Svar: 90%
Motivering - jag bor i en källare!
Jag har sålt min lägenhet i stan, men inte lyckats köpa en ny där jag vill bo. Så från och med nu bor jag i ett källarrum som jag hyr och när helgen kommer kör jag ut till sommarstugan - och där har jag ingen utebelysning ... ännu! November, december, januari... det kommer att bli många mörka kvällar.... Jag behöver lite ljus i mörkret!
 
Svar: Alternativ 3 90%
Motivering:
Bor nere i en svacka där det är ganska mörkt trots att vi har fasadbelysning. Omkringliggande belysning från gatubelysning parkeringsbelysning m.m når inte ner till vår gård. Skulle vara roligt att få piffa upp gården med lite ljus nu när den nybyggda altanen är på plats.
Ett tvåvåningshus med pågående installation av altan i skymningen, omgivet av byggmaterial.
 
Svar: 90%

Motivering: Vi köpte ett hus i början på året med en väldigt bökig tomt i 3 etager och ingången på "fel" sida huset. Efter ett besök av ev trädgårdsarkitekt fick vi en plan om hur vi kan göra om tomten för att skapa ett naturligt stråk till "huvudingången". För att det skall bli bra kommer vi behöva lite trevlig utebelysning, därav skulle det vara ett optimalt tillskott!
 
Svar 90%
Vi bor på landet där det är tyst och mörkt en del av dagen och året. Ledljus längs grusgången fram till ytterdörren har vi, men ingen mys-pys belysning i trädgården. Julslingor några månader räcker inte långt och är inte OK i september t.ex. Några snygga ljuspunkter i trädgården skulle förhöja och förlänga njutningen av fina partier som anlagts med omsorg och kärlek
 
Hej
Svar 3. 90%
Vi saknar nästintill utomhusbelysning idag. Då vi inte kommit längre med vårt hus och trädgårdsprojekt.
Men nu när mörkret sakta gör sitt intåg ser vi behovet av en fin och lätt upplyst tomt. Denna vinst hade verkligt sig fint.

Mvh
Leif
 
Svar: 90%

Jag behöver något som lyser upp min tillvaro!
 
Svar 90%. Vintern kommer och lika så vildsvinen!
 
90 % av transformatorns kapacitet.

Motivering: Skulle vilja börja "måla" trädgården med ljus och skapa effekter med fin ljussättning. För att glädja familjen och dem som passerar tomten. Tänk att belysa den fantastiskt vackra blodboken eller stora björken och gången från det separata garaget till entrén.
 
3. 90%,

Vi får tillträde till vårt nya hus på torsdag och förre ägarna har bott där sedan det byggdes för 45 år sedan...Det finns nog inga pengar kvar till utebelysning efter all uppfräschning inomhus, men det är så viktigt för att få en fin helhet. Vi skulle så gärna vinna!
 
svar: 90%

Andra vintern väntar i vårt hus, längs med infarten saknas inbjudande ljus, med en vinst från bygghemma.se markslöjd skulle hela familjen bli nöjd!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
90%
Vi har ett sommarhus som tidigare ägts av en gammal farbror. När han, Elis, var ung skötte han tomten minutiöst och sålde hemodlade jordgubbar vid vägkanten. När han blev gammal slydade tomten igen fullständigt och ett par år efter hans död kunde man inte ens gå runt huset för all syren och vitabär-buskar. Vi har kämpat och kämpat. Mycket har vi klarat själva men förra året fick en del av tomten grävas upp med traktor. Där har vi nu byggt odlingslådor och ett trägolv. Framtaget för el, men inga lampor. Att leja bort arbete är dyrt och vi skulle därför bli väldigt glada över hjälp med belysning på det ställe vi älskar och som vi kallar Elis hus.
 
Svar: 90%

Jag köpte decklight av Markslöjd från bygghemma som fungerar utmärkt på altanen. Nu skulle jag även vilja lysa upp resten av trädgården med några pollare också.
 
Svar 3, 90%.

På vår garageuppfart är det asfalt vilken är några år gammal och har blivit något ojämn. Blöta dagar (vilket är många per år i Borås) blir det därför en del vattenpölar och det händer alltför ofta att det trampas vatten på väg över uppfarten. Rätt tillfälle börjar komma allt närmare att investera i att belysa uppfarten på lämpligt sätt.
 
Sittställning
90%

Motivering är att vi köpte hus i början av året här när det var väldigt mörkt ute i brist på tid så kom det aldrig upp några lampor ! :O nu har vi en till vinter i huset med många mörka kvällar men än inget som lyser upp, detta hade varit en spark i rö*en så man kommer igång :)
 
3) 90 procent.

Skulle vara superfint med belysning vid min badbalja och utekök som jag håller på att bygga..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.