Nu är den gråa färgen på den högra ytterväggen slipad. Trissan tog rätt bra men gick tungt för med 4 batterier och 2 laddare tillhands har jag haft slut ström i maskinen IMG_20191206_193337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mest hela tiden..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nu är jag less på källaren för idag och fortsätter istället med att jämna yt väggen på övre våningen! Ombyte förnöjer! Renoveringsprojekt på övre våningen med öppnad vägg och exponerade träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
henche och 1 till
  • Laddar…
Gammaldags termostat av märket VillaGyr monterad på en tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är en riktig snygging den här VillaGyr!
Synd att den måste bort!
 
Den där borde få en egen plats för att påminna om innan renovering. :love:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Nu har jag köpt och beställt lite olika modeller av slipdoningar som ska få bekänna färg vid slipning av mina tvättstuguväggar!
Mer om detta imorgon! Under tiden har jag lite funderingar om golvvärmen och golvet ovanpå! Jag kommer på ovanvåningen att lägga vattenburen golvvärme i spårade skivor. Ovanpå dessa tänker jag lägga bolist billiga laminatgolv för 99kr/m2 tror att den är 8mm. Kommer detta att funka eller måste, bör eller borde jag lägga ett tjockare parkettgolv eller ett trägolv i 15mm furu från t.ex byggmax istället?!
Undrar om du inte ska ha alu-plåtar för att sprida värmen under golvbeläggningen, så att du får jämn värme över hela golvet.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
S Senior skrev:
Undrar om du inte ska ha alu-plåtar för att sprida värmen under golvbeläggningen, så att du får jämn värme över hela golvet.
Jo det kommer att bli aluminiumplåtar till golvvärmen, lite därför också som jag funderar på alternativ till 8mm laminatgolv.
 
Pågående rivningsarbete i ett rum med öppnat golv och borttagna väggpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ger jag mig för idag, tar ut skräpet imorgon och fortsätter med rivandet!
Förhoppningsvis kan jag snart börja med den uppbyggande delen!
 
  • Gilla
Uffi och 1 till
  • Laddar…
Som mäklare skulle säga..ett hus med potential (y)

seriöst bra jobbat!
 
  • Haha
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Under tiden en miljöbild på källarförrådet när ytterväggarna är slipade och dammet har lagt sig!
[bild]
Usch de här ger mig flashbacks från min egen renovering för 3år sedan. Gubbfan hade målat hela källaren inkl. Yttervägg med plastfärg. Så här såg jag ut efter gillestugan..
 
  • Person i skyddsutrustning täckt med damm ger tummen upp utanför en källaringång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
helrob och 9 till
  • Laddar…
Rickard_nr1 Rickard_nr1 skrev:
Usch de här ger mig flashbacks från min egen renovering för 3år sedan. Gubbfan hade målat hela källaren inkl. Yttervägg med plastfärg. Så här såg jag ut efter gillestugan..
Det där hade kunnat vara jag! Är precis så det har varit ibland i källaren!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jo det kommer att bli aluminiumplåtar till golvvärmen, lite därför också som jag funderar på alternativ till 8mm laminatgolv.
Ja med laminatgolvet riskerar du varma ränder och kallare ränder... jag hade valt trägolv
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Ja med laminatgolvet riskerar du varma ränder och kallare ränder... jag hade valt trägolv
Klart värt att ha i tanke!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Klart värt att ha i tanke!
Ja laminatgolv ger också statisk elektricitet och är värmen av så blir det obehagligt!
Ett oljat trägolv är överlägset på alla sätt då det också tillför komfort till gående och är snyggare mer levande
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Som sagt. Sjukt kul projekt.

Vars bor du? är du måtro en Piitbo?
 
  • Haha
mr.Ola
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Som sagt. Sjukt kul projekt.

Vars bor du? är du måtro en Piitbo?
Nej Pitebor a räknar vi som sörlänningar här i Creekbend där jag bor!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.