En cigarrlåda
 
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Köpte min köksgubbe nya golfbollar. Var mycket uppskattat (Han hade kört 1000 golfhistorier så det var lågoddsare) :D
Men bara omtanke och att man brytt sig om vad de gillar brukar vara väldigt uppskattat.
 
  • Gilla
  • Älska
Overste_alf och 1 till
  • Laddar…
Jag fick en tv av en nöjd kund
 
  • Gilla
DanielPers
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
De har byggt hela huset :)
Är det ett stort företag? Är det inte alldeles för stort så hade jag bjudit hem de på en grillkväll, om det uppskattas annars så kör på en rejäl smörgåstårta. Det funkar alltid :D
 
D DanielPers skrev:
Vilket överbeskyddarsamhälle vi fått, ska vuxna också curlas nu?
Du har missat att det finns mängder med människor som mår eller har mått överdjävligt pga alkoholism? Du har ingen aning om andra människors historik eller om de kanske redan dricker på gränsen till för mycket. Så oerhört korkat och onödigt att riskera att vara den som petar någon över gränsen, när det finns så många andra bra presenter.
 
  • Gilla
roslagstorparen och 6 till
  • Laddar…
D DanielPers skrev:
Vad är det?
Det vet bara en skåning
 
G Grumsgrums skrev:
Vad menar du med"hoppat på lactos och glutentåget"?? Tror du att det är hittepå att man är allergisk?? Du har jäävligt tur om du inte är allergisk mot nånting!! Men än är det inte försent! Jag blev allergisk mot nötter när jag var 56!! Du ska fan inte håna sjuka människor!!!
"hoppat på lactos och glutentåget" kan lägga till nötter/o en del andra åkommor med.
Och hoppat på xxxtåget är relativt vanligt idag har i min umgängeskrets 10 (tror det kan vara 3-4 till men är inte 100% säker på dom dock) olika personer som hoppat på ett av dessa tåg.
Och INGEN av dessa 10 ÄR allerigska mot vad dom påstår och jag vet det för jag har frågat och dom säger att näe jag är inte allergisk och sen ett MEN gillar inte smak/miljön/osv som förklaring till varför dom gör detta.
Och jag är 45år och personerna det handlar om inom 15års skillnad.

Dvs det är helt enkelt populärt idag.
Är det nån JAG skulle varit förbannad på om jag haft nån allergi är dom personer som ljuger om det inte dom som påpekar (möjligen inte på det bästa sätet dock) att inte alla är allergiska trots att dom säger så.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Jag tycker Du skall ge var och en hörlurar som de kan höra på radio med under tiden de arbetar. Det ökar trivseln i arbetet.
 
Hansuno Hansuno skrev:
Jag tycker Du skall ge var och en hörlurar som de kan höra på radio med under tiden de arbetar. Det ökar trivseln i arbetet.
Hörlurar (kåpor) på jobbet har nog de flesta redan. Där går nog radion för fullt :D
 
Ge dom Beijers bok "bygga åt idioter":D
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Som hantverkare själv, tycker jag förslaget som någon gav om presentkort på systemet är en perfekt gåva.
Sen kan det iofsg bero på hur mycket pengar ni tänkt lägga? kan kännas lite snålt om man får presentkort på 200 kr, då hade fika för samma summa uppskattats bättre.

Har själv fått presentkort till resturang (Pontus by the sea)
Ge absolut inte verktyg som gåva!

Bäst gåvan är den som är personlig som t.ex. #92 Appendix
 
Redigerat:
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Hur har det gått med dessa tankarna? Många svar i tråden men vore kul att höra om ni bestämt er för något och vad reaktionen blir. :)
 
Fy, för er som tänker alkohol som present!
En bibel känns nog som det mest passande.

(Ironin flödar)
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Ja man är ju religiös bara för att man har medlidande med andra människor.
 
  • Gilla
Hornstäve och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Vi byggde ett arkitektritat lösvirkeshus med ca 25 olika entreprenörer. Tog lång tid, alla var mycket engagerade.

Vi anordnade en riktig taklagsfest med inhyrd kock, fri bar och underhållning. :)Kostade en slant men hade inte kunnat göra annorlunda eftersom min pappa var murarmästare och menade att det bara var snåla byggherrar som inte hade taklagsfest.

Festen höll på till tre-tiden och alla var riktigt glada och nöjda. :D
En veteran på malmbanan har i sin minnesbok (kan man säga) beskrivet slut-på-vintersäsongen-festen i Riksgränsen på SJ:s personalanläggning dvs dagens högfjällshotell .... det var många glada rallare och signalmästare på personaltåget tillbaka till bostadsbyn (Abisko östra) den senvinternatten (och det var nästan Maj redan.)

En av cheferna som även var behörig förare fick hålla sig nykter under kvällen för att kunna köra hem sällskapet. Nästa år fick en annan förarebehörig ta spaken.
Leta efter Järnvägsminnen 4 (Curt W. Engström)
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.