som sagt! Billigt och bra brukar ju rimma! Eller så är man bara inte så kräsen hur det ser ut. Bara det inte kostar..
 
B Blomsterberg skrev:
Det här är inte rätt någonstans, jag har jobbat som kakelsättare i 13 år nu och jag kan säga så här, för det ska vara godkänt att hänga kakel på vägg så ska du ha cc30 på väggreglarna med ny gips, är måttet mer så ska du köra med plyfa bakom och sen gips för att det ska vara godkänt. Det dom håller på med kan aldrig garanteras att det dom har försökt laga inte släpper. Billig arbetskraft är generellt obehöriga och väldigt okunniga inom badrum. Jag hade hellre gjort det jobbet själv än att låta dom fortsätta.
Vill bara flika in att det finns andra godkända också, t.ex. Fermacell, en skiva, c/c 60.
 
  • Gilla
Destrier och 1 till
  • Laddar…
platon1980 platon1980 skrev:
Vill bara flika in att det finns andra godkända också, t.ex. Fermacell, en skiva, c/c 60.
Det är sant, Tänkte bara på konstruktion med vanlig kartonggips.
 
Hej,

Efter att ha genomgått en totalrenovering själv utan att vara någon expert och genom att läsa dina 3 trådar så ser detta onekligen ut som någon med minimal kunskap i byggnadsteknik samt svenska byggnadsstandarder.( Och nej det är inte bara svenska företag som har dessa kunskaper, det finns många företag där ute som utför minst lika bra jobb som en svensk firma).

Dock att fortsätta använda dessa hantverkare kommer resultera i framtida problem med största sannolikhet och att du aldrig kommer få någon ersättning från någon försäkringsbolag när problem uppstår, för det kommer det göra med dessa installationer.

Om inte budgeten räcker, vänta med vissa av momenten istället och satsa på att göra en sak i taget på riktigt
 
  • Gilla
va bra de går
  • Laddar…
Men för i h**vete, hur kan du ens gå med på att dem gör jobb i ditt hus?! Kakel / klinker är ju inte tätt så vad menar du med att det kommer ett extra skikt???

Eljobb? Har du familj med barn? Hur skulle det kännas om huset brann ner eller blev helt mögelskadat och du inte får ut en krona på försäkring pga dåligt hantverket?!?!???
 
  • Gilla
SidanKaos och 3 till
  • Laddar…
H Hand Fallén skrev:
Häftade ja.

Det ska sättas klinker sedan.
Försökt fråga hantverkaren men då han inte pratar svenska eller engelska får jag ingen klarhet. Ska ringa firman på måndag.
H Hand Fallén skrev:
Häftade ja.

Det ska sättas klinker sedan.
Försökt fråga hantverkaren men då han inte pratar svenska eller engelska får jag ingen klarhet. Ska ringa firman på måndag.
 
Byt firma omg
 
  • Gilla
Bmwricke
  • Laddar…
Det brukar ju finnas en ekvivalens mellan pris och kvalité;) Vill ändå säga att vad du än betalar för det jobbet så är det orimligt dyrt. De håller faktiskt på att förstöra ditt hus.
Ta referenser från folk som har lite koll på vad man fått för pengarna och anlitat dem ifråga tidigare.
Låt dem avsluta omg. Men du kanske ändå får stå ditt kast och betala lite för det de gjort. Tycker ni får ta lite ansvar där från båda sidor. Så kanske du också slipper allt för förnärmade människor. Sånt kan bli trist.
 
  • Gilla
Magnus i E-tuna
  • Laddar…
H Hand Fallén skrev:
Hej

Jag är lite skeptisk till min hantverkares metoder. Först häftade han fast våtrumsmattan på väggen sen kletade han dit någon fog över.
Min fråga är om detta verkligen följer direktiven för våtrum och säkert vatten?[/
K knipo skrev:
Som jag brukar säga;

Skall du ha någonting gjort, ring en hantverkare.
Skall du ha det ordentligt gjort, gör det själv.;):rofl:
Så du menar att alla hantverkare utför dåliga jobb eller?????
 
Roblind Roblind skrev:
Men för i h**vete, hur kan du ens gå med på att dem gör jobb i ditt hus?! Kakel / klinker är ju inte tätt så vad menar du med att det kommer ett extra skikt???

Eljobb? Har du familj med barn? Hur skulle det kännas om huset brann ner eller blev helt mögelskadat och du inte får ut en krona på försäkring pga dåligt hantverket?!?!???
.. men det var billigt!
 
Fattar inte varför man klagar på utländska hantverkare som gör såna här arbete? Att de tar jobb från de svenska hantverkarna? Det gör de ju nästan aldrig. De gör denna kvalitet på arbete, sedan om några år, när de har åkt tillbaka till rumänien eller polen, så får ju ändå en svensk firma göra om hela skiten! Och då pratar vi om tre gånger mera arbete x 500 spänn i timmen minst!

visst, fattar att det är otroligt stor risk att det är trollning på gång här med herr hand fallen..., men det är ju faktiskt en otroligt stor mängd arbete som utförs exakt så här!

Nå, jag har läst och tittat på bilderna. stiftade tapeter, silicone utsmetat 5-8 cm över skarven där man sedan skall limma fast något, kablar utan rör som är skummade fast...

Släng ut de direkt, betala inte en enda krona och ta dit någon som vet vad de gör!!!!!!!
 
Redigerat:
  • Gilla
Papphammar666 och 4 till
  • Laddar…
QUOTE="hakan74, post: 3413963, member: 157528"]Våtrumsmatta och sen kakel? Följer inga godkända byggregler om det är ett badrum. Du lär inte få några garantier samt att försäkringsbolagen inte kommet ersätta om något händer i det badrummet[/QUOTE]

Plastmatta som tätskikt under keramiska ytskikt är fullt möjligt enligt gällande byggregler så länge man använder produkter som är godkända, läs gvk. Givetvis måste de monteras korrekt och inte häftas fast.
 
Det är klart det är rätt om man följer regelboken med rätt matta. Lim. Underlag. Etc. men detta är faktiskt skrämmande fel..
 
nikasp
Alltså, hur kan ni gå på det här? OK om ni satt med fredagsgoggen igår kväll med dåligt omdöme men läs TS namn. Hand Fallén = Handfallen. Hen lär sitta och fnissa gott vid det här laget
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 11 till
  • Laddar…
nikasp
Amerikanerna brukar säga ”hook, line and sinker” i detta läge.
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.