A
Det finns ju en gammal myt om att blondiner ska vara dumma. Naturligtvis stämmer det inte, men de klassiska blondin-skämten blir enligt mig ändå aldrig tråkiga.

80 000 blondiner hade samlats för ett ”Blondiner är inte dumma”-konvent på en stor arena. När evenemanget dragit igång frågar konferencieren om det finns någon frivillig som kan komma upp och starta det hela genom att bevisa att blondiner faktiskt är smarta.

Efter en liten stund tar sig en 23-årig kvinna fram genom folkmassorna och kliver upp på scenen.

Konferencieren fråga vad 15 plus 15 är. Efter ungefär 30 sekunders spänd betänketid svarar hon:

– 90?

Efter en kort stund av chock börjar hela arenan ropa på att tjejen ska få ytterligare en chans. Till slut ger konferencieren med sig.

– Okej. Vi har ju ändå massa folk här, det är fullsmockat med media – och vi sänder inför miljontals TV-tittare. Så vad är då 5 plus 5?

Alla i publiken håller andan när kvinnan till slut svarar:

– 75?

Konferencieren tror inte vad han hör. Hela arenan är åter i en smärre chock och blondinen börjar gråta när han inser att det blivit fel igen.

Åter igen börjar hela arenan ropa:

– Ge henne en till chans, ge henne en till chans!

– Okej, okej! En sista chans då, säger konferencieren. Vad är 2 plus 2?

– Hmm … 4?

Nu blir det enormt liv inne på arenan. Mängder av blondiner står och hoppar. Till slut hör man dem ropa i samlad kör:

– Ge henne en till chans, ge henne en till chans!
 
  • Gilla
  • Haha
torbeno och 10 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Hur måmga stulna kvinnor fick du plats med?
Lever i ett polyamoröst förhållande med mina vänner som bor på ett eget kollektiv. Vi får in två killar och åtta tanter i vår minibuss. Egentligen är det sju tanter och två killar och en reservtant i bagageutrymmet. Är visst inte helt ok med tio personer i en minibuss? Helt klart att en minibuss för nio passagerare är en brudmagnet. Har aldrig varit med om att minibussen "bussarna" inte gått och fylla upp till sista plats. Tror inte att en sportbil är drömmen för en kvinna som drömmer om barn och plats för matkassar.
Ps Kollektivet har passerat bäst före datum! "dvs 40+"
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
M
:thinking:
 
  • En gravid kvinna och en man skrattar medan en läkare visar ultraljudsbilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
#^%###%#5 och 20 till
  • Laddar…
T thomasx skrev:
Men det är ju faktiskt inte ett smack värre än många av oss här på bygga hus, som diskuterar vilken revolution det är för oss hemmapulare när metabo lanserar en skruvdragare med 5,4Ah batterier, och liknande... ;)
Hmmm, jag har något som är bra för hälsan och gör jättefina hål i trä:
en borrsväng och min morfars spiralträborr i originallåda från Eskilstuna .... 18 olika dimensioner....
 
Seriebild som skämtsamt illustrerar det bästa med vintern, en person gör en snöboll, den zoomade bilden visar en uppsträckt tumme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Humoristisk guide för att ställa om klockor med bilder på smartphone, solur, ugn och bilstereo och skämtsamma instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BiFuel och 5 till
  • Laddar…
Tecknad bild av två byggarbetare på ett omöjligt bygge inspirerat av konstnären Escher.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Freddedan och 7 till
  • Laddar…
Snailman
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
[bild]
Kul, trots att jag har utbildningen som krävs för ugnen, så har jag efter två strömavbrott inom en vecka struntat i att ställa in år, månad, dag,timma, minut.... Som den glömmer varje gång strömmen bryts. (Billig Neff ugn).
 
Snailman Snailman skrev:
Kul, trots att jag har utbildningen som krävs för ugnen, så har jag efter två strömavbrott inom en vecka struntat i att ställa in år, månad, dag,timma, minut.... Som den glömmer varje gång strömmen bryts. (Billig Neff ugn).
Inte så att det döljer sig ett litiumbatteri CR2032 någonstans som behöver bytas?
 
F
Det är ju rätt bra om man bara behöver ställa om klockan på micron 2 ggr/år.
På min microvågsugn så går klockan lite för snabbt, så efter 6 månader så är den kanske 30 minuter för tidig. :confused:
Men det är ju bättre att den går för snabbt än att den börjar gå efter iaf :)
 
F fac skrev:
Det är ju rätt bra om man bara behöver ställa om klockan på micron 2 ggr/år.
På min microvågsugn så går klockan lite för snabbt, så efter 6 månader så är den kanske 30 minuter för tidig. :confused:
Men det är ju bättre att den går för snabbt än att den börjar gå efter iaf :)
Jäkligt obehagligt med en micro som går efter en....
 
  • Haha
fac och 3 till
  • Laddar…
Snailman
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Inte så att det döljer sig ett litiumbatteri CR2032 någonstans som behöver bytas?
Vet inte, den var ny när jag monterade den, men hade nog stått nåt halvår innan, får väl kolla bruksanvisningen?
 
Ugnarna har ingen gångreserv / batteri och fungerar inte förrän klockan är ställd (kvittar ju om det är rätt tid bara det har varit lite handpåläggning.)

Det kanske finns någon modell som klarar ett avbrott men det vanliga verkar vara batterilöst.

Protte
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Jäkligt obehagligt med en micro som går efter en....
Här i detta huset går både klockor, tiden, säkringar, strömmen, larmet, en väg utanför huset, samt ett och annat ytterligare mig på nerverna. Bilen går däremot inte.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
. Meme med överdel som visar arg ung tjej och text "My generation will start a revolution!" och nederdel med två soldater och text som ifrågasätter påståendet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
#^%###%#5 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.