Svar: 1,6 m

Inför julen vore det toppen,


om garderobsväggen till slut blev klar.

Innan glöggen nått sista droppen,

och tidsplanen blir ohållbar.


Snart fylls huset med julsång,

snickeri och montering i våg.

Allt blir rakt och har passform,

med rätt skena och såg.


För om man ska tro tomten – att han är riktigt rar

Kanske det kan bli färdigt, med en sänksåg till far.
 
Svar 1,6m

Tänk att få såga med en bosch i vinter så kan man kanske få lite raka snitt för engång skull!
 
Styrskenan är 1,6 m.
Den här skulle jag vilja ge min man i julklapp och få hans ögon att tindra. Bra grejor är roligt att jobba med och kanske jag kunde få låna den ibland.
 
Svar.
Styrskenan är 1.6m
Denna skulle jag vill ha för att såga till ett serverskåp att ha några maskiner i.
 
Styrskenan är 1,6 meter
En Bosch Blå Sänksåg är precis vad jag behöver för att slippa smyga med min gamla cirkelsåg för fru och barn. Varför jag måste smyga? Jo, jag fäster upp klingskyddet med en bit järntråd och kör maskinen mot ett hemmagjort stöd fäst med tvingar och det har familjen förstått är inte någon säker lösning.
 
Svar 1.6 meter!

Jag har känt mig lite blå, lite sänkt. Gått länge å drömt om Bosch!

Då SÅG jag chansen!

Blå-Bosch-Sänk-Såg, -Snälla kom nu mig ihåg!
 
Svar: 1,6 meter

När dottern bestämde att min snickarverkstad var perfekt som lägenhet till henne var jag tvungen att sälja min snickerimaskin och har sedan dess försökt komplettera funktion med lösa verktyg. En sänksåg har jag velat ha länge och Bosch Blå har jag på det mesta övriga. Vilken drömvinst det vore ❤️❤️❤️
 
  • Gilla
simon i skåne
  • Laddar…
Svar 1,6 m
Efter snart 25 år är min cirkelsåg helt slut och jag behöver verkligen en ny då jag ska lägga om taket i sommar
 
Skenan är 1,6m


Proffsmagasinet vill såhär lagom till jul

Lotta ut ett paket som verkar kul

För när man ska bygga med skiva av betong

Till både garage och balkong

Blir det plötsligt en lätt sak att göra

Det är bara att maskinen över föra

Så i ett plötsligt vips

Har man något bättre än gips.

Så ge mig denna maskin nu i en hast

Jag ska fortsätta snickra efter min rast
 
Svar: 1,6m

En sänksåg har jag länge funderat på att köpa men haft svårt att bestämma vilken jag ska välja. Jag tror den skulle göra underverk för precision och snabba på renoveringsarbetet avsevärt.
 
coconut
Svar: Styrskenan är 1,6 m.

Att få såga med denna såg vore perfekt för all kommande byggnation som ska göras nu när övervåningen ska göras iordning. Skulle underlätta ordentligt med alla intressanta mått och vinklar som behöver sågas ut.
 
Svar 1.6m
Har lånat ut mitt cirkelsåg till grannen. Kommer troligen aldrig att få se det igen.
 
Svar: Skenan är 1.6 meter lång
Motivering:
Har just provkört en lånad blå (lite ljusare nyans från en konkurrent) maskin som generellt funkade och kändes bra men jag tvekar att köpa just en sådan då den är felvänd för mig som är vänsterhänt. Vill gärna vara säker på att det är rätt maskin jag köper då jag räknar med att ha och använda den länge men har inte någon i bekantskapskretsen som "kör" Bosch. Känns inte lätt att byta märke men ni kanske kan hjälpa till att övertyga mig om vad som är rätt?
 
Svar 1.6 meter

När vi nu ska påbörja renovering av hela bottenvåningen i vårt hus skulle det sitta fint med en riktig sänksåg med skena för att ersätta lösningen med svärfars gamla cirkelsåg + en överbliven golvsockel och två rostiga tvingar.

/M
 
Svar: 1,6m

Tänk vad smidigt att ha när sambon hela tiden kommer med nya projekt som ska genomföras. Just nu står förvaringsskåp till djurfoder på listan. Måste hinna innan jul och krokiga gamla stålskenor som jag använder nu med en trött cirkelsåg brukar oftast få mig att svära för mig själv och få göra om.

mvh. Samlarpådetmesta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.