A
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Respektera gärna TS,istället för att "trolla"sönder tråden.
 
  • Gilla
AgnetaLi och 2 till
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Ingen dum idé med julfest. Problemet är att de är sjuukt stressade och har en massa projekt på gång, så tvivlar på att de har tid till det/kanske de tycker det är jobbigt att hinna med, även om de blir bjudna :/ Men ska absolut fundera på det!
Laga lunch till dom på bygget.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
D
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Lundaknake.
Vad är det?
 
D
Mats-S John Smith skrev:
Krans på nocken och taklagsfest på bygget brukar vara uppskattat :) Ingen krans kan leda till att byggarna hänger upp en "gubbe" (atrapp) på en galge på taket, lite kul tradition faktiskt.

Var med på ett större bygge i Sthlm på 80-talet, då byggarn meddelade att det inte skulle bli någon taklagsfest. I samma veva invigde man söderledstunneln (som vi också varit med om att bygga) med pompa och ståt. Hehe, när första bilarna rullade in i tunneln kom våran gubbe nerdingalande i ett rep och hängde typ 3 meter över bilarna som körde in. Stort pådrag direkt, Radio Stockholm rapporterade direkt, polisen gjorde utryckning, vi satt i boden och asgarvade ... och ... sedan blev det ändring på byggherren, krans och taklagsfest annonserades snabbt :)
(y):crysmile:
 
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)

Cash is king
 
  • Gilla
DanielPers
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Presentkort på byggboden/järnaffären för nya verktyg.
T-shirts med ett passande tryck.
Roliga kepsar mössor.
 
  • Gilla
Kung Louie
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
En inte alltför avancerad gissning är att det var ett harmlöst skämt. Rätt kul faktiskt. Kanske TS skulle hyra in Baccus som festfixare, så hade det blivit ett jäkla hålligång.

Gravgrävaren. Vad är en "kudos" för något?
Kudos är grekiska för beröm. Vanligt amerikanskt uttryck.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
kulle
  • Gilla
DanielPers
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Det är så roligt att höra människor som vill visa sin glädje och tacksamhet över bra utfört jobb. Jag tänker att ni ska tänka enkelt och inte krångla till det med mat, dryck eller andra gåvor. Skriv ett kort där ni beskriver varför ni är glada och tacksamma och lägg ut positiva recensioner på platser för sånt. Kanske till och med på den lokala matbutiken och andra oväntade platser.

Jag har själv fått många gåvor i tacksamhet över det jobb jag gör (jag är inte i byggbranschen) och de jag har uppskattat mest är de personligt formulerade korten. De har jag sparat och kan om jag vill känna mig nöjd med mitt jobb kika på ibland. Godiskorgar skickar jag bara vidare till andra som uppskattar dem, detsamma med inomhusblommor. De kunder som har förstått att jag är trädgårdsintresserad har gett presentkort på någon trädgårdsbutik och det har jag uppskattat.
 
  • Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Härligt initiativ. Frågan är vad de har gjort. Byggt ett helt hus?
Vi bjöd våra takläggare på smörgåstårta. Vi blev också väldigt nöjda
De har byggt hela huset :)
 
Staffans2000
G Grumsgrums skrev:
Vad menar du med"hoppat på lactos och glutentåget"?? Tror du att det är hittepå att man är allergisk?? Du har jäävligt tur om du inte är allergisk mot nånting!! Men än är det inte försent! Jag blev allergisk mot nötter när jag var 56!! Du ska fan inte håna sjuka människor!!!
Såg detta programmet på TV.
https://www.svt.se/nyheter/granskni...har-exploderat-men-fa-svenskar-ar-intoleranta

Så -ja. Jag tror att många anser det vara lite hippt, att tillhöra den nya generationen som måste särbehandlas på ett eller annat sätt. Som exempel kan jag nämna en krögare som beklagade sig över det raskt ökande antalet specialbeställningar på hans restaurang. Dvs. gäster som inte rakt av beställde dagens kött, fiskrätt eller vegetariska rätt. Extra tydligt blev det när restaurangen var abonnerad. När ett större sällskap snickare åt, var det inga specialbeställningar. Men när en samling miljöpartister besökte samma restaurang, var det 85% som sade sig inte tåla den föreslagna menyn.

Åter till TS.
Vad du än gör, spelar inte så stor roll. Utan det är att du gör något som har betydelse. Likt Karl Bertil Jonsson, när han delade ut stulna julkappar till de fattiga. Det är alltså tanken som räknas.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Jag tänker som flera andra här att visa uppskattning är det bästa.

Ett kort där man skriver "Tack för väl genomfört bygge" och med ett nummer på det med erbjudande om att vara referens är nog grymt bra för de flesta. Det är något att visa framtida kunder som påvisar yrkesskicklighet och något att vara stolt över.

i övrigt så finns är det väl extremt få som inte uppskattar ett trevligt tackfika på jobbet.
Det ska vara lagom dyrt tack så de inte känner "kunde vi inte fått det här i lön"
 
  • Gilla
AgnetaLi och 2 till
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Det är framförallt byggledaren vi vill tacka, han har varit helt fantastisk!
Där finns riktig fina hammare att köpa, en sån tror jag skulle uppskattas.
 
Gillar temat med referenser och vitsord. Kanske kan ni, om det är ett snyggt hus, göra en snygg fotografering och ge de bilderna att ha på sin hemsida eller dylikt? Tillsammans med vitsord, goda recensioner, och tackkort tror jag många skulle bli väldigt glada. Känns lite överdrivet med dyra gåvor och/eller pengar, men det är kanske individuellt. Jag avskyr också drickssamhället och alla former av "mer pengar om du gör ditt jobb".
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
D
F Franken. skrev:
Där finns riktig fina hammare att köpa, en sån tror jag skulle uppskattas.
De skulle absolut inte uppskatta hammare eller annat jobbrelaterat, naturligtvis något de använder privat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.