Du behöver inga bevis, det är dom ska bevis att det är ett dolt fel eller att dom ska ha rätt till ersättning vilket alla som skriver här försökt förklara på mycket bra sätt. Du kan släppa det där nu tror jag. Tänk på att en stämningsansökan i Tingsrätten kostar 2800kr plus att en jurist/advokat ska jobba x-antal timmar så de där 18 000 kr dom kräver äts upp redan första veckan ;) Stay cool!
 
  • Gilla
will1229 och 2 till
  • Laddar…
Glöm inte att uppdatera oss sen med hur allting gått! Väldigt intressant det här :)
 
  • Gilla
will1229
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Glöm inte att uppdatera oss sen med hur allting gått! Väldigt intressant det här :)
Absolut! :crysmile:
 
  • Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
Jag undrar bara om de måste riva ner taket innan de byter kakel i badrummet? Så det här betyder att taket ändå ska bytas ut?
 
W will1229 skrev:
Jag undrar bara om de måste riva ner taket innan de byter kakel i badrummet? Så det här betyder att taket ändå ska bytas ut?
Troligen inte, men det vet nog bara köparen.
Å andra sidan så är en badrumsrenovering såpass stor så gör man något så vill man ofta göra allt.
 
  • Gilla
will1229
  • Laddar…
Det verkar som om badrummen i nybyggda lägenheter ofta döljer alla rör i väggen eller taket? Vad händer om det läcker?
 
W will1229 skrev:
Det verkar som om badrummen i nybyggda lägenheter ofta döljer alla rör i väggen eller taket? Vad händer om det läcker?
Möjligt men inte med kopplingar och hur ska det då läcka ;)
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Här kommer nyheter. Jag frågade köparen att ge ett intyg om felet och läcka. Och han sa till mig att han kommer att stämma mig vid civilrätten. Verkar som att jag gjorde honom väldigt arg. :sweat:
 
Allmänna rådet här på BH brukar vara att bestrida ansvar och låta honom agera
 
  • Gilla
Lövborgen och 1 till
  • Laddar…
Låt köparen ta initiativ, sitt ner i båten.
 
  • Gilla
Lövborgen och 1 till
  • Laddar…
Så köparen ville fälla in spottar i taket på badrummet? När räkningen från hantverkaren kom tyckte man det var för dyrt och skickade vidare räkningen till förra ägaren. Du kan lugnt be dom skicka räkningen till nordpolen, kanske tomten är snäll med dom denna julafton?
 
  • Gilla
  • Haha
lärjungen och 5 till
  • Laddar…
Nu kanske jag är korkad, men vad är "dolt" i detta fall? Det går ju ett rör rätt upp i taket och detta kan vem som helst beskåda. Traskade köparen in där en morgon i sitt nya hus och fick totalt spel när hen upptäckte att ett rör helt plötsligt materialiserats och nu gick upp i innertaket?

Man slutar aldrig att förvånas över den mage människor kan ha.
 
  • Gilla
Lövborgen och 2 till
  • Laddar…
Det dolda är väl att röret har en fog där uppe i taket? Att rör försvinner in i tak eller vägg är varken fel eller dolt.
 
  • Gilla
will1229
  • Laddar…
Det bästa är att erbjuda 3000 kr. Det är vad det skulle kostar Max att fixa felet
 
  • Gilla
will1229
  • Laddar…
S snespikaren skrev:
Det bästa är att erbjuda 3000 kr. Det är vad det skulle kostar Max att fixa felet
Det tror jag inte. För det första så blir TS då 3000:- fattigare. För det andra så har man då gett dem ett finger så då tar de snart hela handen. Snart sätter de igång och renoverar nästa rum och vipps kommer de dragandes med en ny faktura.

Det bästa är enligt mig att inte ge dom nånting alls, som flera redan föreslagit.
Tror säkert att du är i rätt härad pengamässigt så om köparen har tänkt efter alls så är det en stooor chansning att dra detta via tinget. Risken är att köparen förlorar och bara står där med en massa juristkostnader som långt överskrider det ursprungliga anspråket.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.