D DanielPers skrev:
Ni nade lite koll skriver du. De slängde de också äckliga snusprillor överallt på er tomt?
Ja precis. Och när jag smakade på en prilla så kände jag direkt igen smaken av Ettan... Eller så kan det ha varit så att det låg några tomma snusdosor i en säck.Tråkigt att sabba dina fördomar men jag hittade inte en enda prilla någonstans där den inte borde ha varit,
 
  • Gilla
  • Haha
Magnusalsjon och 1 till
  • Laddar…
I ItWasntMe skrev:
Det är mer gesten att visa att man är nöjd som betyder något.
Detta är väl huvudet på spiken ändå! Det viktiga är väl inte om en nykterist råkar få en vinflaska eller en vegan en julskinka utan att mottagaren blir medveten om att ni är extremt nöjda och uppskattar deras arbete. Den känslan har de nog kvar långt efter det att gåvan är slut.

Tycker det finns många bra förslag här så ta ett som passar plånbok och övriga omständigheter.
 
  • Gilla
Newgolds och 1 till
  • Laddar…
D
S s97danl skrev:
Ska du ge dem en julkorg så måste du först kolla så inte någon är allergisk mot något. Någon annan kanske är vegan så ingen julskinka. Och ska du köpa julskinka så måste den vara ekologisk och utan tillsatser och helst lokalt producerad. Någon kanske inte gillar julen, så korgen får ju inte vara för julig. Kränk inte någon för guds skull.
Om det var jag så skulle jag köpt en whisky eller konjak. Man kan inte göra alla nöjda
:crysmile::crysmile::crysmile:(y)
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Så trevligt atthöra detta istället det vanliga klagande.
Tyvärr har ingen tid med en fest nuförtiden. När jag var supernöjd med våra flyttgubbar (fast det var mest småpojkar tyckte jag) fick dom varsin 500lapp i 20 graders kyla. Det gör alla glad även om några har svårt att hantera pengar nuförtiden.
annars är en flaska whisky eller konjak alltid uppskattad i dessa kalla tider.
Svart?
 
D DanielPers skrev:
:crysmile::crysmile::crysmile:(y)
Tänk om de är nykterister?
 
D DanielPers skrev:
Vad bra:D(y), jag ska också skaffa ett ställe där de måste slänga snuset.

Men varför snusar de flesta hantverkare?
För att de är män
 
  • Älska
  • Gilla
DanielPers och 1 till
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.
Ja jag fick en klocka efter 20 år
Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
 
Chokladaskar är alltid uppskattade.
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
D
pacman42 pacman42 skrev:
Chokladaskar är alltid uppskattade.
Jag tycker inte om choklad, för sött.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
VillaEden19 VillaEden19 skrev:
Vi är snart klara med vårt nybygge och vill jättegärna ge något till våra byggare som ett tecken på vår uppskattning, då vi är riktigt riktigt nöjda med deras jobb och deras engagemang.

Frågan är bara vad man kan ge? Bomba gärna med förslag! :)
Härligt initiativ. Frågan är vad de har gjort. Byggt ett helt hus?
Vi bjöd våra takläggare på smörgåstårta. Vi blev också väldigt nöjda
 
  • Gilla
VillaEden19 och 1 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Julkorg med godsaker?
Vi kollade när firman som gjorde badrum var samlade på firman. Sedan åkte vi dit med smörgåstårta till alla. Oavsett vilka som hade varit hos oss. Det blev uppskattat.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Gav mitt förslag till er på FB ;)
 
  • Gilla
VillaEden19
  • Laddar…
Det som uppskattas bland våra medarbetare är när det blir personligt. Och det kan räcka med ett handskrivet kort med deras namn på där man tackar. Det behöver inte vara mer.
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
D DanielPers skrev:
Men varför snusar de flesta hantverkare?
Silver78 Silver78 skrev:
Det gäller inte polacker eller hantverkare från de baltiska staterna. Kanske fördomar. Men det är min upplevelse i alla fall
ite off topic kanske...
Att "vi" nordbor snusar är kulturellt. Precis som att östafrikaner tuggar Khat.
Och för hantverkare är det ju "praktiskt" med snus, för man har händerna fria till för arbetet.
Och att inte andra europeiska har tagit till sig ovanan beror till mycket på att snus är förbjudet att sälja i de flesta EU-länder:
Fortsatt förbud mot försäljning av snus i EU – dom kom idag
Swedish Matchs senaste försök att få gehör för att sälja snus i alla EU-länder misslyckades. EU-domstolen
Idag beslutade EU-domstolen att förbudet mot att sälja snus i alla EU-länder förutom Sverige kommer att finnas kvar.
https://tobaksfakta.se/fortsatt-forbud-mot-forsaljning-av-snus-i-eu-dom-kom-idag/

https://www.expressen.se/dinapengar/beslut-eu-domstolen-behaller-snusforbudet/
 
Nä det är nog bäst att de inte får något alls. Kanske ett tack möjligtvis.
Jag skulle köpt antingen choklad eller sprit till dem. Om de nu inte gillar det så får de väll ge bort presenten.
Jag fick själv whisky på jobbet. Jag gillar inte whisky, men däremot konjak och rom.
Men jag blev glad endå. Nu bjuder jag gäster därhemma på whiskyn istället. Det är tanken som räknas. Jag blev glad när jag fick den. Absolut inte kränkt på något vis.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.