P
Så här blev de första längderna. Golvsockeln ska målas ett varv till.
Nyinstallerad vit golvsockel vid vägg och kablage genom vägguttag under målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk dosa i vägg med öppna kablar och en golvsockel som behöver ytterligare målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymonterad vit golvsockel i hörn av ett rum som behöver ytterligare målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 7 till
  • Laddar…
Du har tagit stort intryck av IKEA kursen ser det ut som. :)
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
P
Vet inte hur jag ska tolka det :)
Bra eller skitfult.
 
Jag tycker åtminstone att det ser bra eller riktigt bra ut precis som man vill med en kuloinstallation. En annan sak man i så fall kan tänka på som inte har med klammer att göra är att kablarna sticker väl långt in i uttagen. Gör kanske inte så mycket på den typen men ändå enkelt att få bättre bara man tänker på det.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
P
Jo jag insåg att det blev kanske lite mycket kvar av manteln men det är ganska gott om plats så det är nog inget problem.
 
P Peter_K skrev:
Så här blev de första längderna. Golvsockeln ska målas ett varv till.
[bild] [bild] [bild]
Schneider Renova brukar gå ganska långt ut i dosorna så uppskalning kanske lär justeras lite annar kan de bli jäkligt tight, angående klammring så förespråkar jag letti :)
 
  • Ett Schneider Renova eluttag monterat nära en dörrkarm med en synlig klämma, med diskussion om dosans storlek och klämring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
P
Jo det blev ganska trångt men det gick bra om jag vände uttaget med anslutningarna uppåt. Håller med om att Letti blir bättre.
 
E elmont skrev:
Hylsan?
Ok, den u-formade klämman som håller kabeln. Den gör ju att kabeln aldrig kommer kloss an mot sockeln på samma sätt som med Letti. Kabeln ser ut att flyta ovanpå sockeln.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Ok, den u-formade klämman som håller kabeln. Den gör ju att kabeln aldrig kommer kloss an mot sockeln på samma sätt som med Letti. Kabeln ser ut att flyta ovanpå sockeln.
En letti på rätt underlag får du ta i som bara f-n för att få loss, gäller att ha rätt storlek, men tkk å en stadig hand med akryl spruta så kan de se någorlunda vettigt ut,
 
Mikael_L
P Peter_K skrev:
Så här blev de första längderna. Golvsockeln ska målas ett varv till.
Det ser bra ut, jag skulle inte skämmas det minsta.(y) Det ser ut som en noggrann med god vana har varit framme.

Ja man kunde avmantla något närmare doskanten, men ryms uttaget nu så spelar det ingen roll, annars är det bara att mantla av lite till.

Är det din första klammerförläggning, eller en av de första, kan du vara stolt. :)
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Ja, hur sjutton lyckades du klämma till klamrarna så snyggt? För mig blir det alltid fula märken från tången, plus att de aldrig sluter helt tätt kring kabeln...
 
P
joakim_j joakim_j skrev:
Ja, hur sjutton lyckades du klämma till klamrarna så snyggt? För mig blir det alltid fula märken från tången, plus att de aldrig sluter helt tätt kring kabeln...
En kraftig spetstång och ett lätt slag med hammaren.
 
Jag brukar nypa ihop lite försiktigt med en tång, sen avsluta med ett par välplacerade lätta hammarslag.
 
P Peter_K skrev:
Vet inte hur jag ska tolka det :)
Bra eller skitfult.
Bra!
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det ser bra ut, jag skulle inte skämmas det minsta.(y) Det ser ut som en noggrann med god vana har varit framme.

Ja man kunde avmantla något närmare doskanten, men ryms uttaget nu så spelar det ingen roll, annars är det bara att mantla av lite till.

Är det din första klammerförläggning, eller en av de första, kan du vara stolt. :)
Det där blev bättre då manteln är i vägen för uttaget.
Elektrisk dosa i väggen med synliga ledningar, utanpåliggande rör och halvt täckt uttagsöppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.