Bästa svaret

K
Jag har själv slipat ner till synlig ballast (bort med betonghuden) på cirka 50 kvadrat.
Köpte då;

https://www.toolab.se/produkt/Bosch-GWS-17-125-CIE-Vinkelslip-125mm-1700W

+

https://www.toolab.se/produkt/2605510224-Bosch-Sugkapa-Utsugskapa-for-vinkelslip-GWS

+ Diamantslipskålar, köpt "prodiamant" från Amazon till en bra kostnad mot vad märkesslipskålar kostar i Sverige.

Mycket nöjd med kombon, til latt slipa lim duger det alldeles utmärkt. Du får en starkare maskin som kan användas till annat också än Boschen du länkade.
Dewalten är ju marknadsförd som en "hybrid" och är ju prisvärd, för ditt ändamål räcker den också.
 
Redigerat:
K KjellTimell skrev:
Jag har själv slipat ner till synlig ballast (bort med betonghuden) på cirka 50 kvadrat.
Köpte då;

[länk]

+

[länk]

+ Diamantslipskålar, köpt "prodiamant" från Amazon till en bra kostnad mot vad märkesslipskålar kostar i Sverige.

Mycket nöjd med kombon, til latt slipa lim duger det alldeles utmärkt. Du får en starkare maskin som kan användas till annat också än Boschen du länkade.
Dewalten är ju marknadsförd som en "hybrid" och är ju prisvärd, för ditt ändamål räcker den också.
K KjellTimell skrev:
Jag har själv slipat ner till synlig ballast (bort med betonghuden) på cirka 50 kvadrat.
Köpte då;

[länk]

+

[länk]

+ Diamantslipskålar, köpt "prodiamant" från Amazon till en bra kostnad mot vad märkesslipskålar kostar i Sverige.

Mycket nöjd med kombon, til latt slipa lim duger det alldeles utmärkt. Du får en kraftigare maskin som kan användas till annat också.
Tusen tack din rekommendation! Vad rekommenderar du för prisvärda slipskålar för att få bort lim? Då jag behöver dessa nästa vecka får jag nog avvakta med amazon sålänge.
 
K KjellTimell skrev:
Denna typ av slipskålar rekommenderas för lim etc. Har inte prövat själv så jag vet inte.
Vet heller inte vart i Sverige man hittar dessa till humana priser.
[länk]
Åter igen tusen tack!

Priserna på PCD slipskålar var inte billigt men det får nog bli en sådan. Resultatet verkar bli riktigt bra.

Hittade denna videon på nätet som hur resultatet blir på 3 olika slipskålar inklusive pcd:

 
F freddan83 skrev:
jag körde av mitt med den här
[länk]
och en vinkelslip, lättare än jag trodde
Hur blev ytan efter du använt denna?
 
M MF90 skrev:
Hur blev ytan efter du använt denna?
Bra skulle jag säga
 
  • Betonngolv med små spridda fläckar, vilket ger intrycket av att det är lite smutsigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en grå betongyta med små fläckar och partiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MF90 och 1 till
  • Laddar…
F freddan83 skrev:
Bra skulle jag säga
Kanon ju! Tack för bilden!
 
  • Gilla
freddan83
  • Laddar…
M MF90 skrev:
Kanon ju! Tack för bilden!
Funkade ju kanon!
 
  • Renoverat rum med avlägsnat golvbeläggning och verktyg på betonggolvet framför en vit vägg med radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MF90 skrev:
Funkade ju kanon!
Grymt! Lite flickigt att använda dammsugare dock.. :crysmile:
 
F freddan83 skrev:
Grymt! Lite flickigt att använda dammsugare dock.. :crysmile:
Haha tro mig, jag använder en :crysmile:

Dock får jag stanna och skaka på påsen ibland när suget blir dåligt. :thinking:
 
  • Renoveringsrum med dammsugare och en slipmaskin på ett dammigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
freddan83 och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
[länk]
Kjell eller Freddan,
Har någon av er möjlighet att mäta innerdiametern på damskyddet där den fäster runt halsen på vinkelslipen?
Jag ska se om jag har sån tur att den möjligtvis passar på nån av mina två vinkelslipar...
 
Behöver man varvtalsregleringen, eller körde ni på max hela tiden?

Man sparar en 5-600kr om man väljer bort varvtalsregleringen.

Allt det andra verkar vettigt, som hög effekt, kick-back skydd, mjukstart, extra kylning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.