Brevlådan som ingick i huset när vi flyttade in är inte så bra. När det regnar blir posten blöt. Modellen syns nedan
Grön stående brevlåda med tak och skylt "ingen reklam" i ett fuktigt gräsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som kan rekommendera en bättre brevlåda ni är nöjda med där posten förblir torr? Funktion är viktigast, att den ser fin ut är sekundärt.
 
harry73
Ser ut att inkastet öppnas inåt, och stannar då posten kvar i öppningen, blir den blöt och kan det regna in genom inkastet. Har man ett inkast som öppnas utåt, händer det inte så lätt.
Ett alternativ kan ju vara att bygga ett tak över brevlådan, men om det hjälper beror lite på rådande vindriktning
 
  • Gilla
Stefan Olofsson
  • Laddar…
Bilder
 
  • Person som kastar papper i en grå papperskvarn utomhus.
  • Person som placerar ett paket i en grå paketbox bredvid en brevlåda utomhus.
  • Gilla
Martin Lj
  • Laddar…
RACS RACS skrev:
Finska Stala för bra brevlådor, vädersäkrade,låsbara (och snygga, kan jag tycka). Ett minus dock för pris.
[länk]
De såg riktigt fina ut, eftersom jag har hyresgäst hade det varit perfekt med två i bredd. Synd att det blir 8k för två lådor plus stativ :sweat:
 
richardtenggren
  • Gilla
Adamski74
  • Laddar…
  • Gilla
surt-sa-räven
  • Laddar…
Inte direkt ett svar men en reflektion... Jag har en liknande brevlåda som den gröna på bilden och den fungerar väl skapligt. Dock har ICA's reklamutdelare ett minimum av kunskap kring kapilläreffekten. När jag kommer hem hänger ofta reklambladet ut som en blöt vimpel ur brevlådan. Där fångar pappret effektivt upp allt regn och leder det in i brevlådan. Då känner jag mig som en grottmänniska. Jag vill slåss:) Jag har, som den tjurgubbe jag är, påtalat detta för ICA men där har man nog fullt upp med att märka om köttfärsen för något svar har jag inte fått.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Fråga brevbäraren, så kommer du att få information om vilken låda som underlättar dennes arbete och uppfyller dina krav om fukt och eventuell låsning. Brevbäraren kan nog ge dig en adress i närheten där det står en bra låda.
 
  • Gilla
Francken och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
P pingis skrev:
Jag har, som den tjurgubbe jag är, påtalat detta för ICA men där har man nog fullt upp med att märka om köttfärsen för något svar har jag inte fått.
Alltså det är ju inte ICA som kommer och lägger reklam i din låda, det sköta ju av posten eller svensk direktreklam https://www.sdr.se/ Hör av dig dit så har du större chans att nå din fysikaliskt okunnige reklamutdelare.
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Alltså det är ju inte ICA som kommer och lägger reklam i din låda, det sköta ju av posten eller svensk direktreklam [länk] Hör av dig dit så har du större chans att nå din fysikaliskt okunnige reklamutdelare.
Jo, det vet jag. Jag har bett ICA att upplysa sin underhuggare om fysikens lagar. Det borde ligga i ICA's intresse att reklambladet väcker intresse istället för irritation. Jag tror att utdelaren är mer lyhörd om ICA ber om förändring än om jag gör det.
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Flexbox är väl en klassiker i grannskapet annars...


[länk]
Vi köpte en Flexbox "Karl" paketbrevlåda för drygt ett år sedan och är mycket nöjda med den. Dock har posten börjat bli blöt i den på sistone. På deras hemsida skriver de:

"Flexbox är generösa vid bedömning av garantier, vi hjälper hellre än stjälper. Vi har alltid personliga relationer med våra kunder eftersom vi inte arbetar med mellanhänder som ska ta våra beslut. Standard som gäller är tre års funktionsgaranti, något annat behöver du inte." samt "Vi besvarar e-post inom 24 timmar vardagar".

Jag mailade dem för fyra dagar sedan och har ännu inte fått något svar. :rolleyes:
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Om man ska vara noga så är det inte en brevlåda.
En brevlåda är en sån man postar sina brev i, dvs de gula lådorna.
En låda man får sin post i heter postlåda.
Alltså handlar denna tråd om postlådor.
:cool:
 
  • Gilla
GreenYoda och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Vi hade en föregångare till denna i femton år
https://kopbrevlada.se/brevlador/veckopostlador/paketbrevlada-mefa-pine-gron-ral-6009-485330.html

Sen en dag så knöcklade sophämtningen till lådan = lyckades först tappa ett sopkärl på den, sen när han skulle plocka upp sopkärlet så dängde han omkull lådan med "hämtarmen" så den hamnade under sopbilen, sen körde han över den... :seenoevil:

Så på SRV:s bekostnad har vi nu en exakt sån som i länken, grön o skön. Har varit nöjd sen dag ett med lådan, ibland mindre nöjd med tidningsutdelaren som låter halva blaskan hänga utanför men det är en annan femma.
 
  • Gilla
  • Wow
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.