Status
Tråden går ej att kommentera.
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det bror helt på vad du menar med med att klimatet ändrar sig.

Visst kommer det att göra det i bemärkelsen lite högre medeltemperatur och ett väder som känns igen från kontinenten. Lite vanligare med varmare somrar, lite fler häftiga regn, lite mer frekvent blåsigt väder. Men som sagt, våra hus är reda byggda för att klara de där dagarna med sådant väder, oavsett om de inträffar tre dagar om året eller nio. Så rätt meningslöst att diskutera.

Om man däremot lämnar den vetenskapligt välgrundade förståelsen av klimatförändringarna och slår på stora klimatundergångstrumman. Ja då kanske man ska fundera på att bygga en bunker istället för ett hus. Men det blir lite för spekulativt för min smak.
Översvämningarna i Hallsberg för några år sedan när det kom otroligt mycket regn på kort tid och hus fick rivas för att de inte klarade av vattenmassorna. Är inte detta klimatrelaterat?
 
Claes Sörmland
P Putte 9497 skrev:
Översvämningarna i Hallsberg för några år sedan när det kom otroligt mycket regn på kort tid och hus fick rivas för att de inte klarade av vattenmassorna. Är inte detta klimatrelaterat?
Ingen aning, jag kan inte Hallsbergsfallet. Du får argumentera för ditt case och vad du menar man specifikt kan lära sig från detta gällande byggnation av småhus. Att ospecifikt veva på om klimat och byggnation för oss inte framåt, det har möjligen en politisk funktion.

Edit: Nu googlade jag. Tydligen hade kommunen inte byggt ett avloppsnät som klarade ett vanligt 10-årsregn på 110 mm. Detta har alltså inget med huskonstruktion att göra utan är resultatet av inkompetens på kommunen gällande avloppsdimensionering. Översvämningen hade skett förr eller senare oavsett den pågående klimatförändringen.
 
R
E Edgarsven skrev:
Det är tyvärr nonsens att tro det. För så är det inte. TS har stora poänger i det hen skriver. Det är de vänstertunga mediahusen som driver agendan och normalisering av deras världsbild. Tricket är att plocka in politiska uppfattningar i vanlig text, så att man inte märker att det är en åsikt och inte fakta.
Är Rockefellers verkligen "vänstertunga"?
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Nog med politik nu. Stänger tråden.

/Moderator
 
  • Gilla
  • Haha
Johan Gunverth och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.