Jag börjar få till det.... Flyttade hit i juni så det är första året i mitt nya hus...
 
  • Ett hus dekorerat med ljusslingor i mörkret, omgivet av ett snötäckt landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Juldekorerat enfamiljshus med ljusslingor och julgran på kvällen i snölandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
M
Tvåvåningshus med ljusslinga samt två parkerade bilar under kvällsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
S Sinologen skrev:
Belysningen inne har åkt upp men har inget ute. Har någon tips på bra solcellsdrivna slingor? Har ganska långt till uttag där jag vill sätta slingor så hade varit gött att slippa köpa 25 meter utekabel. Är dock tveksam till hur bra de kan drivas här i vårt Mordorliknande vinterlandskap.
Finns många bra slingor som är batteridrivna, Det använder jag på två små träd i trädgården.
 
K Kattiz78 skrev:
Finns många bra slingor som är batteridrivna, Det använder jag på två små träd i trädgården.
OK, får kolla runt lite. Har haft nån men den käkade batterierna på några dagar.
 
Keexet Keexet skrev:
G-83: Ljusstaken var riktigt häftig, den vill jag planka! Hur löste du det med ljuskällan i toppen av pipan?

Har ingen uppdaterad bild från denna säsong, men mycket är likadant från förra vintern, (feb 19):
[bild]
På enklast möjliga vis. Tre skruvar och en marschall modell stor. Brinner ca tio timmar och blir i mitt tycke trevligare än elektrisk belysning.
Metallhink med tre skruvar hängande på en vit stolpe, utomhus med grönt gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 11 till
  • Laddar…
S Sinologen skrev:
Belysningen inne har åkt upp men har inget ute. Har någon tips på bra solcellsdrivna slingor? Har ganska långt till uttag där jag vill sätta slingor så hade varit gött att slippa köpa 25 meter utekabel. Är dock tveksam till hur bra de kan drivas här i vårt Mordorliknande vinterlandskap.
Batterislinga och ett bilbatteri har jag sett många har, när det är långt till kontakten.
 
Upplyst var det här...
 
  • Kvällsbild av hus med ljusslingor längs staket och trädstam, juldekorationer i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Adventspyntat entrén, mer pynt och tomtar kommer närmare jul.
[bild] [bild]
Åh, vilken fin glasveranda!
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
vcx vcx skrev:
En ljusstake i lilla huset och två stycken plus en stjärna i stora. Sen hängde jag upp lite ljus i en gran nere vid brunnen för att lysa upp tillvaron lite. Blir mer sen när julgranen kommer in.

[bild]

[bild]
Med den natthimlen behövs ju inget extra pynt. Mycket vackert!
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Mikael_L
Här är det rätt så blygsamt.
Julgardin i köket, ett par elektriska adventsljusstakar i fönster, en adventsstjärna och så en ledslinga lindad runt altanräcket, som är riktigt fin när den är inbäddad i nysnö som nu.
 
  • Ett altanräcke med en LED-slinga lindad runt, inbäddad i nysnö, och ett hus med adventsbelysning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Ett hus dekorerat med julbelysning längs takkanten och fönster med julmotiv på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite lätt julpimpat, men jag har inte lyckats få upp en slinga på takkupan då friktionen mellan mina skor och taket inte är tillräcklig.
Husfasad på kvällen dekorerad med julbelysning, ljusslingor runt takkanten och juldekorationer i fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har man ett par skyltfönster så måste ju även dessa pimpas.
 
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Fick ett par stora fina julklockor i plast av en bekant som jag tyckte var jättefina. Har pimpat dom med belysning så att dom lyser sådär Disney aktigt om kvällarna, svårt att få rättvisa bilder för dom är mycket finare i verkligheten! :)


Röd glittrig julklocka med belysning upphängd under ett överhäng på kvällen, ger ett mysigt sken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två upplysta röda plastjulklockor hängande under ett verandatak i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Gårdsgranen klädd med finslingan
 
  • Gilla
  • Älska
vcx och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
S Sinologen skrev:
Belysningen inne har åkt upp men har inget ute. Har någon tips på bra solcellsdrivna slingor? Har ganska långt till uttag där jag vill sätta slingor så hade varit gött att slippa köpa 25 meter utekabel. Är dock tveksam till hur bra de kan drivas här i vårt Mordorliknande vinterlandskap.
Vi bor numera i södra Portugal. Förra året köpte vi en solcellsdriven ljusslinga. Tänkte att här skulle de fungera perfekt med allt solsken (och solen går inte ner förrän framåt 17.30). Det gjorde det inte. Lös max två timmar och då fladdrade ljuset svagt sista stunden.

Köp istället en 25 m kabel. Det är en engångskostnad på 4-500 kr. Du kommer garanterat ha nytta av den även till annat. Ingår den kostnaden inte i årets budget skulle jag vänta med slingan tills nästa år. Ni har det säkert fint ute ändå.
 
Hemmakatten
Husentré med julbelysning i planteringar och runt staket, ingen snö, kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vår entré på framsidan av huset. Lite julkänsla blev det trots avsaknad av snö och minusgrader.
 
  • Gilla
  • Älska
misingen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.