt sorterade bilder och annat från andra program. Finns på [länk]

Personligen så tycker jag nog att HTPC har spelat ut sin roll (flame suit ON). För dyrt, för tungt och drar för mycket ström. HTPCns glansperiod är över, nu tycker jag det är dedikerad hårdvara som gäller.
Bra sagt. Jag är också på väg mot dedikerad hårdvara. Man kan inte trycka in allt i sin dator. Det blir för känsligt.
 
Hur blir egentligen bilden på enlig vanlig TV när man kör Pinnacle 200 tex. Har för mig att TV har sämre upplösning än Datorskärmar...
 
Jag har kört den gamla Showcenter - den bilden blev perfekt. Precis som vilken film som helst.
 
rich710 skrev:
För er som vill kunna köra "HDTV" filmer upp till 1080i så rekommenderar jag ASUS nya showcenter, verkar faktiskt riktigt lovande [länk]
Nu var det Acer men den ser ändå väldigt lovande ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.