L Linus1868 skrev:
Byt låshus, du kan höra hur motorn i låset kör men att låsningen misslyckas. Låshuset får rätt signal från skylten men låser inte. Det betyder att något är fel i låshuset.
Precis min tanke också, hakregeln slår ut men låset vill ändå inte låsa. Borde vara något signalfel i låskistan.
 
D danne.sk skrev:
Precis min tanke också, hakregeln slår ut men låset vill ändå inte låsa. Borde vara något signalfel i låskistan.
Måste tilllägga att idag fungerade allt som det skulle utan problem för att sedan återkomma. Låter som om det är något problem med låskistan.
Borde gå på garanti då det är några månader gammalt bara ? Mvh Elf
 
E Elfstrand89 skrev:
Måste tilllägga att idag fungerade allt som det skulle utan problem för att sedan återkomma. Låter som om det är något problem med låskistan.
Borde gå på garanti då det är några månader gammalt bara ? Mvh Elf
Självklart, du har ju 24mån garanti. Har själv bytt flera låskistor på mina lås under åren. Dom nyare låskistorna har betydligt högre kvalitet än de äldre.
 
Vi har Yale Doorman tillsammans med larm från Verisure. När vi larmar på eller av säger en kvinnlig röst "larmet påkopplat" när vi larmar på och "larmet frånkopplat" när vi larmar av via Yale. Men senaste tiden sägs det bara "lar" sen blir det tyst. Det blir pålarmat och avlarmat men rösten fungerar alltså inte som det ska. Någon som vet vad det beror på? Kan väl inte vara batterierna som redan börjar bli dåliga? Vi installerade Yale Doorman i slutet av december 2018, och den ska väl dessutom varna när batterierna börjar bli dåliga?
 
Prova att byta batterierna och se om det gör skillnad?
 
Batterierna ska räcka 1 år, men 1-2 månader kortare om låset är uppkopplat.
 
Tack för snabba svar! Jag provar att byta ikväll och ser om det hjälper. Återkommer med resultat.
 
Bytte batterier igår och det fungerar som det ska igen. Tänk att det kan vara så enkelt ibland :D
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Finns silvrig batterilucka, som sitter på svart och vit enhet, att köpa?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
G gurra48 skrev:
Är det ingen som har erfarenheter kring apparna/modulerna som kan styra låset?
Tänker på Verisure modul/app och Yales egna modul/app. Vilken ska jag välja?

Någon skrev ovan att Verisure-modulen gäller nu men utan motivering...
Jag är också väldigt intresserad av detta.
Har otroligt svårt att välja väg, yale eller verisure. Kommer aldrig få för mig att skaffa ett abbonemang för uttryckning då eventuella oinbjudna kommer vara snabbare än utryckningen. Dock har jag inte fått någon motivering till varför verisure integrering skulle vara så mycket bättre än yales egna?
Om jag pröjsar 4300 eller 5000 kr för handtag+hubb spelar mindre roll i sammanhanget, jag vill bara ha något man kan lita på och få notiser när någon kommer eller går utöver den smidagare manageringen.

Kontentan är: Vad är skillnaden rent funktionellt och med hänsyn till stabilitet mellan yale smart hub och verisure-hubben?
 
K kkarlss0n skrev:
Jag är också väldigt intresserad av detta.
Har otroligt svårt att välja väg, yale eller verisure. Kommer aldrig få för mig att skaffa ett abbonemang för uttryckning då eventuella oinbjudna kommer vara snabbare än utryckningen. Dock har jag inte fått någon motivering till varför verisure integrering skulle vara så mycket bättre än yales egna?
Om jag pröjsar 4300 eller 5000 kr för handtag+hubb spelar mindre roll i sammanhanget, jag vill bara ha något man kan lita på och få notiser när någon kommer eller går utöver den smidagare manageringen.

Kontentan är: Vad är skillnaden rent funktionellt och med hänsyn till stabilitet mellan yale smart hub och verisure-hubben?

Jag tillhör kategorin som aldrig skulle köpa ett Verisure larm. Istället installerade jag själv ett trådat proffslarm då det var mycket billigare samt enklare att integrera med andra intressen. Dock så köpte jag Verisure hubben då allt jag läste tydde på att den var mycket bättre än Yales. Jag har inte haft några problem med Verisure integrationen och är supernöjd. Det enda man får räkna med är att de ringer ibland och vill sälja sin larmlösning. När det gäller skillnad i funktionalitet så vet jag inte men när det gäller stabilitet så har Verisure varit 100% utan några problem.
 
  • Gilla
kkarlss0n
  • Laddar…
Har vi någon alls här med Yale HUB?
Har vi någon alls här med Yales larm?

Vänligen berätta eller länkar där vi kan läsa mera :) Det verkar vara ett svart hål av inforatmion här - någon som kan bidra?

Ska välja lösning - men har ej valt HUB. Har ett noname-kina-larm som funkar bra, men falsklarmar för ofta och väljer att ståut (nä, det går inte) eller byta till Yale/annat (Verisure säljer inte sina grejer utan dyrt abonnemang - så det utgår, tyvärr!)
 
Jag använder yalehubben. Fungerar kanon.
 
  • Gilla
kkarlss0n
  • Laddar…
R
P probeb skrev:
Jag använder yalehubben. Fungerar kanon.

Samma här, 3st doorman, samt Yale larm med tillbehör. Fungerar bra
 
Jag ruttnade på att leta information och tog steget och köpte låset med yales hub idag.
Installationen var smidig vad kommer till hubben iallafall.
Så långt gör det vad den ska men ni bör inte lägga någon vikt vid det jag säger nu ca 4 timmar efter installationen, annat än ett första intryck.
Jag kan managera låset, koder, brickor osv.
Funkar också fint att låsa upp från mobilen, få notiser om när låset öppnas osv. Fyller mina krav och slipper verisure.
Dessutom har de geofencing i appen men vet inte om det funkar till låset eller bara larmdelen, har inte hunnit kolla så mycket ännu.
Inte den snyggaste appen jag sett men det är ju funktionen jag är ute efter.

Har dock inte kunnat svara på min egna fråga om likheter och skillnader med verisure.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.