Svaret är: https://temperatur.nu

Varför jag vill vinna? Jag är sannolikt den enda av alla tävlanden som kommer att se till att både vinsten och alla dom andra smarta husprylarna som ansluts kommer att göra det på ett it-mässigt säkert sätt. För familjens och andras skull. Mitt smarta hem ska inte vara delaktig i att förstöra internet eller för andra människor.
/ITsäkerhetsexperten
 
Svar: temperatur.nu


Motivering:
Främst för att underlätta smarta hemmet jag försöker få till hemma med individuella appar och rutiner i dessa. Det skulle vara en sån skillnad att göra allt via Homey, då kanske jag till och med får min fru att tillämpa smarta hem. Hon är inte övertygad än så länge p.g.a. av alla appar man behöver. "Skall det vara smart skall det vara enkelt" har man fått höra ett par gånger.

mvh
Jhonny
 
Svar: Temperatur.nu

Jag har automatiserat belysningen i ett hem med Philips Hue. Men jag stötte snabbt på irriterande begränsningar. Mitt nya hem har jag automatiserat med Homey. För mig är den "the ring that rules all other rings"! Utöver belysning har jag nu lagt till fokus på säkerhet och bekvämlighet. Jag använder smart belysning från Hue, Ikea och Innr. För konventionella lampor använder jag Fibaro Dimmer 2 med återfjädrande brytare och den dimbara pluggen NEXA AD147. I alla rum sitter WallMote Quad som gör det enkelt att växla mellan våra fyra scener. För att göra vårt hem tryggare använder vi Danalock V3 Scandi och Aqara dörr/fönster-sensor som säkerställer att dörren alltid är låst. Vi får notifiering när den är öppen eller olåst när den inte borde vara det. Med Ring Doorbell vet vi vem som är utanför dörren var vi än är. Allt går att röststyrka med Google Home och Siri. Vi låser upp genom att säga "Hej Siri - öppna dörren". Inför Halloween ska jag fixa så att ett läskigt skratt spelas när man ringer på dörrklockan :) Vi har slängt ut Verisure och byggt ett eget bättre och smartare larm med bl.a. sensorer, kameror och siren. Det sätts på och av automatiskt. Om vi har vatttenläckage får vi snabbt reda på det. Vid risk för regn och blåst får vi reda på om något fönster står öppet. Vi kan snabbt meddela våra grannar om vi får oönskad påhälsning och släppa in dem vid t.ex. brand eller läcka. Som stöd för att lära sig vårt nya "språk" har jag gjort en liten tavla. Med Apple Watch är röststyrning supersmidigt. Min fru älskar vårt nya hem!!! Nästa projekt jag skulle vilja genomföra är att rigga upp trygghet i min mammas lägenhet. Hon har opererat lungorna, har svagt hjärta och njurar, problem med tarmarna och begynnande demens. Hon ligger just nu på sjukhus och kommer att komma hem om en dryg månad. Jag skulle även vilja hitta ett armband med fallarm och en larmknapp, som jag kan integrera med Homey. Nästa projekt efter det blir landet. Då kommer det att tillkomma bl.a. fokus på trädgård och bevattning, samt energi. Slutligen en liten varning - hemautomation ÄR gravt beroendeframkallande! ;-)
 
  • Schema för hemautomation med scener, rumsbelysning och röstkommandon för Google Home och Siri.
  • Översiktsbild av smarta hem enheter och belysningslösningar med ikoner för kontrollsystem som Homey, sensorer, och olika lampor.
Redigerat:
Svar: temperatur.nu

Skulle vilja ta automatiseringen till nästa nivå. Har idag bara lite trådfri lampor men skulle vilja kunna göra lite mer än att bara tända och släcka.
 
Svar: Temperatur.nu

Det skulle antagligen rädda mitt förhållande då sambon är galen på alla fjärrkontroller och appar, då skulle hon kunna tända en lampa och starta dammsugaren även när jag är borta. :)
 
Temperatur.se

Motivering. Har provat Nexa för ett antal år sedan och fick det inte att funka så bra. Sedan dessa har jag många gånger suttit och bläddrat på M.se men kan inte bestämma mig för vilket system jag skall bygga på. Kanske kan detta vara startskottet för att börja bygga på ett hemautomations system!
 
Svar: Temperatur.nu

Motivering:
Har så smått börjat automatisera hemmets olika hörn och några få olika system har smugit sig in; nexa 433 Mhz, Z-wave och zigbee/trådfri. En Homey skulle vara en fantastisk spindel i nätet som knyter ihop dem alla.
 
Svar: temperatur.nu

Motivering: Leverantörerna av smarta produkter såg förmodligen först en stor efterfrågan, men ett litet utbud av av just smarta produkter. Nu är utbudet stort. Efterfrågan ligger kvar, inte minst hos mig. Utbudet har gjort att jag nu, likt många andra, sitter på en herrejösses massa olika produkter, styrda var för sig. Känns som att en Homey är precis vad jag efterfrågar idag - det skulle göra mitt hem komplett. Åtminstone för stunden ;)
 
Svaret är: temperatur.nu
Jag skulle behöva något som kommer ihåg åt mig.
Då jag gått in i väggen 2 gånger, så är kom-i-håget inte så bra.
Och kan jag då ha en Atom Homey som sköter en del åt mig så hade det hjälpt mig.
 
Svar: Temperatur.nu

Motivering: Athom Homey ligger högst upp på min önskelista för att koppla ihop mitt hem. Har funktioner för att koppla ihop bland annat Philips Hue, mina Z-wave brandvarnare samt att en Netgear Arlo-app är under utveckling. Dessutom bor jag i samma stad (Linköping) som M.nu kommer ifrån.
 
Temperatur.nu

Det är en lysande idé med smart ljus, det skulle vi verkligen vilja ha i vårt hus!
Jag tänder verkligen på denna grej, och då är jag ändå en tekniskt svårflörtad tjej.. ;)
 
Svar: Temperatur.nu

Motivering: Skulle vilja kunna styra bevattning i växthuset genom uppsamlat regnvatten och skulle behöva en kontrollenhet likt homey för att lyckas med det!
Vill samtidigt hålla koll på luftfuktighet i krypgrund och på vind.
 
Svar: Temperatur.nu

jag har börjat automatisera mitt hem, problemet är att det är flera system jag måste hantera, jag tycker det är OK men det gör inte min fru. Så även att hon inte vet om det, så skulle min fru vilja att jag vann en Homey
 
Svar : Temperatur.nu

Har tittat länge på Homey som enda vettiga lösning för en bred och säker hemautomation.
Men har varit för snål för att köpa
 
Svar: Genom Temperatur.nu

Min svåger är den mest teknikgalna person som jag känner. Fast även om intresset är megastort så har han faktiskt inte allt som finns ute på marknaden. En sådan här lösning skulle han kunna dö för och det skulle vara högst intressant när han öppnar paketet och ser vad som finns däri. Han och min syster skulle nämligen få detta i present om jag vann nu när de äntligen har funnit sitt drömhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.