Har tidigare köpt mina bandsågsblad via Tuffsaws, men de har slutat leverera utanför UK, vilket är väldigt tråkigt.

Nu undrar jag vilka blad ni rekommenderar, och var man köper dom.

Kommer enbart såga trä
 
  • Ledsen
nanowire
  • Laddar…
Var har du hittat informationen att Tuff Saws inte leverar utanför EU?
Hittar inget om det på hemsidan?
 
Jckssn Jckssn skrev:
Var har du hittat informationen att Tuff Saws inte leverar utanför EU?
Hittar inget om det på hemsidan?
Jag försökte beställa, fick då meddelandet att man skulle kontakta dom, vilket jag gjorde, fick följande svar:

Unfortunately we've had to take the tough decision to stop selling outside the UK for the time being.

This is due to a number of reasons but the extra cost and admin that we've had to try and put in place because of Brexit is just too much for us as a small business and we keep having to change and alter things only to have to change them back again.

It's put a lot of stress on the business and it's costing us too much financially and in the amount of time that we have to put into trying to get everything correct.

We've also had problems with the website and this had to be taken offline for a while and then when it went back live there were some issues with postage to some countries so we've had to disable postage for the time being.

We will be putting this information on the website when it's fixed and we can make alterations but for the time being we've had to leave it as it is.

We are really sorry that we've had to take this decision and we are hoping that in the New Year we can reassess and get everything back to normal but for the time being we can only ship to UK addresses I'm afraid.
 
WTF! Det här va ju illa...:worried:
 
H
Har säkert med brexit och all osäkerhet som råder kring det nu.
 
Vi får samla ihop pengar och skicka över @Ola C för inköp till oss alla :)
 
Ja fan. Tuffsaws blad var ju bra. Jag köpte 3st metallblad till min portaband av en svensk leverantör och sen från tuffsaws.

Dom från den svenska leverantören så hade ett tydligt "dunk dunk" ljud i användning och så gick dom alla sönder i snabb takt. Nästa sats på 3x köpte jag från Tuffsaws istället, nu gick det första bladet sönder för ett litet tag sen, räckte ett år nästan, jag har haft det bladet längre än alla tre bladen från den andra leverantören räckte och använt det mera också.
 
Jag försökte beställa från TuffSaws i slutet av oktober med det fungerade inte. Då fick jag detta svaret:
Thank you for your email – I’m really sorry but we had a problem with the website and it was down for 24 hours and have had to disable shipping to some countries while we do some more work on it.

Hopefully it won’t be too long before everything is back to normal but it’s probably going to be around Monday looking at the work that’s being done before it’s fully functional again.
Då lät det ju som att det bara var högst tillfälligt så jag tänkte att jag skulle vänta ett tag. Men nu verkar det ju som om det är mer permanent. :(

@erikssonandreas - När var det som du fick det beskedet?
 
jac jac skrev:
Jag försökte beställa från TuffSaws i slutet av oktober med det fungerade inte. Då fick jag detta svaret:


Då lät det ju som att det bara var högst tillfälligt så jag tänkte att jag skulle vänta ett tag. Men nu verkar det ju som om det är mer permanent. :(

@erikssonandreas - När var det som du fick det beskedet?
jac jac skrev:
Jag försökte beställa från TuffSaws i slutet av oktober med det fungerade inte. Då fick jag detta svaret:


Då lät det ju som att det bara var högst tillfälligt så jag tänkte att jag skulle vänta ett tag. Men nu verkar det ju som om det är mer permanent. :(

@erikssonandreas - När var det som du fick det beskedet?
Jag fick svaret 12 nov.

Har hittills inte hittat något bra ställe för att köpa blad, fick lägga en beställning och köpa Felders ganska dyra blad.
 
  • Ledsen
jac
  • Laddar…
Skrev till Ian på Tuffsaw o frågade vad som försiggick o fick följande svar:

"Unfortunately we've had to take the tough decision to stop selling outside the UK for the time being.

This is due to a number of reasons but the extra cost and admin that we've had to try and put in place because of Brexit is just too much for us as a small business and we keep having to change and alter things only to have to change them back again.

It's put a lot of stress on the business and it's costing us too much financially and in the amount of time that we have to put into trying to get everything correct.

We've also had problems with the website and this had to be taken offline for a while and then when it went back live there were some issues with postage to some countries so we've had to disable postage for the time being.

We will be putting this information on the website when it's fixed and we can make alterations but for the time being we've had to leave it as it is.

We are really sorry that we've had to take this decision and we are hoping that in the New Year we can reassess and get everything back to normal but for the time being we can only ship to UK addresses I'm afraid."
 
Ja, detta är katastrof. Jag är dessutom i behov av nya blad. Weekendresa till London kanske, skeppar dom till hotell?
 
V vectrex skrev:
Ja, detta är katastrof. Jag är dessutom i behov av nya blad. Weekendresa till London kanske, skeppar dom till hotell?
Jag är på en gruppbeställning. Mitt förslag är fortfarande att vi skickar Ola :)
Kanske kan fixa in prylar från wealden och axminster samtidigt? Går du fortfarande färjor från gbg?
 
Gammal tråd men ännu mer aktuell, Tuffsaws hänvisar såväl till Brexit som Covid19 så därifrån får man inte handla något verkar det som. Är det någon som har bra tips om andra ställen att handla på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.