Ja ursäkta mig, trodde det var masten du syftade på. Ja den kommer du ju definitiv att se. Så är det att bo i smeten, skulle bli överlycklig om nån investerade i 2 sånna torn där jag bor :D
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja ursäkta mig, trodde det var masten du syftade på. Ja den kommer du ju definitiv att se. Så är det att bo i smeten, skulle bli överlycklig om nån investerade i 2 sånna torn där jag bor :D
Skyskrapor hör inte till Stockholms skyline. Urk säger jag
 
  • Gilla
Mest_ohändig och 3 till
  • Laddar…
Torn nr 2 kommer inte bli lika högt.
 
A atomlab skrev:
Torn nr 2 kommer inte bli lika högt.
Nej men marginell skillnad.. för de som måste se skiten
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej men marginell skillnad.. för de som måste se skiten
Det kunde ha varit värre...
Ett färgglatt flervåningshus med oregelbundet placerade balkonger.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Tallguy196 och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det kunde ha varit värre...
[bild]
Det finns alltid de som har det värre, dock ser jag tyvärr ingen tröst i sådant :p
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Det är en rätt häftig, men tyvärr rätt ful byggnad.
 
nino nino skrev:
Ja ursäkta mig, trodde det var masten du syftade på. Ja den kommer du ju definitiv att se. Så är det att bo i smeten, skulle bli överlycklig om nån investerade i 2 sånna torn där jag bor :D
"masten" är nog en byggkran i detta fallet?
 
A Andy78 skrev:
"masten" är nog en byggkran i detta fallet?
Ja säkert är det Så, tittade för snabbt
 
Ni låter som två 85-åriga griniga gubbar, det är ju fredag! Skål!
 
Håll tummarna för att Oscar kånkar och vi slipper se fler sådana torn! De har inte direkt förskönat stan med sina byggen så jag tycker inte det vore synd om de försvann... Tråkigt nog är de inte ensamma att bygga jäkligt fula hus...
 
  • Gilla
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är det andra tornet på gång och totalförstör 20-tals idyllen i området

[bild]
Idioti, det förstörs överallt idag.
Planarkitekter idag har ingen som helst känsla för harmoni. Det skall förtätas överallt till varje pris, gärna i villaområden där man totalförstör småstadskänslan.
Man kommer att ångra detta i framtiden, när alla områden väl är förtätade och förstörda. Sen blir det i praktiken omöjligt att återställa.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Håller med. Tornen sägs vara fina på insidan men fula på utsidan. Allt för att maxa vinsten utan hänsyn till andra... :(
 
  • Arg
  • Gilla
Martin_B och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Håller med. Tornen sägs vara fina på insidan men fula på utsidan. Allt för att maxa vinsten utan hänsyn till andra... :(
Sjukt beteende totalförstöra hela vasastans utsikt :/
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Martin_B
Frågan är vem som skall stoppa vansinnet? Varför tas detta inte upp i den allmänna debatten? Och starkt ifrågasätts i diverse granskningsprogram i TV?
 
  • Gilla
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.