var hittar jag hasplåten
 
Tack
 
står att den passar r600 vet du om den även passar s600?
 
Tror inte den passar där, den motsvarar väl Gardena Silenio City?
 
Tänkte bara dela lite erfarenheter av min R1000.

Installationen var enkel, även om det är lite tidskrävande att lägga kabeln. Tomten gränsar till två grannar på vardera sida, utan buskage eller dylikt. Här spårade jag ner kabeln med spade och kniv, då jag var lite orolig att deras åk samt skjutklippare skulle äta upp kabeln illa kvickt annars. Sökkabeln som löper mitt i mattan spårade jag också ner.

I övrigt så spikade jag den bara på mattan, eller lade under eventuella stenkanter.

Klipparen parkerar under altanen, där jag tog upp ett hål i beklädnaden på ett ställe, cirka 60 cm brett mellan två reglar. Har inte missat att parkera en gång. Det enda som var lite krångligt är att man först måste göra alla ut/in-tester, vilket jag insåg först efter att jag placerat klipparen under altanen, så fick slita ut den en vända.

Sen mitt under sommaren så beställde jag wi-fi-kortet från Tyskland eftersom jag ville ha notiser om eventuella fel o dylikt. Jag valde denna lösning istället för garderna eller dylika då Robonect-modulen tyckes erbjuda lite mer funktioner och slutpriset blev ungefär detsamma.

Allt har tickat på i godan ro förutom att den ibland kör fast på ett par rötter på träd, och i ett par håligheter där marken ”utarmats” av rötterna. Så man får gå efter lite ibland och fylla ut dessa gropar.
 
Vad tror ni, kommer det att komma någon höstutförsäljning på s600? Just nu är det lägsta priset 7.495kr Jag håller på att stöka i trädgården med nytt gräs osv. Så är ingen panik att köpa någon innan oktober.
 
Det brukar inte hända så mycket med erbjudande/nyheter på hösten. Framåt våren är det dags igen med kampanjer.
 
  • Gilla
Östlund
  • Laddar…
Östlund Östlund skrev:
Vad tror ni, kommer det att komma någon höstutförsäljning på s600? Just nu är det lägsta priset 7.495kr Jag håller på att stöka i trädgården med nytt gräs osv. Så är ingen panik att köpa någon innan oktober.
Kostade 6200 på kampanj i förrförra veckan. Lägg en bevakning på prisjakt så är du med nästa gång.
 
T Tosse skrev:
Kostade 6200 på kampanj i förrförra veckan. Lägg en bevakning på prisjakt så är du med nästa gång.
Tack för tipset.
 
Min R1000 som gått två säsonger vill nu när den skall ut på grönbete inte alls. Sätter den i laddaren och ser att den talar om att den laddas. Den går inte ut av sig själv och när jag tar ut han och manuellt startar den så kör den en minut och säger att batteriet är slut. Rimligt efter två år?
Har förvarats inomhus fulladdad. Första turen gick den minst en halvtimme men nu vill den inte alls mer än en minut.
 
Redigerat:
Min har lagt av efter en säsong (s600). Blinkar rött (störningar på internal antenna). Även min var inomhus sen november.
Nu på service, återstår att se när jag får den.
 
Hmm, jag kan också vara med och återuppliva den här tråden. :D

Jag är i färd med att köpa ny klippare efter 6 säsonger med en Worx 1200kvm som börjar bli riktigt kinkig med sensorerna.
Men har en fundering som nån här kanske kan svara på:
Hur är inställningsmöjligheterna för schema på ROB S600 gentemot ROB R1000? Är det mjukvarulåst till ett antal timmar per dygn? Det verkar vara rätt subtila skillnader mellan 600 och 1000 hårdvarumässigt, så om det bara handlar om att ställa ett mer aggressivt schema öppnar det för att köpa 600 istället, trots 1100kvm tomt.
 
Har inget svar på frågan men kan nämna att jag väckte min R1000 ur vintersömnen igår och att allt funkar fint. Körde en laddning i januari typ och batteriet verkar vara i fin form. Kör nu säsong 2 och fick gå ett varv runt tomten och fixa till tråden en del. Inget värre men behövde hamra ner på några ställen och spänna lite här och där.

Mitt på gräsmattan syns inte tråden alls längre men längs med vissa av kanterna växer gräset dåligt och där sjunker inte tråden ner på samma vis.
 
U Ursus_B skrev:
Hmm, jag kan också vara med och återuppliva den här tråden. :D

Jag är i färd med att köpa ny klippare efter 6 säsonger med en Worx 1200kvm som börjar bli riktigt kinkig med sensorerna.
Men har en fundering som nån här kanske kan svara på:
Hur är inställningsmöjligheterna för schema på ROB S600 gentemot ROB R1000? Är det mjukvarulåst till ett antal timmar per dygn? Det verkar vara rätt subtila skillnader mellan 600 och 1000 hårdvarumässigt, så om det bara handlar om att ställa ett mer aggressivt schema öppnar det för att köpa 600 istället, trots 1100kvm tomt.
R600 är samma klippare men med färre tillåtna klipptimmar per dygn. Klarar en R600 att klippa din trädgård så har du alltså ingen nytta av en R1000, för båda klipper lika många m2 per timme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.