electroluxaren skrev:
Det är bara 1 års garanti
Nu vet jag inte vem du riktade ditt svar till, men Electrolux hävdade själva fem års garanti om du läser ovan - och då är det givetvis fem år som gäller. Det är detta mitt tidigare svar hänvisar till. Självklart finns det villkor (då garantin är frivillig) och det är uppenbarligen här konsumenten hamnar mitt emellan. Electrolux gör förmodligen ingen formellt fel, men jag tycker att det är ett osmidigt agerande.

Jag vet, jag blir kanske alldeles för upprörd, men jag tycker det är befogat. :)
 
A
Electrolux ger bara 5 års garanti på Electrolux och Huskvarna om de köps i Electrolux butiker.
Annars är det 1 år och inte 2år som nämnts
 
  • Gilla
oakleafh
  • Laddar…
Idag var teknikern här..Bytte lucklåset vilket löste problemet med att öppna luckan men inte övriga..
Så hans rekommendation var en ny maskin....Så blir nu fakturerad för service och byte av lucklås...på en maskin jag får slänga...Och nej, bytet var inte gratis...
Så med viss bitterhet har jag lärt mig...Köp inte Electrolux..
 
Efter maskinens dödsdom vågade jag Mecka(slita) sönder den..

Så här såg kretskortet ut :/
Har aldrig tittat på något liknande förut men ser det inte ut att ha brunnit?
 
  • Öppet kretskort med olika elektroniska komponenter på en bänkskiva, några kondensatorer ser skadade ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort med synliga tecken på brännskador och svarta fläckar, vilket tyder på potentiell överhettning eller elektrisk skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och denna
 
  • Kretskort med reläer, kondensatorer och en ströminduktor sett ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
lite svårt att se men undersidan är bara sot från kolborstarna på motorn
 
electroluxaren skrev:
lite svårt att se men undersidan är bara sot från kolborstarna på motorn
 
  • Närbild av ett kretskort med flera kondensatorer och integrerade kretsar, delvis i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
  • Närbild på kretskort med komponenter och reläer inom byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
mellan den vita spolen och kondensatorn ser det mystiskt ut
 
Precis där jag ryckte det såg ut att ha brunnit :/
 
F Fungerande skrev:
Precis där jag ryckte det såg ut att ha brunnit :/
 
  • Kretskort med kondensatorer, några buktande, vilket tyder på eventuella fel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
kan ju vara kondensatorn som lutar som spruckit i botten
 
Okej, men är detta något som "borde" varit garantiärende eller något som går att laga själv, och ha en extra maskin ;)
 
A
tveksamt
 
F Fungerande skrev:
Idag var teknikern här..Bytte lucklåset vilket löste problemet med att öppna luckan men inte övriga..
Så hans rekommendation var en ny maskin....Så blir nu fakturerad för service och byte av lucklås...på en maskin jag får slänga...Och nej, bytet var inte gratis...
Så med viss bitterhet har jag lärt mig...Köp inte Electrolux..
Tycker att de inte borde tagit betalt för lucklåset, känns ju som att du inte fick så mycket för de pengarna.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.