Avslutad: Styr ditt smarta hem med elegans
Smartphone med app för hemautomation bredvid en rund, vit smart enhet på ett träbord med gröna växter i bakgrunden.


Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Genom vilken internet-sida startades M nu?



Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Mnu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Mnu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Temperatur.nu jag vill ha för att jag bor i ”Världens smartaste villa” www.ipv6home.se
 
richardtenggren
Svar: Temperatur.nu

Motivering: Vi har börjat göra vårt hem smart, men inte i full skala ännu, då vi fortfarande renoverar på utsidan. Tanken är att det mesta ska gå att styra när vi är klara. Men det viktigaste kommer vara att styra vattnet till förbrukarna via ventiler beroende på om dessa är igång eller inte.
 
Svar Temperatur.nu

Jag har haft en dröm att styra mitt hem på olika saker som temperatur luftkvalitet ljus!
 
Svar: Temperatur.nu

Hade varit så himla kul att överraska min sambo med en Homey då hon har stort intresse för smarta hem saker.
 
Svar: Temperatur.nu

Jag håller på planera hur jag kan styra våra olika smarta enheter via en central: Nexa knappar (433 MHz), Z-wave radiator thermostat, olika Shelly brytare (wifi), termometrar innom och utumhus,... Att Honey har 433 MHz och alla de andra är unik. Jag behöver 433 MHz och därför är jag rätt person för att vinna denna Homey. Jag håller på bli tokig med att hitta en lösning som stödjer flera system...
 
D09
Svar: Temperatur.nu

Det är frustrerande att för varje pryl man köper så ska det upp en ny app i mobilen.

Hade varit spännande att se hur det skulle funka att köra alla olika varianter av enheter i en enda :ok:
 
Temperatur.nu

Jag är fyrkantig, så jag vill ha en boll.
 
  • Gilla
nerdybynature och 1 till
  • Laddar…
Känner att huset vart i beta sen jag började med smarthem, vore skönt att uppgradera till v1 med en homey:)
 
Temperatur.nu

Jag har kollat på Homey sen i mars i år. Skulle verkligen vilja ha en, men efter separation med frun så blir det ju lite prioriteringar på att handla andra saker och få allt att snurra runt med barn och allmänt liv samtidigt som man står mitt i slutfasen av renovering av huset. Nu har jag äntligen bara trappan kvar att måla och sedan lägga matta på stegen.. Sen är allt klart! Och var vore inte trevligare än att försmarta hemmet då? Det skulle betyda enormt mycket för mig att vinna!
 
Temperatur.nu

Winter is coming. Känner ett starkt behov av att starta ett nytt projekt, med en homey kanske jag hinner avsluta det i tid
 
M.nu startades genom temperatur.nu.

Vi har precis köpt hus och jag har haft stora problem att välja mellan alla smarta hem lösningar som finns på marknaden. Med en Homey som spindeln i nätet så kan man välja fritt bland många olika tillverkare och system.
 
Temperatur.nu

Homey är ju helt grym! Bara ett måste för en prylnörd så jag bara måste ha en
 
  • Gilla
koolla
  • Laddar…
Svar: temperatur.nu

Jag behöver något som bara fungerar. Antalet appar för att styra de olika smarta sakerna ökar hela tiden och skapar förvirring och irritation för resten av familjen. En app för att styra allt hade varit perfekt. Då kanske det hade varit enklare att bygga ut systemet i framtiden och även ha frugan med på tåget.
 
Svar: www.temperatur.nu

Motivering: Vårt hus vill så gärna bli styrt av världen smartaste och sötaste boll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.