FreQa FreQa skrev:
Låter som vi är i samma sits. Får hålla tummarna att du får iordning verkstaden som du önskar!
Är du nöjd med DeWalten?
Jepps. Det går sakta men säkert. Jag är nöjd med DeWalten. Känns väldigt solid. Det som jag inte gillar med den, är att den inte har soft start. Men jag har sett videos hur man eftermonterar Makitas soft start till den.
 
RmK_71 RmK_71 skrev:
Jepps. Det går sakta men säkert. Jag är nöjd med DeWalten. Känns väldigt solid. Det som jag inte gillar med den, är att den inte har soft start. Men jag har sett videos hur man eftermonterar Makitas soft start till den.
Typ denna
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
[länk]

denna använder vi i dagliga arbetet , lätthanterlig och batteridriven , vet inte om du har nytta av det , men vi är grymt nöjda
Tackar men jag är nöjd med en stationär såg då jag inte åker iväg med sågen till andra . Annars bra förslag!
 
RmK_71 RmK_71 skrev:
Jag hade samma aber som du. Jag vill eg ha en kabinettsåg (som Ridgiden) är typ. Men eftersom det är antingen "Contractor Saw" eller jättesågen för 30+ som finns på marknaden så var valet inte lätt.

Jag köpte till slut en DeWalt DWE 7492 för 9300:- (Bauhaus) och jag har väl inte sågat jättemycket med den (10-15 snitt) men jag är nöjd. Det föll mest på att man kunde justera anhållet med ratten.

Nackdelen är väl att den inte har mjukstart och låter en del (men de gör väl de flesta kan jag tro)

Tänkte labba med att täcka runt om (ej front) med plyfa och någon typ av ljudisolering som stänger in ljudet men samtidigt ger motorn luft för kylning. Får återkomma om/när det blir av.
Vad jag fått lära mig är de med induktionsmotorer lite tystare...
 
D dat96mhe skrev:
Har köpt den (ac216). Mycket nöjd för mina behov.
Hej. Nyfiken på denna såg. Kan du inte skriva en rad om den. Bild är alltid uppskattat. Har du den fristående eller inbyggd i bord?
/J
 
  • Gilla
ergonomen och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Vad jag fått lära mig är de med induktionsmotorer lite tystare...
Ja, det är enorm skillnad när sågen går på tomgång. När man väl sågar så är ju själva sågljudet dominerande på båda sågtyperna men när den bara är igång utan att något sågas så låter en såg med induktionsmotor nästan ingenting. Jo, en del vinande ljud blir det ju från klingan, men motorn är nästan helt ljudlös.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.