Åsa Lund
M Meurman skrev:
ja tv-programmet det sitter i väggarna frågade faktiskt precis om vi ville vara med nästa säsong, fast med vårt stora hus, men kändes lite fel eftersom vi håller på och säljer, får se om dom nappar på nästa hus istället då! :)
Nu kan väl sälja med förbehåll att huset och ni ska vara med på tv? ;)
 
M Meurman skrev:
ja tv-programmet det sitter i väggarna frågade faktiskt precis om vi ville vara med nästa säsong, fast med vårt stora hus, men kändes lite fel eftersom vi håller på och säljer, får se om dom nappar på nästa hus istället då! :)
Kör klart stora huset med TV hjälp så att ni kan sälja det trotts läget?
 
Är det inte "bara" att göra klart utomhus och sen pausa och kallställa de rum ni inte behöver inne... Ska ni bo i samma "område" kan jag inte förstå hur man inte vill bo kvar i ett sådant hus där ni dessutom lagt ned så mycket jobb... Pengarna i sammanhanget köper ju inte någonting i närheten av en större stad... Självklart har ni säkert era motiv och kanske inte alla går att dela här... Konstigt att inte fler som vill bort från storstaden är intresserade, men jag tänker att de som kan gå i pension ofta inte vill ha ett renoveringsobjekt och de som jobbar troligen inte hittar jobb i närheten...
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det inte "bara" att göra klart utomhus och sen pausa och kallställa de rum ni inte behöver inne... Ska ni bo i samma "område" kan jag inte förstå hur man inte vill bo kvar i ett sådant hus där ni dessutom lagt ned så mycket jobb... Pengarna i sammanhanget köper ju inte någonting i närheten av en större stad... Självklart har ni säkert era motiv och kanske inte alla går att dela här... Konstigt att inte fler som vill bort från storstaden är intresserade, men jag tänker att de som kan gå i pension ofta inte vill ha ett renoveringsobjekt och de som jobbar troligen inte hittar jobb i närheten...
jo men det har såklart varit ett scenario, men det får inte bort vårat bolån, vårt nya kostade nästan ingenting i jämförelse, sen vill vi bo i ett mindre hus, kanske låter konstigt, men det är mindre ytor att städa, mysigt och ombonat istället för ”pråligt” och högståndsaktigt, helt enkelt olika stilar. Sen vill vi kunna klara oss enbart på ved, vilket blir svårare ju större rum man har.
 
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
M Meurman skrev:
jo men det har såklart varit ett scenario, men det får inte bort vårat bolån, vårt nya kostade nästan ingenting i jämförelse, sen vill vi bo i ett mindre hus, kanske låter konstigt, men det är mindre ytor att städa, mysigt och ombonat istället för ”pråligt” och högståndsaktigt, helt enkelt olika stilar. Sen vill vi kunna klara oss enbart på ved, vilket blir svårare ju större rum man har.
Klart att ni bättre passar i ett mindre hus... ni behöver ju inte salonger med representation om ni är i familj utan representation!
 
Ett mindre hus är vettigt på många vis...... men jag skulle inte orka driva igenom ett sånt där projekt till efter det första.
Fick ni tillräckligt med jord med när ni köpte ert nya hus?
Vedeldning och delvis självförsörjning är ingenting som riktigt passar på en modern trängseltomt.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Ett mindre hus är vettigt på många vis...... men jag skulle inte orka driva igenom ett sånt där projekt till efter det första.
Fick ni tillräckligt med jord med när ni köpte ert nya hus?
Vedeldning och delvis självförsörjning är ingenting som riktigt passar på en modern trängseltomt.
nej tyvär! Det blir självhushållning light! En början iallfall :)
 
  • Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
Nu är huset borta från Hemnet! (Känner mig som en stalker...)
 
Åsa Lund
TS informerar säkert oss nyfikna inom kort!
 
M Meurman skrev:
nej tyvär! Det blir självhushållning light! En början iallfall :)
Uppdatera oss gärna om hur saker rör sig...
 
”Borttagen före visning” brukar ju betyda såld, så låt oss hoppas att kontraktet snart är påkritat och vi får en uppdatering. :D(y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Kontrakt påskrivet och ett heeeelt fantastiskt par som tar över! 2,3 miljoner blev det.
 
  • Gilla
  • Älska
JohanLun och 39 till
  • Laddar…
M Meurman skrev:
Kontrakt påskrivet och ett heeeelt fantastiskt par som tar över! 2,3 miljoner blev det.
Wow, verkligen! Stort grattis
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Wow Grattis.
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Mikael_L
Åh, vad jag blev glad för er skull nu. (y)

Ja och huset kanske också, jag hoppas de nya ägarna har åtminstone i närheten av era ambitioner.
Men jag tror att om man köper ett sånt här objekt, med redan så mycket gjort i denna ambitionsnivå, så fortsätter man som regel, jag tror ...
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.