Status
Tråden går ej att kommentera.
Folk kan då bli upprörda för minsta lilla.
Om det inte är att folk betalar med Swish så är det att nån nämner nått om klimatet.
Läs bara trådarna som intresserar dig.
Forum är och har alltid varit lite offtopic ibland.
Många som inte varit "med på internet" från början verkar ha väldigt svårt förstå detta, för internet var bara en fluga.
 
  • Gilla
Flipbed
  • Laddar…
Ja, eftersom klimat och väder faktiskt kan påverka hur vi ( bör) bygga och planera våra städer, så gäller det jag skrev : Det finns inget som hindrar dig från att starta en tråd " Varför vi ska bygga som förut, för ingen förändring i klimat kan ju påvisas, som motiverar en förändring"
 
R
1066Hastings skrev:
Nice men hör det verkligen hemma i ett forum om byggnadsteknik?
Ja. Lösningar på ett problem som anses sannolikt av många experter måste väl ändå vara helt ok att diskutera på ett forum för byggnadsteknik? Någon måtta på att stoppa huvudet i sanden får det väl ändå vara och detta är väl en tråd som de som inte tror på klimathotet helt enkelt kan undvika eftersom den inte rör er.
 
  • Gilla
StenQL och 5 till
  • Laddar…
wildeside
1066Hastings skrev:
Är det meningen att en forumsida som ska handla om byggnation och tips på hur man ska göra vid byggnadstekniska saker ska handla om politik?
Ja eller alla andra trådar som bryter mot reglerna.
§ 4.2 Håll dig till ämnet
Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker. All diskussion i Byggahus forum ska innehålla ämnen som rör bygge och renovering, inget annat.

Humorhörnan ...
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Stål och trä och värme, hur säkert blir det.
Sköljer du disken innan du ställer in den i diskmaskinen?
Vilken Router?
På lördag börjar utfasningen av Ringhals 2
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Skräckexempel på lastsurrning
Tips för att få en bra start för en ny katt
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Bygga om husvagn till båttrailer...?

Ändå va jag snäll och inte tog upp ämnen som trädgår, verktyg m.m.

Mycket jobb för moderatorerna att få folk att följa reglerna som dom själva har diktat ihop.
Detta skrivet med risk för att få det raderat och ett nytt varningens finger.
 
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Om klimatet ändras så att vi får mer skyfall så är det väl vettigt att ta hänsyn till det när man bygger?
Detta alldeles oavsett om man tror att en eventuell klimatförändring är naturlig eller påverkas av människan?
 
  • Gilla
drömmar1 och 4 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja eller alla andra trådar som bryter mot reglerna.
§ 4.2 Håll dig till ämnet
Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker. All diskussion i Byggahus forum ska innehålla ämnen som rör bygge och renovering, inget annat.

Humorhörnan ...
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Stål och trä och värme, hur säkert blir det.
Sköljer du disken innan du ställer in den i diskmaskinen?
Vilken Router?
På lördag börjar utfasningen av Ringhals 2
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Skräckexempel på lastsurrning
Tips för att få en bra start för en ny katt
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Bygga om husvagn till båttrailer...?

Ändå va jag snäll och inte tog upp ämnen som trädgår, verktyg m.m.

Mycket jobb för moderatorerna att få folk att följa reglerna som dom själva har diktat ihop.
Detta skrivet med risk för att få det raderat och ett nytt varningens finger.
Tack @wildeside för att du uppmärksammade mig på den formuleringen. Det är flera år sedan vi införde delforum för off topic. Jag hade missat att uppdatera diskussionreglerna på den punkten. Nu är det fixat.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Klimat är väl inte politik?
Åtgärder som behöver göras för att minska klimatförändringarna måste såklart göras politiskt men att diskutera klimatet är inte politik, det handlar om vetenskap och fakta (Raka motsatsen till politik nu för tiden...).
 
  • Gilla
StenQL och 6 till
  • Laddar…
wildeside
Klimat och politik går antar jag hand i hand.
Hur skulle annars alla miljöavgifter/skatter komma till?
 
Byggahus.se är inte förskonat från lobbyister och organisationer med egen agenda. Har själv blivit kontaktad via privat meddelande och mail av kärnkraftslobbyn efter att ha kommenterat om energiläget i Sverige. Lite läskigt är det, men ändå förväntat.
Håll isär politik och verklighet. Politik är möjligheternas konst och har inte nödvändigtvis med verkligheten att göra. Framför allt; håll isär väder och klimat när klimatförändringar diskuteras.
 
  • Wow
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
Angående lobbyister så har jag också märkt av det i flera ämnen. Otäckt.
 
  • Wow
  • Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
wildeside wildeside skrev:
Klimat och politik går antar jag hand i hand.
Hur skulle annars alla miljöavgifter/skatter komma till?
Klimat och politik har fungerat helt separat från varandra i hundratals år, väldigt långt från något hand i hand där.
 
wildeside wildeside skrev:
Klimat och politik går antar jag hand i hand.
Hur skulle annars alla miljöavgifter/skatter komma till?
Har faktiskt väldigt svårt att se den kopplingen. Tror faktiskt att klimatet skiter fullständigt i politiken.
 
Ser inte riktigt problemet i den tråd som nämns i första inlägget. Den trådens TS ville att tråden skulle handla om hur byggteknik och annat byggrelaterat ska förändras när/om det bli varmare. Och det känns inte som att klimatdiskussionen handlar om huruvida det BLIR varmare, den handlar väl om VARFÖR det blir varmare...!? Så tråden må vara hypotetisk men den är ändå intressant. Och borde kunna hållas opolitisk/oklimatisk. Men det beror ju som alltid på de som svarar. Bara den här tråden visar ju på hur fruktansvärt svårt vissa har att INTE dra in politik eller klimatuppfattningar. Inte ens TS själv klarade av det, självproklamerad surgubbe som han är. ;)
 
  • Gilla
phyx och 2 till
  • Laddar…
Byggahus.se borde handla om allt som har med hus och tomt att göra och inget annat, speciellt inte i trådarna. Vad klimatet gör för våra hus i framtiden vet ingen, allt annat är bara spekulationer
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Byggahus.se borde handla om allt som har med hus och tomt att göra och inget annat, speciellt inte i trådarna. Vad klimatet gör för våra hus i framtiden vet ingen, allt annat är bara spekulationer
Jag håller med dig. Men om jag frågar dig hur jag skall bygga mitt hus för att det spekuleras om att klimatet kommer ändra sig i framtiden.
Inte drar man väl inte att - Stadsministern vill bara suga ut mer pengar ur dig.
Frågan handlade ju inte om det utan det handlade om hur man kan bygga och säkra upp sitt hus för framtiden om det blir mer skyfall, snö, havet kommer och plockar dig eller om vi plötsligt får jordskred och dylikt.
Jag blev motarbetad hela tiden när jag menade på att man bör kanske tänka på att inte bygga nära havet när havet varit och plockat stränderna. Men det verkade inte hända :) De var ju bara skitnack.

Politik startar bara bråk.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.