yonna yonna skrev:
... och hur länge får du nöja dig med att spatsera runt juvelen ... ?
Det vet jag inte än. Fick brev från Transportstyrelsen förra veckan där jag fick lämna ett yttrande. De är inte så digitala, så det skulle skickas in brevledes. Jag hoppas jag får ett svar denna vecka.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ja de var nog då på 80-90talet som de gedignaste bilar gjordes. synd att Rosten tagit alla. (om vi bortser från juveler som www.icon4x4.com där allt görs med material som skall tåla typ vad som helst)

Denna fick Ferrita rör å lack för 15år sedan. Röret är fortfarande som nytt, bevisar bara gång på gång att man inte ska handla annat än rostfritt + kan ta ner det otaliga ggr. och de är inga problem. De gamla plåtrören får lätt en midja och är ett helvete att ta isär / montera ihop. (de har väl iofs. byggts bort på senare tid)

[bild]

[bild]
Jag skådar den bäst designade bilen i modern tid
Vilken modell? 744 Brilliantsilver?
 
Igår när jag kom hem från jobbet hade jag fått post från Transportstyrelsen. Två månader blir jag tyvärr utan körkort. Kunde ju såklart varit värre, men jag hade verkligen hoppats på en månad. Min sambo som hatar att köra bil är lagom glad också...
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Igår när jag kom hem från jobbet hade jag fått post från Transportstyrelsen. Två månader blir jag tyvärr utan körkort. Kunde ju såklart varit värre, men jag hade verkligen hoppats på en månad. Min sambo som hatar att köra bil är lagom glad också...
Tänk positivt, det kunde varit värre ...
 
  • Älska
Sthlm1891
  • Laddar…
Familjebilen: Opel Insignia 4x4 2011 Cosmo Sport, fullsmetad med allt som gick att få från fabrik, gått som säljarbil innan vi köpte den. Älskar att hata den när den går sönder.
Opel Insignia 2011 4x4 station wagon parked at a gas station in the evening.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min leksak: SAAB 9-3 1,8t Vector 2007, köptes för 4 månader sedan. En ägare innan mig och 15 000mil på mätaren. Så rolig på E85, så bekväm att köra fort, alldeles för fort.
Blå SAAB 9-3 1,8t Vector 2007 parkerad framför hus med vita staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
Bruksbilen, 640d

Svart BMW 640d parkerad framför ett garage med vit dörr och rött tegelhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Silverfärgad Mercedes-Benz 500E parkerad utomhus bredvid en röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag besiktade nyss min 500E, har haft den i 15 år men bara kört 2-3.000 mil. Nu senast hade den stått avställd i 6 år.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Åker runt i en gammal volvo 360, har utöver de en liten skitbil ja pendlar med
 
  • Vit Volvo 360 parkerad på en grusuppfart med höstlöv, bredvid ett hus och en släpvagn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
H Husseglarn skrev:
Åker runt i en gammal volvo 360, har utöver de en liten skitbil ja pendlar med
Min morfar hade en sån, en djup-röd, lärde mig köra bil i den, fantastiska minnen
 
360:n ser ju skitfin ut, den hade jag gärna haft. Körde en 340 i 5 år på 90-talet och gillade den verkligen.
 
Ja han åker snart in för vintern så får han sig en liten övergång till nästa säsong :)
 
Dagen innan jag besiktade 500E så besiktade jag denna. Ägd i 28 år och 12.900 mil på mätaren. Höstbesiktning verkar bra, lugnare både för de och mig.
Röd Volvo klassisk sedanmodell parkerad framför röd lada, välbehållen efter 28 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 12 till
  • Laddar…
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Orange :poop:

Självklart.
 
H Haagbard skrev:
[bild]
Jag besiktade nyss min 500E, har haft den i 15 år men bara kört 2-3.000 mil. Nu senast hade den stått avställd i 6 år.
Känner igen det där, senaste Vetten hängde 6år i lyften tills en kom och såg den grubblade en vecka och la ett bra bud, så var de 13åriga ägandet över :seenoevil:

Silverfärgad sportbil på en fordonslyft i ett garage med andra bilar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Silverfärgad Saab 9000 CSE från 1996 parkerad under gatlykta i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Entusiastbilen -96 9000 CSE 2,3T 200, ska avyttras till förmån för släp.
 
  • Gilla
  • Älska
pappel och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.