Det finns 7 st varumärken.
Jag vill gärna ha kvar alla träden i trädgården då grannarna börjat ta ner sina. För att bevara mångfalden träd och därmed också djurens miljö i trädgården. Men med åren börjar det bli lite tyngre och tidskrävande för mig att kratta upp och hantera allt. Att då ha en effektiv produkt som underlättar arbetet skulle vara fantastiskt.
[/QUOTE]
 
Svar: Sju varumärken
Vi har många björkar på gården men ingen lövblås.
 
5
sex stycken lövblåsar och en lövsug
Men det var antalet blåsar som efterfrågades så svaret är då: sex stycken

Jag vill vinna en lövblås till min gamle far som förtjänar lite hjälp och bekvämligheter för trädgården på äldre da'r
 
Rättar mig själv då jag läst fråga ordentligt. Det finns 6 olika märken på lövblåsar.

Då min sambo fått problem med sina handleder efter det att sonen kom, tydligen ett någorlunda vanligt problem får jag stå för det mesta trädgårdsarbetet själv. Eftersom vår tomt gränsar till skogen med både löv och barrträd i mängder precis runt knuten innebär det en hel del räfsande om höst och vår.
Den här maskinen skulle spara oss mycket tid som vi hellre lägger på att umgås på annat sätt.
 
Sju st,

Mina barn har aldrig fått uppleva glädjen av att hoppa i en riktigt stor lövhög eftersom krattandet är så jobbigt att det bara blir småhögar. En riktig lövblås hade varit en källa till glädje både för barn och gräsmatta!
 
Svar: 6st

Motivering:
Vi får alltid fullt med löv som gärna lägger sig längs husknuten som skydd för möss som gärna vill in i huset. Med denna lövblås skulle vi enkelt kunna hålla rent och snyggt och kanske minska tryggheten för gästerna som vi gärna håller borta.
 
Det är 6 st....
  • Cub Cadet
  • Gardena
  • Husqvarna
  • MTD
  • Stihl
  • WOLF-Garten

Vi har stor gräsmatta och inte några träd.
Men!!!!
Vår granne har 120 årig asp och ett gäng björkar. Självklart förstår vi att det är vårat ansvar att ta bort löv på vår gräsmatta.....men bäst vore att grannen tar ner aspen!! De vägrar!!

Vi krattar allt och använder presenning för att dra bort löven istället för skottkärra eftersom det blir såna högar...

En lövblås, vilken skänk från ovan....
 
Redigerat:
43st Lövblåsar olika märken och olika varianter av dessa.
Jag har en tomt på 7600 m2 och mycket löv att ta hand om.
har länge tänkt att köpa men har så svårt att veta vilken som är bäst.
Det skulle hjälpa mig enormt mycket.....
MVH Lena
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Totalt värde ca 7 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?

Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
6 st lövblåsmärken

Jag behöver egentligen en ny dammsugare, men det går bra med en blås istället.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Totalt värde ca 7 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?

Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.



Svar: 6st .

Motivering: Nyinflyttad i hus. På tomten står bland annat denna vackra hästkastanj. Lär få kratta i veckor. Döljer dock grannens hus bra.
 
  • Lummig hästkastanj i en trädgård som skymmer utsikt mot grannhuset.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Totalt värde ca 7 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?

Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.

Totalt värde ca 7 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?

Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Man hittar 7 varumärken lövblåsar.

Har en 7000m2 trädgård där det mesta löven är eklöv, lämnar man dem så bildar de tjocka mögliga fuktiga lager som förstör allt som heter gräsmatta och undervegetation.
Lånar min grannes Stihl lövblås och det är en välsignelse för att få bort löven smidigt,
känner mig dock som Ove i Solsidan varje gång jag ber om den, vore fantastiskt med en egen lövblås:)
 
7 varumärken.

Vi har stora träd och jag vill verkligen vinna en lövblås.
Martin
 
Svar: 6st fabrikat

Motivering:
 
Svar 7.

Jag går mycket hellre med en brummande lövblås i en timme. Än att gå i flera timmar med en kratta och samtidigt svära över alla löv som ligger på gräsmattan, grannarna skulle nog uppskatta detta också skulle jag tro. Win, Win för alla skulle jag säga!
 
Sex olika varumärken.

Lövblåsen för grannsämjan och för att hålla löven i schack

Behovet finns pga stor lönn läs minst 15säckar samt flera mindre fruktträd och inte att förglömma städningen av altan och garageuppfart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.