Ok men klarar den att sitta utomhus?
 
Har för mig att det är en särskild nätadapter för utomhusbruk, inte helt säker dock.
 
Googla arlo ac adapter utomhus så hittar du den om du inte redan har en. Solcell finns oxå men funkar inte nu när det är kallt.
 
  • Gilla
Bill Rehn
  • Laddar…
Tack för tips har redan beställt på cdon (y)
 
Vi kör alltid ARLO på läge "Schema" där kamerorna är avaktiverade på dagen och igång på natten.
Helt plötsligt börjar ARLO byta läge till "Avaktiverat" när vi ställer in på läge schema. Mycket märkligt. Någon mer märkt något konstigt?
 
Kan dom slås ut?.Att dom kommer i offläge?.
 
M Manhunter skrev:
Kan dom slås ut?.Att dom kommer i offläge?.
Verkar så. Mitt läge Schema växlar mellan inspelning och off-läge efter klockan och det har fungerat i flera år. Men imorse upptäckte vi att kamerorna stod i off-läge när de skulle stått i läge schema. Nu får vi inte systemet att behålla läge Schema utan om vi ställer in schema så är systemet i off nästa gång vi tittar.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Vi kör alltid ARLO på läge "Schema" där kamerorna är avaktiverade på dagen och igång på natten.
Helt plötsligt börjar ARLO byta läge till "Avaktiverat" när vi ställer in på läge schema. Mycket märkligt. Någon mer märkt något konstigt?
jag kör på både schema och närvaro och senaste veckorna har gps-funktionen strulat och inte slagit igång kamerorna fast vi varit borta. Så fort man startar appen så hittar den rätt.
 
Hur långt från basenheten har ni kameror?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur långt från basenheten har ni kameror?
Max 20 m, men jag ser inte vilken betydelse det skulle ha. Kamerorna (10 st.) har suttit på samma plats i 2 år och fungerat tills idag Detta är en bugg i programvaran.
//Henry
 
Nu har felet vidareutvecklas till att inte visa något läge alls. Däremot tycks den valda inställningen fungera. Dock inte läge Schema om Avaktiverat ingår under en period av dygnet. Då tycks systemet förbli avaktiverat.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Max 20 m, men jag ser inte vilken betydelse det skulle ha. Kamerorna (10 st.) har suttit på samma plats i 2 år och fungerat tills idag Detta är en bugg i programvaran.
//Henry
Jag var nog lite snabb och inte helt tydlig med min fundering.
Jag själv äger inget Arlo system men är lite lockad att skaffa och funderar smått över placering av kameror för vårt behov, därav räckviddsfunderingen. ;)(y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur långt från basenheten har ni kameror?
den ena 3m och den andra ca 10 m. Fungerar utan problem men mycket beror på väggar mm. Har en mkt stor skorstensstock och sätter man någon wifienhet bakom den är det kört. Huset är dessutom från 1800-talet med stockväggar så jag måste ha repeater för att nå med wifi överallt
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag var nog lite snabb och inte helt tydlig med min fundering.
Jag själv äger inget Arlo system men är lite lockad att skaffa och funderar smått över placering av kameror för vårt behov, därav räckviddsfunderingen. ;)(y)
OK. Beror mycket på placering och väggmaterial. Jag bor i en rätt stor 1 1/2-plans villa helt i trä och har 8 st. kameror utomhus, 2 st. som ser varandra på varje sida om huset, och 2 st. inomhus. Det var lite problem att klara med en basstation från början. Vi fick experimentera med placeringen av basstationen tills vi fann att bästa placeringen var ovanpå en bokhylla på övervåningen. Därifrån fick den raka linjen mellan bas och kameror kortast väg genom väggar och bjälklag. Alla andra placeringar ledde till att någon kamera fick 5-10 m vägg eller bjälklag mellan sig och basstationen. Är det fritt emellan är räckvidden lång. 30-40 m verkar inte vara problem.
Men man behöver inte nödvändigtvis klara allt på en basstation systemet fungerar utmärkt med flera på ett objekt.
//Henry
 
Redigerat:
Tjena!
Har kollat lite på Arlo och tänkte att de kanske dyker upp nåt till Black Friday som man kan slå till på.
Hade tänkt att 2 kameror räcker men ju mer ja läser och funderar så kanske jag ska ha fler :)
Vill framför allt filma utomhus och ställen man inte är vid hela tiden. Inne i bodelen av huset har vi en rejäl vakthund som inte vill bli av med jobbet.
Är inte så insatt så jag har ett gäng funderingar som ja hoppas att ni vill hjälpa mig besvara.
Har läst en del men ni skriver ju så mycket så jag har inte orkat läsa allt haha :)

Hur får man enligt lag filma?
Är det tex ok att filma sin garageuppfart och den vägsnutt som uppfarten ansluter till? Det passerar ju bilar och gående som då kan komma att filmas. Och fungerar det att välja zon så att de bara aviseras och filmas på uppfarten och inte på gatan?

Fungerar kamerorna lika bra på vintern?
Tänker om de vissa dagar (även om dom är få) kanske är -20 till -25 grader.
Stängs dom bara av om de är för kallt eller kan dom ta skada?

Använder ni någon funktion ihop med Google Home?

Hur många enheter kan vara inloggade samtidigt och kan flera i familjen ha egna inloggningar?

Batteritiden har jag läst att folk på andra forum stört sig på. Har det varit ett problem för er också?

Bör man ha ett annat väggfäste än de som medföljer, så ingen kan slå ner kameran?
Finns det i så fall något som är kort och smidigt så att kameran fortfarande sitter nära väggen och går att "dölja"?


Hoppas ni kan svara på några av mina frågor så kan ja kanske fråga lite mer igen lite senare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.