Enligt andra medier var det en Passat som brann och de finns vad jag vet endast som plugginhybrid och inte som ren elbil.
 
Är det bara jag som är nyfiken varför det står verkstadsmaskiner i bakgrunden?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Är det bara jag som är nyfiken varför det står verkstadsmaskiner i bakgrunden?
Kloka brandmän som förstår vad som behöver räddas ur ett brinnande garage? :thinking:
 
S spendera skrev:
Enligt andra medier var det en Passat som brann och de finns vad jag vet endast som plugginhybrid och inte som ren elbil.
Japp, enligt de samlade uppgifterna jag har läst så var det en plug-in hybrid, branden startade inne i kupén och bilen hade varit inne på verkstad en eller två dagar tidigare på grund av elfel (i 12v-delen).
Så, det låter som att verkstan antingen inte hittade felet eller skapade ett nytt, men inget tyder på att det hade något med laddningen eller batteriet att göra.
Det var helt enkelt bara ytterligare en av alla de tusentals bensin/diesel-bilar som brinner varje år. (4000+ 2018 enligt MSB)
 
  • Gilla
martin43 och 2 till
  • Laddar…
A andersda skrev:
Fast det är fel. Kol ökar mer.
[länk]
... du skriver om 2018 och jag skriver om 2019...
Det är mer en indikation på att det sker, inte att det överallt är så
 
Ja vi får väl se.
 
Mikael_L
Nu gick bensinpriset upp 55 öre på dagar ! :mad:

Det är kanske inte så dumt med elbilar ändå. Tänk att vi påverkas så mycket av ett litet (men otroligt hemskt) inbördeskrig halvvägs till andra sidan jordklotet.

Jag har länge varit av åsikten att iom olja/bensin/diesel kommer därifrån det kommer, så är det den bästa anledningen till att först och främst sluta vara beroende av den, och i nästa steg helst sluta använda det.
Det stödjer många krig, många diktatorer och diktaturer, orsakar en otrolig massa mänskligt lidande och flyktingströmmar. Och inte minst, vi blir utsatta för utpressning.
 
  • Gilla
Pernas och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu gick bensinpriset upp 55 öre på dagar ! :mad:

Det är kanske inte så dumt med elbilar ändå. Tänk att vi påverkas så mycket av ett litet (men otroligt hemskt) inbördeskrig halvvägs till andra sidan jordklotet.

Jag har länge varit av åsikten att iom olja/bensin/diesel kommer därifrån det kommer, så är det den bästa anledningen till att först och främst sluta vara beroende av den, och i nästa steg helst sluta använda det.
Det stödjer många krig, många diktatorer och diktaturer, orsakar en otrolig massa mänskligt lidande och flyktingströmmar. Och inte minst, vi blir utsatta för utpressning.
Ja, inte fort nog kan processen att göra sig fri från denna sörja gå.
Jag är nästan av den extrema åsikten att när väll beroendet inte finns nå mer så ser man till att det blir en total reset i området.
Personligen så kommer ingen "nyare" bil inhandlas som går på bensin eller diesel, el ska det vara helt klart.
Nu är det inte aktuellt med nått bilbyte än men när väl så sker.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
hsd
Det roliga är att råoljepriset gick ner på eftermiddagen och nu får vi se hur lång tid det tar innan mackpriserna sänks....

Du vet väl att elpriserna i laddstolparna är mycket högre än priset på el till hemmet
 
Fossilt bränsle står tyvärr för långt mycket mer onödigt lidande än bara miljöproblem..
Att stödja det men sen köpa Fair trade bananer...

Man behöver inte skuldbelägga folk som kör fossilt men fakta mår alla bra av i slutändan
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
...
Du vet väl att elpriserna i laddstolparna är mycket högre än priset på el till hemmet

Mackan på macken kostar också mer än mackan hemma ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu gick bensinpriset upp 55 öre på dagar ! :mad:
Även jag är röd och sur men flinar mest åt många media som pratar om "jättehöjningar" och "chockhöjningar" när den faktiska höjningen trots allt handlar om en ensiffrig procent.

Undrar vad man ska ta till för förstärkningsord nästa gång något pris verkligen höjs rejält?
 
Mikael_L
:mad: :mad: :mad:
Kanske... :crysmile: :cool:

Ja det kanske behövs snabbare än vi tror, tänk om USA anfaller Iran i helgen ... :thinking: :sweat:
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.