Va tror ni?
Min display fungerar bara när den vill. Ibland inte alls och ibland "bakvänt" eller spegelvänt. När man startar den så blir displayen randig och det går inte att slå in något. testar man sen några gånger så funkar det igen.
tänkte ta isär den och spraya alla kopplingar med kontaktspray.
Är det en bra idé eller va tror ni detta beteende beror på?
 
MeanMike MeanMike skrev:
Va tror ni?
Min display fungerar bara när den vill. Ibland inte alls och ibland "bakvänt" eller spegelvänt. När man startar den så blir displayen randig och det går inte att slå in något. testar man sen några gånger så funkar det igen.
tänkte ta isär den och spraya alla kopplingar med kontaktspray.
Är det en bra idé eller va tror ni detta beteende beror på?
Det brukar gå att välja om displayer ska skriva från höger->vänster eller vänster->höger med ett kommando. Når inte det kommandot displayen eller om det blir fel i överföringen kommer den upplevas som du beskriver. Har du tur är det bara dålig kontakt men det kan vara fukt eller vad som ;) däremot bör klipparen fungera oavsett vad displayen visar, har du provat att dunka in koden och trycka på start?
 
Ja den funkar oavsett. nästan.... om den stängt av sig kan det vara svårt att få igång den då när man ska slå in koden så blir displayen sned och tar inte knapptryckningar. man får då starta om den ibland upp till 10 gånger innan det ser ok ut. sen funkar det. sen är displayen tom , men klipparen funkar igen tills den slår av sig nästa gång. Ska plocka isär den om några veckor och rengöra den och spraya alla kontakter så får man se om det blir bättre. Kanske ska kolla det innan man köper en ny display
 
Jaha, efter att jag fått iordning på min 2015 års modell så ringer kollegan/polaren och undrar om jag kan hjälpa honom. Han har köpt ett hus, dödsbo, där det ingår en wg794e från 2012 men han har ingen pinkod. Då det är ett dödsbo finns det ingen som har en aning om koden och inga papper finns att tillgå. Är det försäljning som reservdelar/defekt som gäller? Finns ju rätt många möjliga kombinationer att testa så att säga..... Eller kan det vara möjligt att läsa av roboten på något sätt via dator och få fram någon info? Jag tog hem den till mig idag och med tanke på att den är rätt kexig i alla gummibussningar etc så känns det inte som något som är värt att greja för mkt med.
 
G ekaa88 skrev:
Jaha, efter att jag fått iordning på min 2015 års modell så ringer kollegan/polaren och undrar om jag kan hjälpa honom. Han har köpt ett hus, dödsbo, där det ingår en wg794e från 2012 men han har ingen pinkod. Då det är ett dödsbo finns det ingen som har en aning om koden och inga papper finns att tillgå. Är det försäljning som reservdelar/defekt som gäller? Finns ju rätt många möjliga kombinationer att testa så att säga..... Eller kan det vara möjligt att läsa av roboten på något sätt via dator och få fram någon info? Jag tog hem den till mig idag och med tanke på att den är rätt kexig i alla gummibussningar etc så känns det inte som något som är värt att greja för mkt med.
Bara att flasha om med ny FW så kan han sätta ny kod.
 
R ronba610 skrev:
Bara att flasha om med ny FW så kan han sätta ny kod.
Det är 0.94F i den enligt displayen, kan man köra om med samma eller? Du råkar inte ha den till hands?
Jag testade att kasta i den som jag har till min från 2015 men den vill inte ta emot den iaf.
 
R ronba610 skrev:
Testa: [länk]
Det är 0.92 men du blir nog inte lyckligare av 0.94...är du säker på att det är en 794 och inte 790?
Ja det står 794 på lappen bakpå. Serienummret börjar på 2012, det är modellen med gråa hjulsidor och start/stopp knapparna utanför luckan. Testade den förut men kommer bara upp efter att tag den vanliga välkommen och ange pin.

Usb minnet är på 4gb men formaterat i fat32 och valt 1024mb som storlek, borde funka?
 
Prova med ett annat minne. Jag kör 0.72 i min med grå hjulsidor.
 
Fick ner den till 92F nu, men fortfarande frågar den om pinkod. Missförstod vi varandra och du menar att pinkoden nollställs till orginal koden? Den har jag inte heller nämligen då inga papper finns
 
Sådär, fick gå ändå ner till 0.61 för att få den att släppa
 
Ja, den ska återställa till den förprogrammerade koden 0000.
 
Nu fungerar det, gick ner till 0.61 först, var då tvungen att använda ett minne på 1gb, sen upp till 0.92 och då tvungen att använda ett på 4gb. Men nu är den igång igen och koden har nollställts. Tack för all hjälp
 
Hej alla!
Hur letar man i tråden?
Ni gissar rätt, jag är inte så bra på detta med paddor, telefoner och sånt. Men nu är det 390 sidor här och att hitta det man söker lär ju ta hela helgen
OM det nu inte går att söka i tråden... letar efter strömmen ut på pinnarna. När den står och laddar och när laddaren är tom.
 
K Kapasu68 skrev:
Hej alla!
Hur letar man i tråden?
Ni gissar rätt, jag är inte så bra på detta med paddor, telefoner och sånt. Men nu är det 390 sidor här och att hitta det man söker lär ju ta hela helgen
OM det nu inte går att söka i tråden... letar efter strömmen ut på pinnarna. När den står och laddar och när laddaren är tom.
Vad är det du undrar egentligen? Det flyter knappast någon ström när den inte laddar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.