Avslutad: Vinn praktisk GORE-TEX jacka som klarar vintervädret

Den här veckan kommer vinsten från Bygghemma.se och Fristads. Det är en kraftig skaljacka i GORE-TEX-material som är vatten- och vindtät med andasfunktion. Ett perfekt höst-, vinter- och regnplagg i ett, testad i regnrum för högsta kvalitet. Den har en avtagbar huva och den fleecefodrade kragen är förhöjd baktill för extra skydd. Du tvättar den enkelt i egen tvättmaskin, på 60°.

GORE-TEX skaljacka och man som bär jackan vintertid.

Totalt värde: ca 4 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns denna jacka i?

Svaret hittar du här: https://www.bygghemma.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Tommy Ax och 2 till
  • Laddar…
Svar: 4 färger

Jag behöver en ordentlig jacka som står emot regn och rusk så jag slipper avbryta allt fixande utomhus under höst/vinter och tidig vår. Idag används en Helly Hansen jacka som är allt ifrån vattentät och känns inte speciellt robust till skillnad från denna.
 
Ska man va petig finns det ju fem färger men svaret ska nog va fyra.

Jag skulle behöva denna jacka då jag inte vill slösa el på att ta bilen till jobbet så jag går så ofta jag hinner, då kan det bli lite sämre väder ibland och denna jacka skulle sitta fint.
 
Svar: 4 färger

Jag använder idag en gammal oljerock från åttiotalet. Den är trasig på flera håll, men främst stör jag mig på hålen i fickorna. Saker som läggs där försvinner ut i fodret, och man får försöka fiska fram det när man behöver sin torx25 igen.

Det kommer bli en del renovering i ouppvärmt hus i höst, så den skulle verkligen behövas.
 
Svar: 4

Jag är långpendlare med kollektivtrafik och det är inte ovanligt att man fastnar någonstans ute i ingenstans i väntan på ersättningsbuss och då är det skönt att inte bli genomblöt och frysa.
 
4 färger.
Jag borde vinna därför att när man lever på föräldrapenning men andra barnet har man inte riktigt ekonomi för att unna sig något till sig själv.
Men saker ska fortfarande göras ute och barnvagnar ska rullas oavsett väder.
Jag skulle bli så glad för denna!
 
4 färger
Jag skulle behöva en ordentlig jacka när jag åker och vinterfiskar, för ingen vill väl frysa ;).
 
4 färger

Efter att jag nyligen har köpt en gammal gård där jag måste byta panel samt sätta 200 meter staket runt tomten så kommer det bli en hel del utomhusarbete i höst. Då jag även har barn så är tiden för arbetet limiterad och då vill man ju inte bli hindrad av dåligt väder.
 
4 färger
Jag älskar att skotta snö, att göra fina gångar till huset och garaget. Sen måste hönsen ha några skottade gångar så de törs gå ut.
En snörik vinter blir det många timmar utomhus i ruskväder.
Jag lånar alltid min mans aningens för stora jobbarjackor då damjackorna jag äger inte passar ändamålet.
Vore toppen med en i min egen storlek!
 
D09
Svar 4
 
  • Man i pälsmantel med texten "BRACE YOURSELF WINTER IS COMING
  • Gilla
  • Haha
kanonkula och 2 till
  • Laddar…
Svar 4 färger.

Jag skulle verkligen behöva en ny jacka TYCKER MIN HUND
 
Totte_S
Jackan finns i 4 färgvarianter.
Jag behöver en bra jacka nu när jag 47 år gammal satsar allt på att förverkliga en gammal dröm och ska börja plugga till elektriker. Jag kommer behöva cykla till utbildningen under vintern, och vill gärna vara en välklädd och torr lärling.
 
L
Svar: Finns i 4 färgvarianter.

Motivering: Jag älskar att var ute i alla väder men skulle behöva se lite mer representabel ut även på ruggiga dagar. I dagsläget drar jag en halvöppen sommarregnjacka över en höst- eller vinterjacka de dagar det regnar villket förmodligen inte ser riktigt klokt ut då sommarregnjackan blir för liten för det syftet.
 
4 färger

I den skånska vertikalregnande snålblåsten hade denna jacka gjort underverk! Mina dagliga cykelturer hade blivit betydligt varmare och torrare. Hoppas!
 
Jackan finns i 4 färgalternativ, varav ett av alternativen innehåller två färger.

När jag är ute och jobbar i regn, snö och vind vill jag ha bra kläder som håller mig varm och torr. En skaljacka från Fristads hade varit ett perfekt alternativ för alla årstider.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.