BirgitS
yonna yonna skrev:
Tyvärr tycks det som om det blivit mode i att brodera ut säljarannonserna. Fler och fler mäklare satsar på detta. Det gäller tydligen att i första hand sälja en "känsla".
Blir så när det mesta är svårsålt, då får de försöka hitta på olika åtgärder för att locka folk.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Blir så när det mesta är svårsålt, då får de försöka hitta på olika åtgärder för att locka folk.
Som lika ofta avskräcker.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Som lika ofta avskräcker.
Mäklarna prövar sig väl fram och ser om de kan hitta något som lockar mer folk så vi får väl se om det blir vanligare eller ovanligare med reklamspråk.
 
När jag sålde min tidigare lägenhet i Stockholm så var mäklare ärlig och sa tom: ”jag kommer skriva ihop en text för lägenheten. Som du vet så är det bara en massa floskler å dravel , helst skulle jag vilja skita i det för ingen läser ändå men jag skriver ihop nått”
Gillar hans ärlighet och insikt att texterna är helt meningslösa
 
BirgitS
Vi människor är olika och har olika drömmar om vårt framtida boende, en del tycker om att lockas av drömmar om ett bättre liv. Det är ju därför som reklam som spelar an på känslor, typ vacker solnedgång, skratt tillsammans med vänner osv. fungerar.
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
C claym skrev:
Oh herregud vilken text. Ja mäklare ska väl ha cred för den.
Detta är nog också ”fel postat” men: hur många läser ens den text mäklaren skriver? För mig är det ointressant. Jag vill ha fakta inte en massa dravel
Mäklarens text kommer ut som bok 2019-11-01 och är på 154 sidor. Den kommer att ges ut i 22.000 exemplar.

Först när alla är slutsålda kommer mäklaren att annonsera visningsdatum för objektet i fråga.
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Martin_B
Blir jag mäklare kommer jag alltid att börja mina objektbeskrivningar med:

"Det var en gång en..." - ...70 sidor senare... - "...och levde lyckliga i alla sina dagar."

Tror ni jag får sålt några objekt? :D
 
Martin_B Martin_B skrev:
Blir jag mäklare kommer jag alltid att börja mina objektbeskrivningar med:

"Det var en gång en..." - ...70 sidor senare... - "...och levde lyckliga i alla sina dagar."

Tror ni jag får sålt några objekt? :D

Haha garanterat!
 
richardtenggren
CBILD4UAC8TMEG7UJUU6J.jpg
Charmigt gammalt hus, kolla här.
 
  • Gilla
korpet och 4 till
  • Laddar…
H
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Charmigt gammalt hus, kolla här.
Jo, instämmer. Men samtidigt, Fy fan va stort & fy fan va eftersatt...:thumbdown:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Charmigt gammalt hus, kolla här.
Undra vad det är för hållhake?
Här finns enorma möjligheter... blir galet intresserad :love:
 
H
Hållhake? Du vill inte ens räkna på vad det kostar att värma upp den lilla kåken när taket är tätt och fasaden målad ;)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
Hållhake? Du vill inte ens räkna på vad det kostar att värma upp den lilla kåken när taket är tätt och fasaden målad ;)
Nä, men att renovera och ha som ett hotell, B&B.
Möjligheten är många för visionisten men visst kommer det kosta X antal miljoner att bara renovera upp det och sen hålla värmen i kåken.
 
richardtenggren
Sen får man väl ta prisbilden för Stöde i beaktning också, enligt boli är det dyraste huset sålt för 2 mkr.
 
En halv miljon... Det är häpnadsväckande hur lite något sådant kan kosta. Det går förstås inte att underhålla med rimliga pengar alls, men ändå. Lätt att gå vilse i när saker är värda något eller ej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.