tommib tommib skrev:
Om du visar bilder på din motorvägsgående säckkärra så lovar jag att googla fram ett godkänt däck åt dig.
Ska fixa det i morgon,
Den är inlåst för kvällen nu, sådana är ju stöldbegärliga ;)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
harry73
Men highway i usa är inte samma sak som motorväg i sverige. Det är freeway.
Highway betyder upphöjd väg och är en asfalterad väg med ordentlig överbyggnad, som landsväg i sverige
 
U Uffe A skrev:
Köpte nytt hjul till min säcka kärra
Kommer hem och ser detta

[bild]

Någon som vet vart jag kan få tag på ett som kan användas på motorväg?
Texten bara för att anpassa däcket för export till USA....

Fast jag undra om texten inte borde stå på säckkärran också?
 
Ja, jänkare är lite konstiga.
Ska något säljas i det landet så måste det specificeras till punkt och pricka vad produkten inte får användas till.
Annars kan tillverkaren bli skadeståndsskyldig.
Vet inte om det är humor eller tragik att invånarna i förut nämnda land måste upplysas om att man inte ska tvätta vare sig husdjur eller barn i tvättmaskinen.
Och liknande. Det gör mig skrämd att detta ör ett av de mäktigaste länderna i världen

Hmm så texten var alltså inte alls så humoristisk
 
tommib
Lyteskomik är också komik....

Men kanske en sån här (alibaba) som man modifierar lite och fixar utväxlingen på samt plockar in styrenheten från en segway. Eller så lägger man bara till en lyftmoj på just en Segway och trimmar den.
 
  • Gilla
Jorak
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Ja, jänkare är lite konstiga.
Ska något säljas i det landet så måste det specificeras till punkt och pricka vad produkten inte får användas till.
Annars kan tillverkaren bli skadeståndsskyldig.
Vet inte om det är humor eller tragik att invånarna i förut nämnda land måste upplysas om att man inte ska tvätta vare sig husdjur eller barn i tvättmaskinen.
Och liknande. Det gör mig skrämd att detta ör ett av de mäktigaste länderna i världen

Hmm så texten var alltså inte alls så humoristisk
Det är väl baksidan av att ha ett rättsystem där det är så enkelt att stämma (företag) och vinna samt att det inte kostar något. Advokaten tar 30% av skadeståndsbeloppet och vid förlust slipper kienten betala rättegångskostnaderna.

Möjligen är det roligt för dom som vinner...
 
Problemet är nog främst att skadeståndet inte är kopplat till skadans storlek, utan hur mycket pengar den som anses vållande har.
 
Tecknad bild av ett talande tandpar där en tand solar i en kaffekopp med texten "Café" och dialogrutor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
platon1980
  • Laddar…
Tydligt som alltid :D
Förvirrande vägskyltar med motstridiga pilriktningar på en stolpe i en stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tydligt som alltid :D
[bild]
Klart som korvspad! :cool:
 
Ja, antingen hit eller dit. :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Ja, antingen hit eller dit. :)
Och hur man än gör finns det alltid en pil som visar att man gör fel...:worried::cry:
 
  • Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
eller rätt :rofl:
 
C cazet skrev:
eller rätt :rofl:
Du har uppenbarligen ännu inte fattat vilken part i en relation som alltid har absolut tolkningsföreträde. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Å andra sidan .. har du koll på vilken av parterna som cazet tillhör? :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.