Så här ser det ut
Ett vitmålat element med anslutande rörsystem och en vattenventil, verifierad med en gul vattenpass ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild av en radiator med kopparledningar och avskalad vägg, troligen under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Första bilden är det som bubblar, går inte att lyfta eller nåt men det lutar liiite åt det håll (höger) där luftningen kan ske.
Bild två är nya elementet i garaget.
 
På bilden ser de mer ut som ett svagt lutande så de höga är vid termostatventilen. Har du termostaten kvar? De kan vara svårt att lufta utan stängd termostat om innerdelen är igång. De borde gå att lyfta i luftskruvsänden och lufta utan flöde på vattnet
 
Nej, termostaten (vredena) är inte kvar. Gjordes en "fort-fel-fult-och-farligt"-renovering innan jag köpte huset så rätt många grejer försvann i "renoveringen tyvärr.
Testade att lyfta i den ände där jag luftar och det gick fasen! :surprised::D
 
Glöm inte stänga av flödet till radiatorn så luften inte slås sönder av flödet och får chans att lägga sig på höhpunkten.
 
Stänga av flödet? Vattnet alltså. Eller?
Mvh, Väldigt förvirrad :crysmile:
 
Japp, stäng vattencirkulationen antingen genom att stänga av innerdelen eller trycka in piggen på termistatventilen(med Buntband eller slangklämma om man är själv)
 
  • Gilla
webbisvhc
  • Laddar…
Aha på pumpen alltså, inte själva vattnet i huset haha! Gött! Tusen tacos!
 
A
Kom igen nu.
Är ju bara o lufta raddisen.

Pumpen går ju redan så skit i å slå av den om du ändå inte förstår dig på det.


Fyll bara i 1 kg till så du har marginal att lufta !
 
Henrik Nordlander skrev:
Kom igen nu.
Är ju bara o lufta raddisen.

Pumpen går ju redan så skit i å slå av den om du ändå inte förstår dig på det.


Fyll bara i 1 kg till så du har marginal att lufta !
Uppenbarligen inte för då hade han nog inte frågat om hjälp, att höja trycket på en radiator med fel lutning gör bubblorna ännu mindre och svårare att få ut när luftnynningen är lägre ner än högsta punkt. Just sayin ;)
 
  • Gilla
webbisvhc
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Kom igen nu.
Är ju bara o lufta raddisen.

Pumpen går ju redan så skit i å slå av den om du ändå inte förstår dig på det.


Fyll bara i 1 kg till så du har marginal att lufta !
När jag luftar kommer det bara vatten, inte luft (står i originalinlägget) därför bad jag om hjälp. Det står inte heller i manualen hur man fyller på vatten, därför bad jag om hjälp. Jag arbetar i sprängbranschen, inte inom VVS, därför bad jag om hjälp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.