I USA är de flesta tvättmaskiner toppmatade och rymmer betydligt mer tvätt. Varför finns det inte fler såna i Sverige? Whirlpool har en stor nu men den kostar 12 000 kr ca.

Whirlpool_AWM_8100_White.jpg

Någon som vet varför eller har tips på bra OCH stora maskiner.
 
Faan måste man skriva om en DeWalt skruvdragare för att få synpunkter under denna rubrik ;)

Skämt åsido, ingen som har något att tillägga?
 
Den du infogat som bild ser ju inte direkt toppmatad ut...

Det har med mode att göra. I Sverige gillar vi att kolla på tvätten när den snurrar runt.

Jänkarna är mindre lättroade, de har TV.
 
Nej det var Whirlpools stora maskin på bilden.....check this baby out:

r09791v-1.jpg

Det är GE:s variant i svart med touchdisplay. Den kanske kan ersätta TV:n?
 
Det finns mycket "over there" som inte riktigt faller skandinaven på läppen. Nu har folk förvisso börjat gilla side-by-side-kylfrysskåpen.

Du är kanske en early adopter som helt enkelt sätter en trend med toppmatat.
 
Du kan din Kotler hör jag det....troligt att jag startar en efterfrågan med denna tråd.....

Halleluja - real men don't eat Sushi....ööhh ja just det åt jag visst till lunch idag, igen.... 8)
 
Charlie skrev:
Det jag undrat över är när man kan få en tvättmaskin med en trådlös display (som visar hur lång tid det är kvar (INTE med en rörlig bild av trumman ;))). Så att man slipper springa ner i källarn i tid och otid för att man tror att maskinen är klar :p.
8) Baggis, kan du lätt fixa själv. Rigga upp en Web-kamera framför maskinen, så kan du spana in den från datorn. ;D
 
;D Ha ha...
Det måste vara därför Calle behöver en stooor tvättmaskin. ;) Fast det stämmer inte med att han äter sushi.. ???

Calle, ditt nya jobb blir att importera tvättmaskiner, jag kanske kan bli din första kund. :D

Immobil fortsätter med fyndiga inlägg ser jag. :p
 
Har aldrig sett sånt skräp som amerikanska tvättmaskiner. Det enda de gör är snurra runt med en pinne i mitten som ska försöka skrämma tvätten att rumla med. Extremt svårt att tvätta bort bromsränderna ur kalsingarna samtidigt som känslig tvätt ruggas sönder av den roterande pinnen. Det borde säga en hel del att amerikanen använder blekmedel när de tvättar. Take it away, I say!

mvh
David
 
You ain't seen much David...... ;)
 
Det skulle isf vara den gamla ryska tvättmaskinen jag tvättade mina semesterkläder i Estland med. Men jag tror faktiskt att t.om den tvättade bättre än den amerikanska.

mvh
David
 
Har upplevt ett 10-tal maskiner med "pinnen", förutom ett otal tvättbutiker och jag såg inga "fart"-ränder heller....observera skämtet! Fart = fisa!

oohh´say can you see how proudly we hail.......the american washing machine
 
Men det kan inte bara jag som tycker att de svenska maskinerna är för små. Alltså 5 kg tvätt är ingenting med två vuxna och två barn. Man kan givetvis proppa in helt fullt men då blir det ju inte rent, tvätten kan knappt röra på sig.

Jag tycker det är skit rent ut sagt att svenska maskiner är så små, man får tvätta jämnt....och det är inte den roligaste sysselsättningen.

Jänkarna har i alla fall fethajat att volym underlättar.

Kan vi inte demonstrera för större maskiner på 1:a maj eller nå't....det borde fylla leden!
 
Calle Anka skrev:
Men det kan inte bara jag som tycker att de svenska maskinerna är för små. Alltså 5 kg tvätt är ingenting med två vuxna och två barn. Man kan givetvis proppa in helt fullt men då blir det ju inte rent, tvätten kan knappt röra på sig.

Jag tycker det är skit rent ut sagt att svenska maskiner är så små, man får tvätta jämnt....och det är inte den roligaste sysselsättningen.
Har aldrig uppfattat det som ett problem iom att det inte är jag som tvättar. :-X
Förstod inte heller varför vi prompt ska ha diskmaskin eller centraldammsugare å andra sidan. :-X :-X :-X

Vi skulle kunna köpa ett gäng PS2 för den pengen. ;D ;D


mvh
David (som hukar sig bakom Lisa)
 
Vilken mansgris ;)....hur är det med jämlikheten i hushållet....tänk dig en tvättmaskin med inbyggd PS2, då skulle det vara kö till tvättstugan hos oss killar!

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.