Exempel på svart och röd takpannor med traditionellt vågformat mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Liknande denna?
 
Svart och röd Plannja Royal takplåt med profilerade, vågformade paneler för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plannja royal
 
Återkom med bilder rakt på plåten
 
T
Mekatronikbruno Mekatronikbruno skrev:
Huset ligger i Norrtälje. Jag kanske kan höra med grannen, kolla in hans plåttak o fråga, ifall de är lika. Och, för bövelen, jag har inte ens kollat om det är ngn lapp kvar på undersidan. Det här är inte färdigt...
Låter som jag kanske har rätt, ni har Lindab i Norrtälje, nu var det proffs som gjort taket och Lindab är en proffshandel. ser det på rörsvepen att dom kommer från Lindab, så mycket troligt även taket, den har liknande avslut som dina bilder och stämmer i färg, för ett otränat öga kan man tycka planja ser likt ut, men detaljerna är lite annorlunda.
Sedan varför beställa ett tak från norr när Lindab ligger i Skåne.
 
Woodys bygghandel använder Plannja
 
Hej! Det visade sig att pannan på just boden var annorlunda än den på taket. Jag tog hem en rad https://www.byggmax.se/takpanneplåt-svart-p20506 och den matchade perfekt med det på boden. Eftersom jag är helt själv och avskyr höjder tänker jag köpa 18 bitar 400mm istället för 2st 3500mm långa. behöver inte kapa vare sig på längden eller på bredden. På det viset behöver jag inte stå på taket utan kan ta det underifrån. Det är bara läkt direkt på takbalkarna där det behövs, inte råspontslucka. Ett öppet tak alltså... Även om man kan tycka det är helt fel o lappat, finns det några nackdelar med att göra så?
 
Förutsatt att du använder farmarskruv.
Nej inte mer att det blir kallt och att det finns en liten risk att det stänker in litegrann någonstans när det ösregnar då det inte finns ett undertak som tar det. (Beroende på takkonstruktionen naturligtvis)

Men är det ett pulpettak över redskap och någon gräsklippare så är det inget problem alls.
 
  • Gilla
Mekatronikbruno
  • Laddar…
Det gick ungefär som beräknat, med mycket möda för 4kvm. Det är några skruvar som jag måste ta uppifrån ändå. Hur gör man egentligen när man ska gå på plåten och väger 110kg? Lägger man ut en skiva, stege? Taket är ett ganska lågt och flackt pulpettak.
 
Oavsett om du lägger brädor, skivor eller stege se till att du inte åker ofrivillig snowboard och hamnar i denna tråden, allt funkar i övrigt så länge du fördelar tyngden
 
  • Gilla
Mekatronikbruno
  • Laddar…
Tack, ska hålla mig borta från länkade tråden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.