Svar: 90%

Förra julafton fick tomten (ja, jultomten) en bruten lårbenshals efter att avvikt ifrån trädgårdsgången, då tomten ej var upplyst, samt då tomten ej var upplyst om att tomten ej var upplyst. Denna jul vill vi upplysa er alla om att detta ej skall inträffa igen, då vi planerar att lysa upp vår trädgård.
 
Svar: 90%

Om jag vann utebelysning till ett värde av 5000 kronor så skulle jag lysa upp min uppfart till huset som en landningsbana. Min uppfart består av en mörk och ganska brant backe, och jag kan tydligen inte backa rakt bakåt i mörkret och har lyckats köra i diket vid två olika tillfällen. Ena gången fick jag ringa bägaren för att få upp bilen på uppfarten igen och andra gången trasade jag sönder ett däck. Jag behöver bra utebelysning, för bilar är dyra att laga.
 
Hej hopp

90%

Vår, sommar och höst har till stor del gått åt att till att få trädgården fin. Såg mer ut som vildmark än en trädgård när vi flyttade in.
Men nu är det rensat, nya gångar anlagda och buskarna som finns kvar är beskurna så att de är snygga.

Vad vore bättre än lite beslysning så att vi kan njuta av vårt hårda slit även nu under årets mörka halva. Det blir ju dessutom mer inbjudande med lite lampor längs med gången, tryggare med belysning mot buskarna och fasaden på huset skulle bli fin med ett par nya lampor.

Ha det fint!
Tommy
 
Svar: 3, 90%

"Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler. Den platsen heter Boden dit vill jag alltid mer."
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 90 % Vi kommer flytta in i vårt första hus till jul. Det är ett hus från 40-talet där de tagit bort alla växter i hela trädgården och det finns ingen belysning alls. Det bästa sättet att göra utemiljön mysig vore med fin belysning som kan göra huset välkomnande.
 
Svar 3 90%

Utebelysning skulle vara perfekt till att lysa upp våran vackra trädgård, så att älgarna och rådjuren kan hitta sina favoritbuskar även om det skulle kolsvart ute.
 
Svar: 90%

Efter inflytt i vårt hus 2017 satte vi av och renoverade i högt tempo. Efter en tid gick dock luften ur oss och sedan dess har inte mycket mer hänt. Att komplettera med fasadbelysning för en mindre inbrottsvänlig baksida ligger högt på den oändliga lista som alla husägare förvärvar. Den här fina vinsten skulle verka gott som inspiration för nya tag så vi kan börja renovera på nytt istället för att bara begrunda alla andra flitiga här på Byggahus.
 
Svar 90%

Jag har ett jättestor sten på tomten som skulle bli ett landmärke på natten med rätt belysning. Där jag bor är det kompakt mörker och ytterst lite belysning
 
Svar alt. 3, 90%

Motivering:
I vårt bygge med att konvertera ett gammalt stall till bostadshus så hade jag en ställning vid en gavel. Vid en storm så välte ställningen på en av stolparna till utebelysningen så nu har vi bara en kvar. Och den är så gammal så vi måste köpa två nya för att få lika. Har börjat kika på ny belysning men det är dyrt om man vill ha lite höjd och lite storlek på det. Och dessutom bor vi rätt öde, ca. 300 meter till närmaste granne så när det är mörkt så är det verkligen mörkt.

/Mikael S
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 3 dvs 90 procent

Motivering: Vi har en vacker trädgård med min fru som arkitekt och mig själv som grävare - resultatet är verkligen fint tycker även många som går förbi vårt hus.Men det saknas riktig belysning vilket skulle bli ett stort plus om den kom på plats med hjälp av markslöjds fina armaturer. Vore en fantastisk julklapp till min fru att låta trädgården synas hela året runt.
 
SVAR: 3 90%

Motivering: Vi har just avslutat den stora delen av vårt ombyggda hus som tagit ca 3,5 år och gubben min som är snickare har jobbat stenhårt!! Nu fyller han dessutom 40 år i december och det vore förträffligt att kunna slutföra projektet med trädgårdsbelysning och altan. Vi bor dessutom mitt i den östgötska lansbygden aka.skogen så ljus behöves.
 
Svar: 3. 90%

Hur underbart det hade varit att bli välkomnad av ljus på infarten, se vart fötterna stampar och dessutom kunna se om det är rätt nyckel jag har i handen.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är max 90%

Motivering. Vi har inte en enda lampa utomhus. Det vore trevligt nu när.mörkrwt faller att slippa vara rädd för oväntade gäster i trädgården, samtidigt som man kan då chansen att se de välkomna gästerna (djuren som springer här)
Barnen hade blivit glada och vi föräldrar likaså, det hade gett mer motivation till att hålla trädgården fin även under höst och vinter. :) håller tummarna.
 
Mitt svar: 3, 90 %
Vi har en fin rönn i vår trädgård. Under de 17 år vi har bott här har jag tänkt säkert 1000 gånger att det skulle vara fint att få den belyst. Med en vinst blir det faktiskt verklighet!
 
Roligt med tävling!

Svar: 90%

Vi har nu bott vår första höst i detta huset. Det är mörkt här i byn. Ser fram emot att kunna sätta upp lite ljusslingor i träden nu till jul så att vi får lite ljus i vår trädgård. Hade blivit så glad över att vinna utebelysning från Markslöjd så att vi kan få ljus i vår trädgård året om!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.