P Pappa1986 skrev:
Nä, men att renovera och ha som ett hotell, B&B.
Möjligheten är många för visionisten men visst kommer det kosta X antal miljoner att bara renovera upp det och sen hålla värmen i kåken.
Du ska hitta någon som vill övernatta i Stöde med...
 
  • Haha
fgo
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Du ska hitta någon som vill övernatta i Stöde med...
Aj fan. Där va hållhaken ;)
 
C
H Haget skrev:
Du vill inte ens räkna på vad det kostar att värma upp den lilla kåken när taket är tätt och fasaden målad ;)
Förmodligen inte så farligt som man skulle kunna tro, faktiskt. Ju större hus, desto mer effektivt blir det att värma upp då det blir mindre väggyta i relation till golvyta. Man får sätta in en bergvärmepump så klart, det är nog ett av de minsta problemen.

Mäktigt hus, men shit vad det ser ut. Blir inte riktigt klok på vad som har hänt. Ser ut som de rivit bort en hel del ytskikt?
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Skulle gärna haft det där huset, med 5-10 miljoner att renovera för. :)
 
Martin_B
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Charmigt gammalt hus, kolla här.
Oj oj oj, och aj aj aj, jag avundas inte den stackaren som köper detta hus! Där är att göra i all oändlighet känns det som :D
 
"Nuvarande ägare har bedrivit kursverksamhet med gäster från hela världen. Med såväl kurser i egen regi som inbjudna internationella gästlärare har de skapat en konstnärs- och författarkoloni. En plats för inspiration, rekreation och kreativitet."

Öhhh? Vem vill gå på kurs där? Kanske en kurs: "Hur jag som extremt positiv människa kan få lite mer ångest"

Kåken är jävligt cool om man renoverar den, åker förbi ofta när jag är påväg söder ut och har alltid tänkt "om jag hade ett par millar och extremt mycket tid skulle jag vilja köpa den där"
 
Som byggnadsvårdsmupp blir jag oändligt provocerad över att originalfönstren bytts ut :mad:

Väldigt läckert hus i övrigt. Om man nu haft de där renoveringsmillarna och tiden...
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Z Z9le skrev:
Som byggnadsvårdsmupp blir jag oändligt provocerad över att originalfönstren bytts ut :mad:
Jag reagerade också på detta och blev än mer upprörd då det i texten framgår att gamla fönster, virke, bjälkar inte ingår i försäljningen.
 
yonna yonna skrev:
Jag reagerade också på detta och blev än mer upprörd då det i texten framgår att gamla fönster, virke, bjälkar inte ingår i försäljningen.
Det är inte säkert att de är från byggnaden ändå. Många som har gamla kåkar har sparat fönster man kommit undan, vi har ett gäng som kommer från diverse stälen förutom från just vår egen kåk :)
 
H
Svårt att förstå att många ser charm i att ett hus är så stort som möjligt, personligen föredrar jag lite mer "behändig" storlek :)

Länk, en helt underbar fastighet "där tiden stått stilla". Senaste tillägget bör ha varit elspisen som rimligen installerades för 70-80 år sedan. Underbart att se sådana fastigheter som åldrats som en äldre dam, med lite rynkor, skråmor & något ärr utan större skönhetsoperationer kring bröst och lår ;)

https://www.lrfkonsult.se/fastigheter/dar-tiden-statt-stilla/#property-images-popup
 
  • Gilla
  • Älska
Tallguy196 och 5 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
Svårt att förstå att många ser charm i att ett hus är så stort som möjligt, personligen föredrar jag lite mer "behändig" storlek :)

Länk, en helt underbar fastighet "där tiden stått stilla". Senaste tillägget bör ha varit elspisen som rimligen installerades för 70-80 år sedan. Underbart att se sådana fastigheter som åldrats som en äldre dam, med lite rynkor, skråmor & något ärr utan större skönhetsoperationer kring bröst och lår ;)

[länk]
Har nog mycket att göra med att storlek och påkostat ofta går hand i hand. Har man råd att lägga extra pengar på huset så gör man oftast dom större (Eller viceversa)
 
H Haget skrev:
Svårt att förstå att många ser charm i att ett hus är så stort som möjligt, personligen föredrar jag lite mer "behändig" storlek :)

Länk, en helt underbar fastighet "där tiden stått stilla". Senaste tillägget bör ha varit elspisen som rimligen installerades för 70-80 år sedan. Underbart att se sådana fastigheter som åldrats som en äldre dam, med lite rynkor, skråmor & något ärr utan större skönhetsoperationer kring bröst och lår ;)

[länk]
Räknar man ihop alla husen så blir det ju ganska stora ytor...
 
H
useless useless skrev:
Räknar man ihop alla husen så blir det ju ganska stora ytor...
Jo, dock brukar man inte inkludera timrade uthus med plåttak i BOA... ;) Uthus tycker jag snarare det är trevligt om det är både många och gärna stora (någonstans ska alla "fynden" förvaras :))
 
För mig blir ett hus ofta finare av storleken, det blir mäktigt.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.