Till vem? För vad? Vad ska hända? Vad har du för ide att förbättra?
 
D Melb skrev:
Till vem? För vad? Vad ska hända? Vad har du för ide att förbättra?
Så länge alla strejkar så ordnar sig problemet, det är väl sen gammalt?
 
Bättre lägga vår tid på att välja politker med mod att genomföra förändringar som gör gott för klimat och biologisk mångfald och att vi ändrar delar av vårt sätt att leva.
 
Jag är ute och strejkar men ni sitter fortfarande kvar
 

Bästa svaret

Absolut!
 
Så vitt jag vet så är strejkrätten reglerad och jobbar man på ett företag med kollektivavtal så råder fredsplikt efter ingångna avtal. Så enligt mig så strejkar du inte, utan du smiter från jobbet
 
Sist jag kollade så hände det inte mycket då man bara sitter på röven utan att göra något.

Avsätt Trump och riv handelshindren så Bill Gates mfl. kan bygga sina säkra kärnkraftverk i Kina till en början och lägg ner all kolkraft så fort det bara går.

Så svårt är det inte, bara man lyfter på röven. Strejk är ju bara nåt arbetarpöbeln blivit grundlurade att tro skulle påverka något. Jösses.
 
  • Gilla
Kinta och 2 till
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Så vitt jag vet så är strejkrätten reglerad och jobbar man på ett företag med kollektivavtal så råder fredsplikt efter ingångna avtal. Så enligt mig så strejkar du inte, utan du smiter från jobbet
Hur regleras surfning på arbetstid på ditt arbete då? Du har säkert gjort av med mer tid på ett år än en dag strejk
 
Jobbar åt mig själv, så jag kan surfa hur mycket jag vill:D
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Den ligger i övrigt off topic så det är per definition trams som ska vara här ;)
 
Det står inget om politik mer än det du skrivit.
 
P Plutus skrev:
Jobbar åt mig själv, så jag kan surfa hur mycket jag vill:D
Gör ju inte beteendet vettigare
 
Talvan Talvan skrev:
Gör ju inte beteendet vettigare
Det var du som frågade!
 
mexitegel mexitegel skrev:
Avsätt Trump och riv handelshindren så Bill Gates mfl. kan bygga sina säkra kärnkraftverk i Kina till en början och lägg ner all kolkraft så fort det bara går.
Eller så ändrar USA på sina licenieringsregler så att det blir möjligt att bygga nya moderna kraftverk i hemma i USA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.