S Simsgrodan skrev:
WIC eller klädkammare kommer på ett ut, bara namn på ett rum för kläder. Hr man gott om plats, visst fixa ett. Själv har jag mer problem med arbetskläder, cykelkäder m.m. som/ jag inte vill tvätta efter varje gång jag använt dem och som jag inte vill förvara tillsammans med fräschare kläder.
Det har man garderoben till :crysmile:.
Jag har en egen garderob i hallen för arbetskläder och träningskläder av just den anledningen. I WIC är det mest fruns kläder, min sida har krympt till 1/4 del nu :)
 
  • Gilla
Simsgrodan
  • Laddar…
S Simsgrodan skrev:
WIC eller klädkammare kommer på ett ut, bara namn på ett rum för kläder. Hr man gott om plats, visst fixa ett. Själv har jag mer problem med arbetskläder, cykelkäder m.m. som/ jag inte vill tvätta efter varje gång jag använt dem och som jag inte vill förvara tillsammans med fräschare kläder.
"Ofräscha" plagg borde väl delvis gå att lösa med ventilationen också?

Typ normalt har man väl utsug i badrum och kök men det går kanske att ha ett extra utsug *i* den typ av garderob?
 
Y yxis skrev:
"Ofräscha" plagg borde väl delvis gå att lösa med ventilationen också?

Typ normalt har man väl utsug i badrum och kök men det går kanske att ha ett extra utsug *i* den typ av garderob?
Man ska ha frånluft i klädkammare med :)
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klart man har WIC! Iaf när frun fick kohandla mot uppvärmt dubbelgarage...
 
T
Arnel Gajek Arnel Gajek skrev:
Hej på er allihopa,

Jag och min sambo går i byggtankar och har börjat diskutera ifall vi ska ha walk-in-closet eller inte. Det gäller främst det stora sovrummet, där vi funderar på att ha eget badrum men även walk-in-closet.

Vi är ytterst tacksamma för feedback på vad ni valt och hur ni argumenterat till att ha/inte ha walk-in-closet?

Tack på förhand!

Mvh Arnel Gajek/Frida Magnusson
Finns många fördelar, speciellt om du lägger tvättstugan i angränsande rum, då slipper ni springa runt med tvätten runt hela huset, sedan nära att stryka när man vill, eller direkt efter tvätt, bara hänga upp.
Badrum i angränsande till det, gör att man kan gå imellan , fast man har gäster i huset, göra sig i ordning utan att störa gästerna,sovrum nära, du kan vakna ,nära till kläderna , behöver inte heller springa runt. sedan är det grymt snyggt och lyxigt.
Ett eget stort privat badrum, gästerna använder gäst wc
Skickar med en bild på min planlösning, det bästa jag någonsin gjort.
Planritning över en våning med tydlig layout av tvättstuga, badrum, sovrum och andra utrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
R rh9596 skrev:
Har precis byggt färdigt vår WIC, vi utgick från ett befintligt utrymme i sovrummet som var gjort som klädkammare (nyproduktion från JM). Det var ca 3,0 m brett och ca 1,4 m djupt med en vanlig dörr för att komma in (som inte var centrerad på den 3 m breda väggen). Inne i klädkammaren fanns endast ELFA-system med klädstänger och trådbackar. Ska börja med att säga att vi lagt ned VÄLDIGT mkt tid och tanke på detta, men ska försöka summera någorlunda kortfattat. Vi var ute efter en blandning av en snygg (Instagram-vänlig) men samtidigt praktisk WIC med utrymmen som vi verkligen behövde. Så vi gick igenom allt vi hade och ställde upp dem (inte bara kläder utna även diverse saker som tvättkorgar, handdammsugare, etc) och diskuterade vad vi ev. skulle ha i framtiden. Vi anlitade byggare och elektriker (som vi har anlitat förut) som genomförde jobbet.

Vi rev den befintliga väggen mellan sovrum och klädkammaren och byggde upp en ny så vi fick ett djup på ca 1,7 m ist för 1,4 m så att vi kunde bygga utifrån den skiss vi slutligen kommit fram till; vi hade 9 (nio!) skisser/utkast innan vi var nöjda. Med den nya väggen samt sänkning av taket kunde vi underlätta dragningen av diverse kablar. Vi valde en blandning av färdiga stommar samt platsbyggda stommar (men som redan var med färdiga bredder på 40 el 50 cm så de endast behövde kapas på en längd) och slutligen "täcktes" det mesta med måttanpassade luckor och lådor. Från tidigare erfarenheter så ville vi täcka allt för att det alltid kommer massor med damm från kläder om inte annat samt att vi tycker att det blir ett snyggare utseende (det är inte realistiskt att alla kläder/väskor/skor hänger snyggt i rätt ordning utifrån storlek och/eller färg). Slutligen "ramade" vi in WIC med måttbeställda glasdörrar med spröjs (detta fyller såklart ingen direkt funktion). Vi fick mer utrymme över än vad vi först trodde vilket var en positiv överraskning förutom att vi blev väldigt nöjda med slutresultatet.

Bifogar några foton på det färdiga resultatet (inte så bra innan-bilder dock):
Du kanske redan har nämnt, men vart kommer dörrarna ifrån?
 
A Arne52 skrev:
Du kanske redan har nämnt, men vart kommer dörrarna ifrån?
Kenjo.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.