Idag kör jag ett litet sidoprojekt och slänger ut mera grejer ut ur garaget för att förhoppningsvis kunna sätta in nyare(begagnade) hyllor och iallafall få en tillfällig ordning därinne! Den ordningen kommer dock med säkerhet att bestå rätt länge så lika bra att göra det ordentligt med andra ord!
Rörigt garage med öppen garderob, verktyg och byggmaterial under omorganisering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eluttag under installation med öppet elhus och synliga kablar och anslutningar mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fina grejer..
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Resultatet närmar sig sakta, tror jag nöjer mig med det för idag.. Ett oordnat garage med omålade väggar och diverse verktyg på golvet. Monterade men ej färdigställda gula skåp syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oorganiserad källarlokal under renovering med öppna skåp och en stor röd tank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte hunnit montera fast dörrarna och så men det är iallafall något bättre!
Det ska bli skönt när tanken försvinner!
 
Nu tar jag kväll, 23597 steg på räknaren idag!
 
  • Gilla
Utbyhuset och 3 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Nu tar jag kväll, 23597 steg på räknaren idag!
Kul att följa men öj vilket tempo du håller!!
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
tttomten TomasJor skrev:
Kul att följa men öj vilket tempo du håller!!
Det gäller att passa på medans viljan finns och husköpet ligger färskt!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
I huset och grejar igen efter 4 dagars frånvaro.. Lite barnvaktande(eget barn) och kvällsarbete och en sovkväll har hållit mig borta härifrån men nu är det dags igen! Jag ska börja med att sätta en passdel i gammelcentralen för att få tillbaka lyset i tvättstugan igen, då det ramlade ut ett mynt när jag skruvade ut säkringen till den tidigare!
Sedan blir det nog att knacka mera puts för att i förlängningen kunna putsa om väggarna igen!
Betongvägg i renoveringsfas med borttagen puts och elcentral, återspeglar arbete i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Wow
TRJBerg
  • Laddar…
Är det förresten någon som har något alternativ till putsning av innerväggarna? Jag har aldrig putsat en vägg förut och tror att resultatet av mina försök kan bli rätt mediokert!
 
Måla. Det blir lite industriellt men kan passa i en källare. Pris/kvalitet/prestanda är nästan oslagbart.
 
  • Gilla
  • Ledsen
kest och 1 till
  • Laddar…
S Senior skrev:
Måla. Det blir lite industriellt men kan passa i en källare. Pris/kvalitet/prestanda är nästan oslagbart.
Det är ett alternativ men väggarna är väldigt skadade eftersatt putsen knackat lös, måste spackla/fixa upp hörnen rätt ordentligt isåfall Skadad vägg med lös puts och behov av spackling och reparation i hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Yttervägg av tvättstugan. Det synliga hörnet av suterängkällaren. Fukt å kyla tillsammans med tät färg kanske?
Hörnet av en suterängkällare med yttervägg, tecken på fukt och sprickor samt synliga rör längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Är det förresten någon som har något alternativ till putsning av innerväggarna? Jag har aldrig putsat en vägg förut och tror att resultatet av mina försök kan bli rätt mediokert!
Gipsbruk, kan användas med spackelspade och slipas om du nu vill slipa, eller bearbetas med en svamp
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Brytarna för tvättmaskin.. Gul nolla i dosan, grå nolla till brytare. Grå fas i dosan till svart fas i brytare. Tvättmaskinen var kopplad på inkommande sidan av brytaren tillsammans med inkommande ledning så brytaren var inte i bruk. Ut med ratet och in med lite nya fräscha färger tror jag. Vad sägs om brun, svart vit och gredelin?!
Eluttag och öppen dosa med synliga ledningar i olika färger, inklusive gul, grå och svart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller iallafall brun, svart och grå som fas tillsammans med blå nolla och gulgrön som jord så det blir rätt färger!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Gipsbruk, kan användas med spackelspade och slipas om du nu vill slipa, eller bearbetas med en svamp
Det kan vara ett bra alternativ! Jag ska läsa vidare om det! Du menar att jag sätter gipsbruk som spackel och fix och sedan målar som Senior föreslår?!
 
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Det kan vara ett bra alternativ! Jag ska läsa vidare om det! Du menar att jag sätter gipsbruk som spackel och fix och sedan målar som Senior föreslår?!
Ja presis, beror vel lite på vilken ytfinish du vill ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.