FaffeF
Ingenstans. De skickade detta som svar på en mailfråga eftersom jag "verkar veta vad jag håller på med" :crysmile:
 
FaffeF FaffeF skrev:
Ingenstans. De skickade detta som svar på en mailfråga eftersom jag "verkar veta vad jag håller på med" :crysmile:
Alltså som vanligt, urusel information. Kunder som drev på om detta när inget fanns får inte ett meddelande.
Trist med sådana leverantörer.
//Henry
 
Jag har både Domoticz och ARLO och är mycket nöjd med båda var för sig. Men jag skulle önska att jag kunde få dem att samverka. Att utnyttja detekterade rörelser från ARLO i Domoticz och att få ARLO att filma på rörelser i Domoticz.
Har någon här lyckats koppla ihop dem?
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Jag har både Domoticz och ARLO och är mycket nöjd med båda var för sig. Men jag skulle önska att jag kunde få dem att samverka. Att utnyttja detekterade rörelser från ARLO i Domoticz och att få ARLO att filma på rörelser i Domoticz.
Har någon här lyckats koppla ihop dem?
//Henry
Kolla in denna http://2rs2ns.com/setting-custom-arlo-mode-with-node-red/ Kanske får ihop något med dzVents
 
Redigerat:
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
PierLar PierLar skrev:
Kolla in denna [länk] Kanske får ihop något med dzVents
Får man in det i node red får man ganska lätt in siffrorna i domoticz. Låter node red sköta koppling mellan knx och domoticz men även Google homes får styra några saker i domoticz.
 
  • Gilla
HenFre och 1 till
  • Laddar…
Hej.

Någon här som kan tipsa om hur man håller "OpenZWave" uppdaterat i en RPI3?
Det finns hur mycket som helst att läsa om hur man installerar men jag hittar inget om hur man håller OpenZWave up to date.
//Henry
 
När du updaterar domoticz så updateras openzwave oxå. Nu finns senaste version endast på domoticz beta än så länge.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Någon som testat Domoticz på en RPI 4? Funkar det?

//Henry
 
Jag kör med RPI 3, domoticz senaste beta och Buster utan problem, Så det borde funka med en RPI 4 som kräver Buster.
 
PierLar PierLar skrev:
Jag kör med RPI 3, domoticz senaste beta och Buster utan problem, Så det borde funka med en RPI 4 som kräver Buster.
Tack. Jag frågar för att i augusti startade jag upp en RPI åt en person som ville kasta ut en Fibaro. Då valde jag mellan RPI3 och 4 men hittade en del problem med Domoticz som skylldes på 4:an så jag avstod. Så jag vill gärna höra från någon som kör.
 
HenFre HenFre skrev:
Tack. Jag frågar för att i augusti startade jag upp en RPI åt en person som ville kasta ut en Fibaro. Då valde jag mellan RPI3 och 4 men hittade en del problem med Domoticz som skylldes på 4:an så jag avstod. Så jag vill gärna höra från någon som kör.
Hej HenFre

Jag kör en RPI 4, med Domoticz Version: 4.10717 samt en Gen 5 USB sticka.... fungerade inte alls i början,,,, pga strul med USB porten på datorn. Löste det genom att koppla en en usb hubb till raspén, sen har det fungerat som tåget.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Är de någon till som kör imperiahome på en surfplatta?
 
D
K Knight skrev:
Är de någon till som kör imperiahome på en surfplatta?
Nope, kör Domoticz egen app, tycker den är ok
 
D djac skrev:
Nope, kör Domoticz egen app, tycker den är ok
Kan du skicka bild på surfplattan Hur de ser ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.