Absol och papper så får man det ganska så ren, sen kapa med tigersåg
Man får ta rätt små bitar då plåten är tjock så det blir snabbt tungt.
Slänga på återvinningen eller skroten
 
Jag hade tur som har garage nere i källaren och dörr till pannrummet så jag drog ut min tank med bilen och ställde den på plan och skar ner den med gasen. Jäklar vad det brann i smeten på botten.....sen var den ren den också......:D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Min tank baxades ut ur huset hel och hämtades sedan gratis av närmaste metallskrot. Men det var några år sedan....

Antar att det största problemet idag är att förklara var tanken är om den är registrerad hos någon myndighet. Hade jag en tank kvar idag skulle jag nog såga ner den och köra till tippen i småbitar och om någon frågar skulle jag bara säga att det aldrig varit någon tank i huset så länge jag bott här....minst admin för alla inblandade tror jag.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
De är inte registrerade så vad jag vet men den ska ju ändå tas om hand på rätt sätt för det. Det finns ju lagar och regler om cisterner rent generellt och det är väl de man ska följa antar jag. Jag har dock aldrig hört nåt om nån som rotat i detta när den väl är borta........Kommer miljökontoret på besök när man står och kapar ner den själv så kan de ju såklart ha en del åsikter.
 
Jo, men att själv tvätta ur den och kapa den, lämna tvättvattnet till åvc och metallen till skroten är ju ok ur miljöperspektiv.
 
S Stefan1972 skrev:
Ja tom så ja men det blir ju alltid nå gegg i botten. Det har de varit i de tankar jag rivit ut iallafall.
Det var det inte i min.
 
Så det var inte husägaren som utförde jobbet?

Edit: frågan var alltså till #15, Argasnickaren
 
Enklaste vore ju att någon annan gjorde jobbet. Har ingen såg öht såvida inte jag kan låna av någon.
Klart om skroten betalar för delarna, men frågan är var sjutton man gör ren dem. Lär ju bli en sabla sörja och då försöka sära på tvättvattnet från att rinna ner i brunnen.

Ska man släpa ut delarna så lär det ju bli risk för kladd på vägen ut...
 
Det är inte motorolja i den, det är diesel. Är det kladdigt?
 
Man rengör med hjälp av en absorbent.
 
Glöm inte att plocka bort eller plombera påfyllningsröret, det har hänt att tankbilen har kört till fel hus och pumpat in två kubikmeter olja i källaren!
 
  • Gilla
  • Ledsen
Mats och 2 till
  • Laddar…
B bradgard skrev:
Enklaste vore ju att någon annan gjorde jobbet. Har ingen såg öht såvida inte jag kan låna av någon.
Klart om skroten betalar för delarna, men frågan är var sjutton man gör ren dem. Lär ju bli en sabla sörja och då försöka sära på tvättvattnet från att rinna ner i brunnen.

Ska man släpa ut delarna så lär det ju bli risk för kladd på vägen ut...
Det finns firmor som har detta som affärsidé. Jag fick min sanerad, demonterad och borttransporterad för 3 500:- inkl. moms.
 
Farsan kapade isär sin tank för typ 20 år sedan med en rondell.
Jag var sedan med några gånger och kapade isär tankar med en nibbler. Det var rätt smidigt och ett jobb som man absolut kan göra själv.
Maskiner går att hyra.
 
Första tanken och andra med kanske kapade jag ner med en 300:- tigersåg av märket Keller från Coop
 
Hyrde en nibblare när jag tog bort min gamla tank, kapade bara lite i hörnen med tigersåg först, gick otroligt smidigt.
Och detta var ca 2002 och ingen som har frågat efter några intyg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.