Och inte heller denna får följa med oss in i framtiden! Blir en smäcker hager tror jag istället med dvärgar och nya trådar ut i huset! Elektriskt skåp med mätare, säkringsdosor och rörinstallationer på en betongvägg, redo för omarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
Kvällens projekt innefattar att krypa omkring på vinden för att ta upp en lucka så att jag kan få in ett 8.5 meters limträ och hängsla upp takstolar a så de inte ska hänga ner när mellanvägen ryker!
Attic space with wooden rafters and insulation material, preparations for construction work visible.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppifrån vy av en vind med träpanel och en gammal ventilationsgrill, förberedelse för att öppna en lucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M
Jäklar vad du går loss (y) spännande
 
Märker ut vad som är upp och börjar såga. Tar ut den inifrån när plankorna är fixerade i en spillbitar av plywood..
En träyta med ordet "UPP" och en pil riktad uppåt, bredvid en skiva av svart plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul och svart batteridriven cirkelsåg framför en plywoodskiva fästad i en träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nyutskuren öppning i trävägg med borttaget trästycke bredvid och isolering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några minuter senare är öppningen ett faktum!
 
  • Gilla
Utbyhuset
  • Laddar…
Men glöm för all del inte att använda lagom långa skruvar när i fixerar plankorna i spillbiten, det blir så fult om skruvarna skulle sticka ut på baksidan!
Rödmålade plankor skruvade i spillbit, skruvmejsel på golvet, isolering i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu återstår det bara att montera gångjärn och sedan är det färdigt!
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 8 till
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Jäklar vad du går loss (y) spännande
Tycker tyvärr att det går lite för sakta för mig.. Hade gärna varit snabbare men mitt jobb tar för mycket av min fritid tyvärr!
 
  • Gilla
Tootiki
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Tycker tyvärr att det går lite för sakta för mig.. Hade gärna varit snabbare men mitt jobb tar för mycket av min fritid tyvärr!
Låt de ta den tid de tar "om tiden finns" hade själv gjort ett mer omfattande renovering med mitt hus vi köpte för ett år sen, men tiden fanns inte då det va brottom till inflytt, så fick bli att sminka ytskikten.. Vilket man kan ångra idag då vissa brister fanns i huset som blir 100 gånger mer komplexa att åtgärda när man bor här :sweat:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jo det ligger något i det men det känns som jag skyndar långsamt och det stressar mig, har rätt höga krav på mig själv som jag inte alltid uppfyller..
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Efter flera dagar av ingenting har jag idag kommit igång med att städa upp på kallvinden för att göra plats för limträet och den framtida rördragningen för ftx. Men även för att kunna tilläggsisolera den när jobbet är färdigt. Man måste ju ha en varm mössa när det är kallt ute!
Rördragning och gamla isoleringsmaterial på en rörig kallvind i förberedelse för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hög med skräp och gammalt byggmaterial på snön, bredvid ett bord täckt av tjockt snötäcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oorganiserad kallvind med eternitpipor, isoleringsmaterial och diverse föremål under snedtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltid lika roligt att hitta sånna här reservdelar liggandes på kallvinden.. Får lov att plasta in den och föra till Åvc. Det ligger sådana eternitpipor på flera ställen här uppe..
 
Luckan gör sig nyttig när det kommer till att kasta ut gammal bråte som Lister o plank från vinden.. Träbjälkar och gamla plank på vinden med öppen lucka som leder ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kefri
  • Laddar…
Hittade både ett helschysst stolpar och en äldre dagstidning på vinden! Två orange, slitet utseende köksstolar på en snöig bakgrund intill en spade och dagstidning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal dagstidning från Norrländska Socialdemokraten på en vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där med att bara fara upp på vinden och dela på isolering lite snabbt för att få ner limträet på takstolens hanbjälke det var inte så bara..
Massa isolering å ännu mer sågspån Rörigt vindsutrymme med gult isoleringsmaterial och sågspån runt träbjälkar och kablarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en rörig vind med sågspån och gulfärgad isolering samt träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Det där med att bara fara upp på vinden och dela på isolering lite snabbt för att få ner limträet på takstolens hanbjälke det var inte så bara..
Massa isolering å ännu mer sågspån[bild][bild]
Inge musbajs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.