Jag vill gärna se mer data om just Worx 2019-modeller.

Att jag har typ noll problem med 2016-års modeller är inte relevant här, att det bara tuffar på dag efter dag vecka efter vecka och att man knappt ens reflekterar över att en robot är ute och arbetar hela tiden.

Gick faktiskt ut i trädgården idag och kollade mer noga. Roboten satt och laddade efter dagens arbete, jag lyfte på locket för att kolla status, allt normalt och inväntar nästa klipptid enligt schema. Det var veckor sedan jag ens kollade, så blir det ju när allt bara funkar av sig självt.

Enda som störde litet var en betydande tvestjärtskoloni som huserar under manöverlocket, ett antal sniglar fanns också i detta område men lär aldrig bli något problem. Funderar på om man borde försöka avhysa dessa tvestjärtar men kemiska medel, säkerligen inget bra för den interna elektroniken med dylik aktivitet.

Det är funderingar på den nivån för min del.
 
  • Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
A
H Harald Blåtumme skrev:
Jag vill gärna se mer data om just Worx 2019-modeller.

Att jag har typ noll problem med 2016-års modeller är inte relevant här, att det bara tuffar på dag efter dag vecka efter vecka och att man knappt ens reflekterar över att en robot är ute och arbetar hela tiden.

Gick faktiskt ut i trädgården idag och kollade mer noga. Roboten satt och laddade efter dagens arbete, jag lyfte på locket för att kolla status, allt normalt och inväntar nästa klipptid enligt schema. Det var veckor sedan jag ens kollade, så blir det ju när allt bara funkar av sig självt.

Enda som störde litet var en betydande tvestjärtskoloni som huserar under manöverlocket, ett antal sniglar fanns också i detta område men lär aldrig bli något problem. Funderar på om man borde försöka avhysa dessa tvestjärtar men kemiska medel, säkerligen inget bra för den interna elektroniken med dylik aktivitet.

Det är funderingar på den nivån för min del.
Jag förstår inte vad du menar.

2016 är väl visst relevant. Om man har varit nöjd med 2016-modellen så kanske man köper 2019. Därför är det bra att beskriva skillnaden.
 
R
Håller du fortfarande på om dina grannars robotar?!
Skulle säga att ett beteende där man helt klart tagit smygkort in på andras tomter inte är helt friskt.
Vad tar du mer kort på förutom deras robotar på deras tomter? Hoppas grannen råkar se dina bilder och pratar vett med dig.

Skaffa ett liv eller en egen robot du kan ta kort på.
 
  • Gilla
grymmeoffe och 1 till
  • Laddar…
Hehe, ja sanningen måste gömmas! Helt rätt (y)
 
R RalleB skrev:
Håller du fortfarande på om dina grannars robotar?!
Skulle säga att ett beteende där man helt klart tagit smygkort in på andras tomter inte är helt friskt.
Vad tar du mer kort på förutom deras robotar på deras tomter? Hoppas grannen råkar se dina bilder och pratar vett med dig.

Skaffa ett liv eller en egen robot du kan ta kort på.
Åh vad fruktansvärt att ta en bild på någons robot, skandal!
 
  • Gilla
Olust
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Håller du fortfarande på om dina grannars robotar?!
Skulle säga att ett beteende där man helt klart tagit smygkort in på andras tomter inte är helt friskt.
Vad tar du mer kort på förutom deras robotar på deras tomter? Hoppas grannen råkar se dina bilder och pratar vett med dig.

Skaffa ett liv eller en egen robot du kan ta kort på.
Det är flera här inne som har fotat och filmat andras robotgräsklippare som har betett sig onormalt. Inget konstigt med det.
Grannen har ju heller inget att göra med om han fotar in i trädgården.

Men att nämna samma klippare och samma problem hela tiden kan ju däremot bli tjatigt...
 
Oki vi hörs
 
  • Gilla
flovv och 2 till
  • Laddar…
Nån som har en S300 2019? Köpte en i helgen men ska preppa mattan ordentligt först.
 
Och funkar modulerna på minstingen också?
 
Ja dom ska passa den minsta också.
"Den helt nya Worx Landroid S WR130E är perfekt för trädgårdar upp till 300 m2. Utrustad med smart automatisk schemaläggning och intelligent navigering är den snabbare och smidigare än andra robotgräsklippare. WR130E är säker, tyst och levereras med ett batteri som passar alla sladdlösa Worx 20V-verktyg. Den första fullständigt anpassningsbara robotgräsklipparen på marknaden. Du kan också turboladda din Landroid med fem unika alternativ."
 
  • Gilla
l3ff3
  • Laddar…
Jag köpte en S300 för ca en månad sedan. Den klippte av begränsningskabeln en gång (mitt fel), men sedan dess har den gått problemfritt. Jag är helnöjd, än så länge iaf!
 
  • Gilla
Vispen74 och 2 till
  • Laddar…
Hur gropig matta klarar de av?
 
Hmm, I morgon har min Worx gått tre veckor utan att göra ett väsen av sig. Blir lätt misstänksam, men det är ju väldigt bra, äntligen kanske den har börjat skärpa sig
 
Roligt att läsa denna tråd...….. " personer har fått den att handla om nästan allt annat än det den är ämnad för. rolle85 och golfgreen har faktiskt havererat allt vettigt som egentligen borde hanteras här. Omfokusering heter det. och dom har lyckats jättebra. Tyvärr så har tråden inget och ge till alla oss andra. Så du som är moderator, ta tag i ratten e du snäll. Annars är byggahus.se ett nytt trollforum bara. Besviken är bara förnamnet! Hade några liknande i indego tråden och dom blev bannade. och det tackade alla vi andra för som använde denna sida för att lära oss något. Att va troll kan vilken idiot som helst va. Va kreativa istället! Pajasar!
 
  • Gilla
Lime113 och 3 till
  • Laddar…
Jag är också besviken och trött på tjafset. Är bara intresserad av klipparen som tråden ska handla om. Skärpning....
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.