Typ likadana inställningar som på en HQ. intressant. Kan du skicka ut den på en startpunkt on the fly? Det saknar jag på HQn.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Typ likadana inställningar som på en HQ. intressant. Kan du skicka ut den på en startpunkt on the fly? Det saknar jag på HQn.
Det saknar jag på min Gardena också. Enkel grej som borde finnas.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Nu är appen igång och det börjar gå att göra inställningar på riktigt.

Det går att ställa avståndet till guiden
[bild]

Och det går att ställa hur ofta den åker ut åt olika håll.
[bild]
Antar att den som recenserade klipparen på Jula som fick spårbildning inte hade kopplat ihop klipparen med mobilen. Alternativt att det inte fungerar med avståndet, men det lär du ju märka ganska snabbt.
 
G golfgreen skrev:
Antar att den som recenserade klipparen på Jula som fick spårbildning inte hade kopplat ihop klipparen med mobilen. Alternativt att det inte fungerar med avståndet, men det lär du ju märka ganska snabbt.
Än så länge är det inga spår, jag återkommer med hur den klarar sig i längden
 
Kartan är bättre på HQ, nyttigt att kunna se om det är någonstans klippare har svårt att hitta jämfört med ögonblicksbilden hos greenworks.
Satellitbild av en gräsmatta med markerade rutter för en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lågupplöst satellitbild på ett hus med en markeringsnål som visar position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur går det?

Jag tycker kartan i HQn är kass. Den är väl inte heller mer än en ögonblicksbild?
 
Den översta kartan är från en Husqvarna 450 där de röda strecken på kartan visar var den har åkt. Bra att ha för att se om det är något ställe den har svårt med.

Jag kan inte vad jag förstår skicka inte ut den åt ett visst håll men det borde gå att ställa upp det önskade alternativet till 100% och deaktivera de andra.

Annars tuggar den på, ska montera en planka på fotbollsmålet så att den inte fastnar och rätta till någon ölandssten som ligger lite väl ojämnt. Laddstationensn står nu helt under altanen och det fungerar bra, den hittar in med guidekabeln
Robotgräsklippare Husqvarna 450 på laddplatta med guidekabel synlig, placerad under altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T toolman77 skrev:
Den översta kartan är från en Husqvarna 450 där de röda strecken på kartan visar var den har åkt. Bra att ha för att se om det är något ställe den har svårt med.

Jag kan inte vad jag förstår skicka inte ut den åt ett visst håll men det borde gå att ställa upp det önskade alternativet till 100% och deaktivera de andra.

Annars tuggar den på, ska montera en planka på fotbollsmålet så att den inte fastnar och rätta till någon ölandssten som ligger lite väl ojämnt. Laddstationensn står nu helt under altanen och det fungerar bra, den hittar in med guidekabeln
[bild]
Att välja 100% på en och avaktivera övriga bör fungera. Så gör jag på min Gardena.
 
Den verkar väldigt intressant vem har service av dessa ?
 
Nu har klipparen lyckats fastna på ett helt nytt sätt. Den har kört in i kanten, backat, vänt och i vändningen slagit i benet till studsmattan med bakdelen.

Lösningen blir att flytta ut begränsningslinan.

Robogräsklippare fastnat vid kanten till en studsmattas ben på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur går den annars? Några strul?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Hur går den annars? Några strul?
Bara självförvållade som beror på dragningen av begränsningslinan...
 
Min har även den tuggat på bra. Förutom nu igår... får nåt fel som inte finns med i felsökningskoderna... Finns inte googlat tidigare på svenska... Laddstationen indikerar på att slingan är hel . Ändå klagar den på att "gränssignal förlorad" Någon snabb som kan tänkas luska ut vad detta innebär ?

Mvh
 
A Andreas Addinho Andersson skrev:
Min har även den tuggat på bra. Förutom nu igår... får nåt fel som inte finns med i felsökningskoderna... Finns inte googlat tidigare på svenska... Laddstationen indikerar på att slingan är hel . Ändå klagar den på att "gränssignal förlorad" Någon snabb som kan tänkas luska ut vad detta innebär ?

Mvh
I'm någon annan råkar ut för detta : stäng av med "nyckel" sätt på, invänta wifi wifi och ta " ställ in ny slingkod " i appen... Kände mig bra dum när man märkte detta...
 
Här kommer en uppdatering, slingan är nu utflyttad och klipparen kör utan att fastna. Det blir lite märken på ett par ställen i gräsmattan.

  • Utanför laddstationen som står felaktigt placerad så det får jag leva med. Vill ha stationen just där. Ska bygga om lite i trädgården istället.
  • Det blir också märken i en smal slänt, när klipparen träffat kanttråden i nedförsbacken vill en backa ifrån tråden vilket gör att den sliter mycket på gräset. Det kan jag leva med.
Det har också varit problem med att klipparen larmar ett krocksensorn är trasig. Det visade sig beror på att det samlats gräs och löv under skalet. Eftersom den är spoltät är det enkelt att ta bort skalet och spola av själva klipparen med vattenslangen så löste sig det problemet snabbt.

Någon gång har klipparen lycksts spetsa sig på en gren rätt in i "laddhålet" då fastnar den och kan inte heller backa ut eftersom den då tror att den kör på något. Det löste sig genom att klippa bort den spetsande grenen.

På det hela taget är jag nöjd med klipparen och har fyndat en till på årets rea. Den ska få rulla på landstället och jag ser fram emot att slippa klippa gräs med min 40år gamla klippo med briggs motor vid varje besök.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.