Hade velat ha den vita fast med silvrigt handtag... :oops:
 
C crazytok skrev:
Hade velat ha den vita fast med silvrigt handtag... :oops:
Samma här så vi avstod vitt och köpte dom silvriga istället. Helvit med vitt handtag såg lite plastigt ut enligt min högst personliga smak. Dock så här i efterhand hade nog dom vita varit snyggare.
 
  • Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
Precis, tycker också det ser plastigt ut i helvitt! Men tycker själva huset är ganska snyggt i vitt.... men det går ju faktiskt att köpa enstaka handtag, så man kan faktiskt köpa en i vitt och sedan byta ut handtagen. :)
 
Svarta gillar jag då hela är samma färg, men vi kör silvermodellen, den känns mest som ett vanligt handtag
 
Vilken lösning skall jag välja om jag vill styra låset via app? Verisure modul/app eller Yales egna modul/app? Vilka skillnader finns? Vilken har flest inställningsmöjligheter? Är det någon som buggar mer än den andra? Svårt att hitta information om fördelar/skillnader på nätet.

Tacksam för svar!
 
Är det inte panik skulle jag vänta till den nya modulen kommer. Står nämnd någon gång tidigare i tråden sedan sommaren om jag minns rätt. Kan vara så att den heter något i stil med Smart Living.
 
Yales modul finns ute sedan ett tag, finns nämnt i tråden. Slutsatsen är att det är Verisure modulen som gäller nu.

Nu när det blivit kalla nätter så kommer alla problem att låsa tillbaka.. all denna justering retar mig
 
Är det Yale smart living hub som kommit i höst?
Finns det någon vettig dokumentation? Manualen på hemsidan är ju ett skämt ...
Verkar vara ett dumt ”smart” lås ...
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Yales modul finns ute sedan ett tag, finns nämnt i tråden. Slutsatsen är att det är Verisure modulen som gäller nu.

Nu när det blivit kalla nätter så kommer alla problem att låsa tillbaka.. all denna justering retar mig
Bra info.
Hade tänkt köpa men det är för mycket problem med en så enkel produkt som bara ska fungera.
 
M Mikasw skrev:
Bra info.
Hade tänkt köpa men det är för mycket problem med en så enkel produkt som bara ska fungera.
Tror egentligen det bara är att justera in den rätt, mitt lås sitter lite långt in i dörren så misstänker att det är vad som strular ibland. Men tycker såklart låset bör kunna ta bättre hand om detta.
 
M Mikasw skrev:
Bra info.
Hade tänkt köpa men det är för mycket problem med en så enkel produkt som bara ska fungera.
Lite så känner jag också. Ska byta dörr och tänkte sätta in ett Doorman, men tvekar efter att ha hängt här ett tag. Det verkar vara småstrul med både det ena och det andra. Tycker själv att ett lås bara "ska funka", vilket inte riktigt verkar vara fallet. Dessutom funderar jag över livslängden. Ett analogt lås funkar i 20-30 år (?), hur länge hänger ett Doorman med?
 
Är det ingen som har erfarenheter kring apparna/modulerna som kan styra låset?
Tänker på Verisure modul/app och Yales egna modul/app. Vilken ska jag välja?

Någon skrev ovan att Verisure-modulen gäller nu men utan motivering...
 
P pfb skrev:
Lite så känner jag också. Ska byta dörr och tänkte sätta in ett Doorman, men tvekar efter att ha hängt här ett tag. Det verkar vara småstrul med både det ena och det andra. Tycker själv att ett lås bara "ska funka", vilket inte riktigt verkar vara fallet. Dessutom funderar jag över livslängden. Ett analogt lås funkar i 20-30 år (?), hur länge hänger ett Doorman med?
Den som letar kommer alltid att hitta fel med produkter. De som skriver här är de som har problem med produkten. Det hade varit intressant att jämföra det med antalet sålda lås.

Min högst personliga bedömning är att yale doorman är en av de bättre elektroniska låsen på marknaden, både sett till funktioner och kvalité.

Ett klassiskt lås som tidigare höll 30 år skulle jag kunna tänka mig håller 20 år om det köptes nytt idag (mina Assa-lås höll inte tio år innan de gick sönder) med lite tur kanske man kan få ut 15 år från ett elektroniskt lås.
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Den som letar kommer alltid att hitta fel med produkter. De som skriver här är de som har problem med produkten. Det hade varit intressant att jämföra det med antalet sålda lås.

Min högst personliga bedömning är att yale doorman är en av de bättre elektroniska låsen på marknaden, både sett till funktioner och kvalité.

Ett klassiskt lås som tidigare höll 30 år skulle jag kunna tänka mig håller 20 år om det köptes nytt idag (mina Assa-lås höll inte tio år innan de gick sönder) med lite tur kanske man kan få ut 15 år från ett elektroniskt lås.
Enligt mig ganska oväsentlig jämförelse att jämföra ett helt "dumt" mekaniskt lås med ett lås med massa nya funktioner. Lite som att jämföra elektrisk symaskin och att att sy förhand...
 
T Texan skrev:
Enligt mig ganska oväsentlig jämförelse att jämföra ett helt "dumt" mekaniskt lås med ett lås med massa nya funktioner. Lite som att jämföra elektrisk symaskin och att att sy förhand...
Jag kan hålla med dig om att det är svårt att jämföra de olika typerna av lås, ett doorman med koppling till verisure erbjuder helt andra möjligheter till övervakning och fjärrstyrning av låset jämfört med ett dumt klassiskt lås. Men någonstans måste man ändå förhålla sig till livslängden. Mitt resonemang var ett svar till @pfb som ställde sig frågande till livslängden.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.